Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vidím, že banda jednotlivcov si svoje ego nevie preniesť cez veľmi, veľmi konštruktívnu diskusiu. Nevadí. Printscreeny som zabalil pre pánov poslancov, aby vedeli ako sa tvorcovia chovajú a ako sú schopní sebareflexie.
Reply on: Vladimír #13851:
Iste, však to kolega veľmi dobre vie. Aj ja s ním súhlasím, že ak mesto má už cez svoju firmu na parkovanie sms platbu, prečo ju nerozšíri o MHD. A je vybavené. Keby TN nemal sms parking, možno by som absenciu tohto lístka chápal.
Reply on: Mike #13854:
Áno, v RK však vozy chodia prázdne a ide sa škrtať vo veľkom /ešte k tomu pokuty od ÚVO/.

V TN je ten rozsah linkového vedenia pomerne jasný /nerátam pseudolinky typu 12,31 a pod., ktoré vznikli na politickú objednávku/, a aj teraz či v roku 2016 je to porovnateľné.

Tak poďme ešte konštruktívne k veci

Za mňa ešte pred CP vidím 4 okruhy na zlepšenie:
a) tarifa - áno, asi najdôležitejľšie, lebo 2 EUR za jazdu je proste nonsens. Rovnako ako nepomer ceny z bankovej karty a absencia sms lístka /napokon TPS a.s. má SMS parking a tam im to nevadí/.
b) spojenie druhého najväčšieho sídliska Sihoť a Zámostia cez víkendy - ak som porozumel linke 6/9 (či 16?), tak cez víkend (ani večer) spojenie na Sihoť nebude vôbec.
c) nemožnosť priameho spojenia Pod Sokolíc a starej Sihote, hoci sa tu s linkami 4,6 a 11 dosť experimentuje, toto zostalo nevyriešené. Ja by som napr. tú linku 23 zokruhoval cez Pod Sokolice a starú Sihoť a možno linku 2 skončil na stanici.
d) nedajte označenie P5. Dajte klasicky nap.r 15 (vždy to napokon boli hlavne robotnícke spoje (viem si predstaviť 15,16,17 miesto P5,P6 a P17). Veď sú to tiež linky MHD, nie sú pre vymedzený okruh cestujúcich a

A moje subjektívne na záver:
Najväčšie pozitíva: linky 1, 8 a 24. Linka 3/6(16). N1/2/3 (ale doladiť)
Najväčšie sklamania: zrušenie 27, linka 4 a 23
Najväčšie očakávania: 2 a 7

Chlapi keď bude CP, rovno mi posielajte!
Reply on: Marek6283 #13849:
Na margo petície. Z dlhoročných skúseností viem, že sa ozývajú v drvivej väčšine iba nespokojní, spokojní sú väčšinou ticho. Málokedy prídu pochvalné maily, že niekomu sa jeho spojenie zahustilo, alebo namiesto jedného prestupu bude mať priamu linku.
Reálne máme z x slovenských miest prípady, že sú spoje (či už MHD, alebo regionálna doprava), kde cestuje 10-15 ľudí, ale petíciu za ich zachovanie(vrátenie) podpíše 60-70 ľudí.

Na SVK za posledných pár rokov čo evidujem, tak iba dve mestá mali takú reformu MHD, kde zásadným spôsobom navýšili výkony - PP a RK. (A teraz Pezinok, ale to je trochu iná kapitola, lebo tam išli skoro z nuly). Myslím že v prípade oboch miest išli výkony hore asi o 20-30%. Samozrejme v oboch mestách obrovské "hejty" (kritika), ako sa celá MHD zhorší, skomplikuje, atď.. a spokojných cestujúcich môže byť kľude väčšina, nespokojných 10%, ale ozvú sa hlavne oni.
Facebookovu diskusiu k reforme popradskej MHD si dobre pamätám. Minimálne polovica komentárov bola asi v tomto duchu (jeden dva zneli presne takto) - "Ja síce MHD nevyužívam, ale moja suseda, ktorá chodí každý mesiac k lekárovi, to bude mať teraz komplikovanejšie, lebo...." .

