Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TomoSK #16396:
Trafená hus zagagala, či? Kazdemu pomáha číslo, vždy a všade. A že vás tu kolega nachytal s neovladanim predpisu pri číslovaní, to ťa serie. Nevklafaj mi láskavo do úst nič, čom som nepovedal. Lebo môžem začať aj ja, a ver že to by si nechcel.

Tvoja tabuľka práve dokazuje, za ak človek by videl číslo 921, vedel by, že bus ide na Juh a nie do Soblahova. Takže zavedenie čísel je vhodné, bolo už potrebné a čakať, či ten "kšeft" dostane Vaše občianske združenie, ktoré nie je oprávnené na podnikanie, sa ešte pozrieme.
Reply on: milan007 #16392:
Čísla v akejkoľvek situácii orientácii pomáhajú, vravíš... Ako by to pomohlo cestujúcim napríklad na linke 309421? Nijak, iba by ich to doplietlo.

Ak bude IDS, trasy budú upratané a budú mať normálne číslo (nie 30x4xx), je to absolútna samozrejmosť. Dnes? Nezmysel.


A ešte taká principiálna poznámka, tá žlč ktorá z Tvojich príspevkov ide, je neuveriteľná. Nepochybujem, že ak by sa linky číslovali, vadilo by ti, že ľudí to len zbytočne mýli. 🙂
Niekto tu opomenul že veď autobus tam mohol len zastaviť a parkovať inde.
Zásadná otázka však je, kde!?
Na pauzy dlhšie ako 30 min. sa odstavovalo najskôr na parkovisko na koniec Inoveckej a neskôr ku Kauflandu (ďalšie 2km naviac), avšak obidva pozemky sú dnes súkromné, nie je to riešenie.
Určitú dobu keď na konci Inoveckej vlastník pozemku ho využíval na svoj účel sa odstavovalo na gen. Svobodu (to je 5 km naviac na obrátku), avšak už vtedy tam bol problém s kapacitou, dnes je ešte väčší.
Kým sa z Biskupického otoča nespravilo parkovisko pre autá, aj to by bola možnosť (práve pri vzniku ČSAD linka z Teplíc končila v Biskupiciach).
Prípadne Tesco, avšak to sú ďalšie haldy kilometrov a v určitých časoch kolóny, kolóny, kolóny - presnosť spojov do Teplíc by tým utrpela.
Výsledok = autobusy proste nie je kde parkovať.
Komplet prerobenie liniek tak, aby pauzy mali pauzy nie v meste ale na dedine by spôsobilo mnoho problémov = pri zachovaní pravidelnosti zlyhanie dovozu na pracovné zmeny, prípoje v vlakom, technické zázemie pre vozidlá.
Posledné riešenie je trasovanie až do Soblahova?!
Počas pracovných dní však v určitých časoch prieťah celým mestom by spôsoboval pri tak dlhej linke prenesené meškania (už aj kruhový objazd pod Juhom býva problém v smere od Soblahova).
A zasa chýbajúce technické aj sociálne zázemie na obidvoch koncoch takejto linky.
Predstaviť by som si to vedel tak akurát cez víkend.
Interval z Omšenia 60 min. a na striedačku do Soblahova / na SAD.
Ak si to človek hodí do tabuľky vyjde mu že by sedeli prípoje na vlaky / od vlakov aj na prac. zmeny / zo zmien v oboch smeroch a každému vozidlu by vyšlo dostať sa aj k technickému a sociálnemu zázemiu. Nevýhodou je však rozloženie výkonu na službách, pre 3 vozidlá (celodenky) moc, pre 4 málo. A samozrejme problém 2 prevádzky, 2 dopravcovia - usporiadanie sa.
Reply on: milan007 #16392:
Čísla v orientácii pomáhajú až keď majú všetky spoje jednotnú trasu. V BBSK majú rovnaké číslo aj dve obce, ktoré spolu vôbec nesúvisia, takže cestujúcim naďalej nič nedajú...

"prečo zrovna Dlhé Hony"
práve preto, že tam neustále postával autobus v jazdnom pruhu (nie v nike, v jazdnom pruhu!) (tým nové riešenie neobhajujem)
Reply on: klobasa #16375:
Toto je dobré, fajn nápad
Reply on: milan005 #16383:
Takéto kolečko by malo logiku, vidíš nad týmto nik neuvažuje. Ale rovno zákaz. A pri gymnáziu nezakážu? A čo Old Herold? Alebo Úspech, veď tam je tiež plnka. Prečo zrovna Dlhé Hony, s tými pár spojmi.

