Ked uz sa vravi o osude Trencianskej MHD,ja by som mal mensi odvaznejsi navrh,znova spojit Zamarovce MHDckou s Trencinom, Trenciansku Turnu urcite,tu casto spominane klbove vozidla by som nahradil klasickymi ale v castejsich intervaloch aby ludia nemuseli dolho cakat-TN-Bela myslim=taziskova cast a samozrejme JUH,do okrajovych casti ako je Zablatie,Kubrica ci Nozdrkovce by sa zislo zakupit kratsie autobusy,skratka pestrejsi vozidlovy park ...
Co sa tykakupy cestovnych lisktkov u vodica-ponechat len ako cisto doplnkovu zalezitost-i ked to by chcelo vynalozit velke financie,lebo na vodicov su v dnesnej dobe a premavke vynakladane nesmeierne zatazkavacie skusky a zajdem ovela dalej i ked za kazdy chyti za hlavu-mnozia sa pripady kolapsov vodicov z povolania za volantom a myslim si ze minimalne v 55r zivota by mal vodic autobusu krcite ist do dochodku-nieco ako maju vojaci vysluhovy,ja to uz badam casto na sebe i ked som este neni az tak stary,nervy uz nie su ako na zaciatku,reakcie tiez,unava ,nespavost v noci,bolesti krizov a klbov zo sedenie za volantom...dnesna prehustena premavka,nervozny okloiduci vodici ale i chodci,ci niekedy aj cestujuci ,to vsetko ma vplyv na pohodu za volantom,preto nam treba aj ulahcit zivot,i kupov autobusov aspon s klimatizovanou kabinou vodica,pametam si ako 10 rokov do zadu na namesti majitel firmi povedal ze vodic ma vyhrievane sedadlo a autoradio aby mal pohodlie,no dnes by som zasiel ovela dalej,autochladnicka,cuvacie a parkovacie senzory a rozne ine vylepsenia tejto doby by uz mali byt nevyhnutnostou,autobusy nam akosi rychlo zostarli,moja 45 uz oslavi 10te narodeniny koncom roka,nase cesty su v katastofalnom stave co sa odzrkadluje na mnozstve castych technickych problemoch ktore nas vycerpavaju ale aj na nasich zaludocnych potiazach. Tesim sa a dufam ze sa toho dozijem v zdravi-na Trencin tak o 10 rokov,na nove- kvalitne povrchy ciest,nove autobusy-mozno aj ineho vyrobcu pre porovnanie a nemysli aby sme sa uberali smerom na sever! Som jeden z mala ,mozno iba sam co za tie roky nevie ake je to mat novy autobus,ale ten co mam je moja srdcovka a snazim sa ho mat ako svoj-ako novy,tazko sa mi s nou bude raz lucit ale zaroven sa aj tesim...a som uz ako dochodca,odbocil som,zahovoril...a popisal veci:) No aby toto vsetko mohlo raz byt,musite sa vozit autobusmy!?
Co sa tykakupy cestovnych lisktkov u vodica-ponechat len ako cisto doplnkovu zalezitost-i ked to by chcelo vynalozit velke financie,lebo na vodicov su v dnesnej dobe a premavke vynakladane nesmeierne zatazkavacie skusky a zajdem ovela dalej i ked za kazdy chyti za hlavu-mnozia sa pripady kolapsov vodicov z povolania za volantom a myslim si ze minimalne v 55r zivota by mal vodic autobusu krcite ist do dochodku-nieco ako maju vojaci vysluhovy,ja to uz badam casto na sebe i ked som este neni az tak stary,nervy uz nie su ako na zaciatku,reakcie tiez,unava ,nespavost v noci,bolesti krizov a klbov zo sedenie za volantom...dnesna prehustena premavka,nervozny okloiduci vodici ale i chodci,ci niekedy aj cestujuci ,to vsetko ma vplyv na pohodu za volantom,preto nam treba aj ulahcit zivot,i kupov autobusov aspon s klimatizovanou kabinou vodica,pametam si ako 10 rokov do zadu na namesti majitel firmi povedal ze vodic ma vyhrievane sedadlo a autoradio aby mal pohodlie,no dnes by som zasiel ovela dalej,autochladnicka,cuvacie a parkovacie senzory a rozne ine vylepsenia tejto doby by uz mali byt nevyhnutnostou,autobusy nam akosi rychlo zostarli,moja 45 uz oslavi 10te narodeniny koncom roka,nase cesty su v katastofalnom stave co sa odzrkadluje na mnozstve castych technickych problemoch ktore nas vycerpavaju ale aj na nasich zaludocnych potiazach. Tesim sa a dufam ze sa toho dozijem v zdravi-na Trencin tak o 10 rokov,na nove- kvalitne povrchy ciest,nove autobusy-mozno aj ineho vyrobcu pre porovnanie a nemysli aby sme sa uberali smerom na sever! Som jeden z mala ,mozno iba sam co za tie roky nevie ake je to mat novy autobus,ale ten co mam je moja srdcovka a snazim sa ho mat ako svoj-ako novy,tazko sa mi s nou bude raz lucit ale zaroven sa aj tesim...a som uz ako dochodca,odbocil som,zahovoril...a popisal veci:) No aby toto vsetko mohlo raz byt,musite sa vozit autobusmy!?