Áno, niečo iné je, ak cestujúci dnes cestuje denne priamou linkou do 10 min do práce a po novom by mal na takomto krátkom úseku prestupovať. Ale zasa koľko je tých cestujúcich. Ak 1-2, žiaľ smola (väčšinou). Ak viac, potom je to už o inom. Ale myslím si, že je syndróm výlučne slovenských malých miest (a to nielen TN), že majú nároky na linkové vedenie že m. č. musí mať spojenie napr. s Lidlom, alebo Kauflandom, či Tescom, teda s konkrétnymi reťazcami, nestačí s jednými / dvomi väčšími obchodmi akéhokoľvek reťazca. To je možno ešte tak v ČR, ale neverím, že na západ (a kľudne aj juh) od nás sa kladú takéto oficiálne požiadavky na linkové vedenie.
Reply on: Marek6283 #13849:
S tým že by mala ísť na Saratovskú linka 8 zase ja nesúhlasím. Takto príde o priame spojenie Saratovská s Inoveckou. Keď už chcete riešit Kubricu, kde žije nejakých 230 obyvateľov tak riešte aj Saratovskú. Len na ulici Novomeského býva viac obyvateľov ako v Kubrici a majú prestupovať do Obi a Kauflandu 😮 Ináč prajem veľa štastia , aby podobných zmien bolo čo najmenej.
Reply on: Marek6283 #13849:
Nechcem sa dotknúť obyvateľov Kubrice, ale je to mestská časť s 227 obyvateľmi. V rannej špičke odtiaľ chodia mimo ZŠ Kubranská skutočne až jednotlivci (do siedmej cca 5 cestujúci na spoj), ale tie požiadavky, ktoré miestni majú, sú fakt neuveriteľné. Priamy spoj do Zámostia, Sihoť sa im páči (prišlo aj niekoľko pozitívnych mailov), aj do Maxu by chceli, Kauflandu, Lidla aj do Billy. Každému podľa vlastnej potreby - a to sa fakt nedá.

Kubricu a jedenástku plnia záhradkári, turisti, a až potom miestni.

Ja som to ešte pre istotu čekol znova, mimo dvoch spojov, ktorý vozí decká z Kubranskej domov Pod sokolice, je výstup z Kubrá, záhrady po Kubrica námestie pri Maxe a Bille nanajvýš na úrovni dvoch cestujúcich. Za prácou v ranných hodinách sú tam vyslovene nuly na výstup, takže prví ľudia začnú prúdiť až po otvorení brán Maxu a rozbehnutí Kaufu. Preto sú pre mňa požiadavky ľudí, ktorých sa to priamo ani netýka, na zabezpečenie špičkových spojov do práce, irelevantné. Ak sa to nemá meniť len z titulu, že to tak bolo vždy, ako vraví starý dobrý v doprave "§ 1 Vždy sa to tak robilo", tak to fakt nie je argumentom. 😞 Tridsaťtrojka napriek svojej bizarnej podobe mala na Sihote už so svojimi piatimi spojmi viac nástupov smerom do Kubrice, než Max a Billa.. potom by sa zase ozvali títo, že prečo im to zrazu berieme, keď sa to už vymyslelo. Nedá sa vyhovieť všetkým, ale vyhovieť sa má väčšine.

Spojenie na železničnú stanicu majú z obchodnej akadémie. Je to fakt pár krokov, sám som to využil naposledy napríklad včera večer z osmičky na vlak a bolo to pohodlné.

Ešte pre pobavenie vyberám jeden z top komentárov na Facebooku na margo denného stacionára pre seniorov na Sihoti: "My Kubričania to nepotrebujeme, my sa totiž ešte na dedine dokážeme postarať o svojich blízkych." ... parafrázované. 😄
Reply on: draxter #13842:
Ja na nič nepozerám, ja nie som tvorca tarify. Vysvetlil som pomery, ktoré vo všeobecnosti na Slovensku okolo SMS lístkov panujú. To je všetko.
Reply on: draxter #13841:
Tankuje sa v každý deň výkonu vozidla. A tak je to logické a správne.
Mládenci, ako najstarši i keď nie najmúdrejší vás vyzývam na DOPRAVNÝ zmier!!! Dnes som čakal na svetelnej križovatke pri Elizabeth v smere na Hasičskú a zrazu klop klop na predné dvere, tri blondýnky, že otvoríte nám? No oranžová nabiehala a ja fičal ....ale nie len sranda bola. Ako prvý sa začínajú búriť kubričania a idú spísať petíciu aby 11 zostala ako je, tu dochádza na moje slová, neviem či som ich vravel Dop. na Pov. alebo kolegom na MSÚ ,ale oni jazdia 11kou do TOSky k lekárom, Billa, Max a Kauf a aut. stanica, nejaká Sihoť .no jedno dievča to chváli zase aby som bol spravodlivý, lebo praxuje v Magnuse. Oni už v minulosti doplatili na zrušenú 7 , musia prestupovať za mosty a aj do Lauga ale to beriem, ale na takúto blízku vzdialenosť im to neberte!!! Kým je čas treba to skrátka vyladiť...potom to bude práca navyše v nervoch....Ved 4ka pôjde aj cez Sihoť.... tak na čo dve identické linky....toľko,ja , odpisovať mi netreba...už rezignujem po tomto...ale postupne sa moje obavy napĺňajú....Skúste ale ozaj v kľude popremýšlať a bola by vyriešená aj Saratovská so stanicou...tie 1 nahanáť i keď to niekto chce ...tak tam skôr dať 8 ktorá bude 12m a nebude mať také problémy na JUHu 1 ale nie všetky spoje !!!! A zase komplikated , viem,uznávam.... 😅 A najsilnejšia dedina Prejazd, kam idú všetky autobusy musí byť, veď aj umyvárku treba...samoška že nie cez fíkend!!! 😁 😋 😛 Kedysi mi starší kolegovia vraveli, Marek ,nepíš tam, nájdi si radšej frajerku, no , poradil by som aj vám,ale asi by ste robili esšte väčšie hovadiny ako aj ja...tak nič! 🙄 🙃
Reply on: draxter #13843:
Vyprosím si takýto štýl komunikácie a obviňovanie z toho, že za mestské peniaze ideme autobusy prevážať hore-dolu po meste naprázdno na prejazdoch. Nepoznám mesto, ktoré by širokej verejnosti sprístupňovalo obehy vozidiel. Objednávateľ ich pochopiteľne mať bude, nakoľko si nás zazmluvnil aj na konštrukciu obehov.