K číslam: rozhodne v akejkoľvek situácii orientácii pomáhajú, opak môže tvrdiť len niekto, kto busom nešiel. Nrvi si predstaviť, žeby MHD v TN mala číslo 500 pre všetky linky (tak je to teraz v Brezne, kde sú po jedným číslom všetky linky MHD).
Reply on: kvorka #16388:
Nevidel som to, beriem čo tu nižšie písali chlapi. Ale dá sa to podľa infozákona vyžiadať.
Reply on: kvorka #16387:
Jasne
Reply on: milan005 #16383:
A máme niekde tú formu, akou to mesto zakázalo? By som to chcel vidieť, vo sa tam píše.
Reply on: klobasa #16384:
Hoď mi ho
Reply on: Michal Mazánik #16376:
Podľa vyhlášky nemáš pravdu, číslo je vec objednávateľa! Tu problém nie je, jedine že ho niekto umelo vytvára.
Reply on: henko151 #16382:
Tu ide hlavne o cestujúcich v meste, ten nebude čakať, kým vyskroluje kade ide, v TN je to jasné z čísla.
Reply on: milan005 #16383:
Akurát som si pozeral v zbierke foto, kde tam stojí TN-659AM. A veru tá zastávka je dlhá (ako sa na Dlhé Hony patrí). Presne toto mohlo byť aj teraz.
Reply on: klobasa #16379:
Mňa tie Dlhé Hony mrzia podobne ako teba.
Ale situácia tam bola už dlhšiu dobu neúnosná.
Avšak to, že sa niekto zatváril prekvapene v štýle že to je novinka (tým nemyslím nikoho tu) je smutné.
A smutné je tiež že sa to neriešilo už dávnejšie.
Smutné je tiež že niekto, niekedy v roku 2006 rozhodol že spoje PAD budú namiesto v smere hodinových ručičiek obchádzať štvrť proti smeru hodinových ručičiek = miesto pravých odbočení, ľavé odbočenie z Legionárskej na DH, stopka z DH na Inoveckú a v posledných rokoch, najmä po uzatvorení bierovského mostu otrasné vychádzanie z Inoveckej na Soblahovskú (to sa stále hovorí o zrýchľovaní). K tomu niekto odsúdil PAD a dohnal to do dnešného riešenia.
Postavil sa niekto na Dlhé Hony, obzrel si situáciu a zamyslel sa nad tým, že ak by sa jazdilo "historicky" a teda v smere hodinových ručičiek je tam zastávková nika kde sa kedysi zmestil parkujúci Ikarus, bus PAD a ešte aj prechádzajúci spoj L5 alebo 9?!
Nika mala 50 metrov.
Áno, rozumnejšie bolo otočiť PAD na stranu kde nika nie je. Slovenský rozum. Dôležitejšie je parkovisko.
A na zastávke "Družba" už by samozrejme stačil "plac" pre 1 bus.
Podľa mňa, pokiaľ sa nejak rozumne neprerobia linky, tak číselne označenie bude aj slúžiť len pre šotoušov. Napr. medzi Trenčínom a Dubnicou jazdia linky 309421, 306416, 308408. V každej linke máme spoje čo končia v Trenčíne na AS, na Hasičskej, Gen. Svobodu, SADke, Jilemnického, na Beckovskej. Taktiež pomaly každý spoj je jedinčený, máme spoje, ktoré nejdu cez N. Dubnicu atď. Dokonca ani to, či ide autobus až do Považskej Bystrice, Púchova alebo do Ilavy by nám číslo linky nepovedalo, keďže spoje Trenčín - Ilava existujú pod všetkými troma linkami.
V súčasnom stave by teda číslo linky nepovedalo nič ani cestujúcim do Dubnice, nie to ešte vnútromestským cestujúcim. To je ako keby máme na MHD 1ku z Kubrej aj na Juh, k Laugu aj do Záblatia a ešte aj vo variantoch cez Sihoť alebo MAX.
V neposlednom rade súhlasím s milanom005, značná časť vozového parku SAD Trenčín má veľmi malé panely, kde môžeme byť radi, že vieme cieľ vyobraziť.
Reply on: Michal Mazánik #16377:
A ja odporúčam, než začneš pomenovať problém, naštudovať vyhlášku: "Ak objednávateľ neurčí inak, za označenie linky sa považuje trojciferné číslo zložené zo znakov kódu linky na treťom, piatom a šiestom mieste alebo štvorciferné číslo zložené zo znakov kódu linky na druhom, treťom, piatom a šiestom mieste bez vodiacich núl."

Tak nešír problém tam kde nie je.
Reply on: Pablo #16378:
Netreba, v BBSK toto vyriešili ak bez prečíslenia. Do minulého roka sa používali 4.2.a1. číslo. Pohoda, keď sa chce. Keď sa nechce, vyzerá to ako u nás.
Reply on: Michal Mazánik #16376:
To sa snáď nepytas vážne, alebo si sedíš na kábli? Či si si nikdy nepozrel iné kraje, kde to funguje a fungovalo? Veď to nie je nič nové. Nikoho netrápia ciselniky. Cestujúci ani nevie čo to je. Číslo na displeji ho trápi. A to bolo 208 a 908. Hotové. Presne takto to mali linky SADLC a SADZV. Nevidím dôvod, aby to bol problém dokonca u totozneho dopravcu SADTN.

A komu hy to pomohlo? Cestujúcemu. Tomu, na kom tu žiaľ mlcipanom nezáleží a robia hlúposti ako odobratie súhlasu so zastavovaním na zastávke! To je krása, že mesto nedovolí zastaviť prechádzajúcej linke na zastávke, hoci na desiatke iných to dovoľuje. Imbecilne rozhodnutie, ktoré vlastne problém nerieši. Tým je odstavovanie vozidiel. A to sa môže diať aj teraz, lebo však prečo by modrý bus nedostavil?
Reply on: Michal Mazánik #16376:
Súhlasím. Ďakujem za vysvetlenie situácie, nakoľko označovať RAD je fajn, ale najskôr treba precislovat linky aby nevznikali takéto duplicity. Zároveň treba konecne uzavrieť súťaž na staronovych dopravcov aby boli konecne nútený obnoviť historický vozový park, čím sa odstráni tabulovy defekt, ktorý popisal milan. Najbližšieho 2.5 roka sa žiaľ nestane žiadna zmena, nakolko na jeseň sa opäť nariadi sadkam jazdit dalsie 2r. Vo vysledku na to zase doplatia len cestujuci, nakoľko vozový park vo väčšine patrí do múzea, pripadne na Ukrajinu. Stačí sa pozrieť na Prievidzké vozy, strach a hrôza....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.