Richard Ščepko
Priechod pre chodcov na Legionárskej pri Perle (http://i.cubeupload.com/LnHPDE.png). V rámci investičných akcii v MČ Stred chceme (ako poslanci) zrekonštruovať tento priechod pre chodcov (bezbariérový, vodiace línie pre nevidiacich a slabozrakých a pod.). Priechod však susedí so zástavkou MHD. V podstate polovičný záliv.
Zástavka je nekomfortná:
a.) Pre cestujúcich, ktorí vystupujú/nastupujú (úzky profil chodníka)
b.) Pre ľudí, ktorý prechádzajú touto zástavkou, ak na nej čakajú ľudia (cestujúci čakajú a ide napr. mamička s kočíkom, musia sa uhýbať, alebo keď prší a majú dáždnik a pod.).
Navrhol som kolegom, aby sme neriešili len priechod pre chodcov, ale aj zástavku MHD (už teraz je časť prepadnutá). Navrhol som im, zrušiť polovičný záliv, rozšíriť chodník a vytvoriť tak komfortnejší priestor pre pešiu mobilitu a tiež pre cestujúcich na zástavke.
Skúsim vysvetliť prečo. Záliv je polovičný, čiže ak autobus stojí a oproti ide auto (a vodič oproti sa neradí ku kraju vozovky), vodič za autobusom v podstate čaká na odchod autobusu (vodiči, prosím, ak máte inú skúsenosť, sem s ňou!). Takže záliv sa čiastočne míňa účinku. A tiež, nejde o až tak extrémne frekventovanú zástavku, takže na nej vodič nestojí minútu.
Ďalšia vec je, že ak chceme prioritizovať MHD pred IAD, musí byť rýchla, plynulá a pohodlná pre cestujúcich (narážam na hontŕlanie pri vjazde do zálivu všeobecne). Čiže, aby vodič nečakal, či ho vodič auta pustí (čo v tomto prípade asi úplne neplatí). Takže v podstate riešenie ako na Soblahovskej.
Toto odporúčanie dáva aj Manuál tvorby verejného priestoru hl. m. Prahy. Ide v podstate o kuchársku knihu pre úradníkov, ako majú postupovať pri rekonštrukciách a opravách vo verejnom priestore. Posielam výrez z neho: http://i.cubeupload.com/1TzGSI.png (strana 100 - 101)
Celý si môžete stiahnuť tu: http://manual.iprpraha.cz/uploads/assets/manual_tvorby_verejnych_prostranstvi/pdf/IPR-SDM-KVP_Manual-tvorby-verejnych-prostranstvi.pdf (celkom zaujímavé čítanie).
Samozrejme chcem, aby priechod pre chodcov obsahoval aktívne prvky ochrany, ktoré vodičovi budú signalizovať pohyb chodcov, aj keď ich v smere k nemocnici nemusí vidieť (za vozidlom MHD).
Mám na mysli toto:
https://www.youtube.com/watch?v=vE406icUhIc
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWCAJJIo_mw
No veľmi ma zaujíma Váš náźor na zástavku MHD, tento typ riešenia a tiež zrušenie polovičnej niky. Toto riešenie ešte nebolo prejednané s dopravákmi!
Veľká vďaka za spätnú väzbu!
?