Hoci necítim potrebu zdieľať obehy vozidiel verejne, tak na margo prejazdov - v režime "a - voľný deň" tam je tam presne 5 prejazdov, pričom 4 x 2 kilometre a 1 x 2,8 kilometra, tj. 2 obojsmerné prejazdy Saratovská - Gen. Svobodu a jeden večerný prejazd zo Sihote IV na AS. Tak mi tu nerozprávaj, že ideme mrhať kilometre na vozenie sa naprázdno. My potrebujeme za čo najmenej peňazí vyjazdiť čo najviac linkových kilometrov a išli by sme sami proti sebe, keby sme to robili inak.
Reply on: Viko #13834:
Však to je doplnková služba. A platí ju cestujúci. Preto je drahšia.
Reply on: milan007 #13845:
Verím, že pán Mičega toto nedovolí, je kopec argumentov, aby moje 4 zmeny v tarife prešli. Neboj nič.
Reply on: draxter #13843:
Si to trafil, páni sú neomylní. Idú si svoje a peniaze cestujúcich ich nezaujímajú. Veď uvidíme, aký tlak poslanci znesú. Už sa to veľmi preberá.
Reply on: Vladimír #13835:
Ftipálek.lebo platba v hotovosti u vodiča nemá byť doplnková....🤔
Reply on: TomoSK #13838:
Z tých hlúpostí v návrhu mám pocit, že som to trafil. Vy sa tam idete hrať na jedinú pravdu a spôsob diskusie tomu len nasvedčuje.
Reply on: Vladimír #13835:
Takze zrazu pozeráme na maržu operátora. Ale na zdieľanie cestujúceho sa kašle, hoci sa na druhú stranu tlačí na iné formy úhrady. Typické kocurkovo. SMS nedáme, lebo marža (ale aj keby bola 25%, tak lístok 0.80 bude stáť cez sms 1,00€. Takže by to zmysel malo a obrovský). Ja som jednoznačne za SMS lístok. Pri parkovaní to mestu nevadí a pri MHD zrazu áno? Divné. Uvidíme, čo na to poslanci.
Reply on: Vladimír #13836:
Písal som o tom spojí, ktorý možno bude treba zrušiť. Potom sa môže stať, že sa práve zvýšia jalové km, keď nebudú obehy známe.

Áno? Však ani dnes nemáte všetky víkendové služby tak, žeby museli tankovať každý deň...
Reply on: henko151 #13837:
Robíš v banke, máš klienta banku? Tak by si vedel, že platby malých súm sú práve najdrahšie. Preto častokrát v obchode majú platbu kartou až od 5€.

Nesúhlasím, mesto má parking cez sms, a vždy je vratná sms do pár sekúnd. Nevidím dôvod, prečo by MHD mala byť na tom inak. V BA i BB to funguje spoľahlivo.
Reply on: TomoSK #13838:
Nepochopil si, ale vôbec. Vôbec nejde o to, koľkokrát tankuje (toľko koľko je treba), ale koľkokrát musí. A sú vozy, čo nemusia každý deň, preto kadejaké "zájazdy" do vozovnr a na obed objednávateľa nezaujímajú. A ako si skontroluje, či to je oprávnený náklad? No obehom vozidla. Bez neho môže žiadať zrušiť nevyužívaný spoj, ale žiaľ potom sa môže stať že jalové km stupnu, keďže sa nebude vedieť víz dostaviť na využívaný vratné spoj.

Proste obehu vozidiel sú alfa a omega.
Reply on: draxter #13831:
Och, z tohto vystupovania nemám ten pocit, že by sme my boli tí, čo majú patent na pravdu. 🙂

Dáme si slovnú úlohu:
SOR NSG 12 má na streche štyri tlakové fľaše, každú z nich o objeme 315 litrov (spolu 1260 litrov). Dokopy do nich viem natankovať približne 210 kíl zemného plynu. Hustota zemného plynu je 0,7 kg/m^3, čo činí 300 m^3 zemného plynu. Udávaná spotreba autobusu je 58 m^3/100 kilometrov, teda autobus vie na jedno natankovanie prejsť 517 kilometrov. Najdlhšia služba počas víkendu má bez prístavného, odstavného spoja a kilometrov na obrat medzi spojmi 288 kilometrov výkon. Ako často potrebuje autobus tankovať, aby som ho nemusel na druhý deň sťahovať z linky, lebo mi došiel plyn?

Bože...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.