Ohľadom zastávky Hodžova, podchod (v nadväznosti na Kvorku #13649 a ajjjo #13651), zaoberali sme sa aj tou možnosťou. Po dôkladnom zvážení ale so zastávkou pri podchode v novej koncepcii (ani v budúcnosti) nepočítame, z niekoľkých dôvodov:
- presmerovanie dvojlinky 4/11 (alebo inej) okolo podchodu by roztrieštilo vedenie liniek na Sihoti a prišlo by k narušeniu prekladov (z Rázusovej by vypadli v špičke 4, v sedle 2 spoje za hodinu v každom smere),
- výrazne by sa zhoršila dostupnosť MHD pre obyvateľov ulíc Nábrežná a Švermova. Ide o ulice s vysokou hustotou osídlenia (bytové domy), pričom týmto obyvateľom by sa výrazne predĺžila dochádzková vzdialenosť na zastávku MHD,
- z Nábrežnej ulice by cesta na zastávku MHD pri podchode trvala približne 9 minút, cesta z Obchodnej akadémie do podchodu trvá približne 4 minúty.
Máme teda za to, že takéto riešenie by viac uškodilo než pomohlo. Radi by sme však ešte pred spustením novej koncepcie zlepšili informovanosť cestujúcich o možnosti ísť na stanicu zo zastávky Obchodná akadémia. Po vozore Púchova (zo zvyšku MHD Púchov si však príklad brať radšej nebudeme
) chceme preveriť so ŽSR možnosť osadiť v podchode železničnej stanice navigačné tabule a prípadne aj vitríny s výveskami zo zastávok Obchodná akadémia aj Autobusová stanica. Informácia o možnosti prestupu na vlak by tiež mala pribudnúť do akustického hlásenia zastávok.
Finančné prostriedky, ktoré úž sú (ak sa nemýlim) vyčlenené na výstavbu zastávok a úpravu križovatky Hodžova x Martina Rázusa bude možné uvoľniť a použiť napríklad na potrebné investície na novej trase linky 2 (zastávky a križovatka na Jesenského ulici).
Čo sa týka farebného označenia liniek, ide o doplnkový prvok, ktorý nemá byť rovnocennou náhradou číslovania liniek. Je bežnou praxou, že linky, ktoré majú väčšinu trasy spoločnú a na konci sa vetvia, majú rovnaké farby (napríklad linky 83 a 84, alebo 93 a 94 v Bratislave).
- presmerovanie dvojlinky 4/11 (alebo inej) okolo podchodu by roztrieštilo vedenie liniek na Sihoti a prišlo by k narušeniu prekladov (z Rázusovej by vypadli v špičke 4, v sedle 2 spoje za hodinu v každom smere),
- výrazne by sa zhoršila dostupnosť MHD pre obyvateľov ulíc Nábrežná a Švermova. Ide o ulice s vysokou hustotou osídlenia (bytové domy), pričom týmto obyvateľom by sa výrazne predĺžila dochádzková vzdialenosť na zastávku MHD,
- z Nábrežnej ulice by cesta na zastávku MHD pri podchode trvala približne 9 minút, cesta z Obchodnej akadémie do podchodu trvá približne 4 minúty.
Máme teda za to, že takéto riešenie by viac uškodilo než pomohlo. Radi by sme však ešte pred spustením novej koncepcie zlepšili informovanosť cestujúcich o možnosti ísť na stanicu zo zastávky Obchodná akadémia. Po vozore Púchova (zo zvyšku MHD Púchov si však príklad brať radšej nebudeme

Finančné prostriedky, ktoré úž sú (ak sa nemýlim) vyčlenené na výstavbu zastávok a úpravu križovatky Hodžova x Martina Rázusa bude možné uvoľniť a použiť napríklad na potrebné investície na novej trase linky 2 (zastávky a križovatka na Jesenského ulici).
Čo sa týka farebného označenia liniek, ide o doplnkový prvok, ktorý nemá byť rovnocennou náhradou číslovania liniek. Je bežnou praxou, že linky, ktoré majú väčšinu trasy spoločnú a na konci sa vetvia, majú rovnaké farby (napríklad linky 83 a 84, alebo 93 a 94 v Bratislave).
TomoSK
Linky 4 a 11 - dôvody Sihote sú oproti linke 23 diametrálne odlišné. 28ku požadovali diskutujúci pre zachovanie priameho spojenia Východná - Sihoť (na ktoré doteraz neprišla ani jedna pripomienka), naopak 4 a 11 plnohodnotne vstupuje do taktu na Sihoti a pôsobí ako nosná (dvoj-)linka pre spojnicu Sihoť - mesto, "dvojička" k linke 8 po Považskej. Keď si to vezmeme z hľadiska CP, tak zo Zimného štadióna mám v smere do centra v režime "a" odchody liniek 4, 8, 11 a 24 rozložené do času tak, že mám preklad 06 15 26 36 45 56, z toho 15 a 45 sú odchody liniek 4/11. Vzťahy Kubrej, Opatovej a Kubrice so Sihoťou sú oproti Východnej, ležiacej na opačnom konci mesta, diametrálne odlišné a najbližšia dostupná občianska vybavenosť je práve na Sihoti.
Linka 1 - bolo to vysvetlené vo Hviezde a už aj zvlášť tu v diskusii, prescrolluj si, prosím, o pár príspevkov nižšie.
Linka 7 - bude sa točiť na kruhovom objazde pri Old Herolde, ak bude pokračovať na spoji linky 7, inak by mala byť hojne využívaná na dopravovanie autobusov do vozovne, takže je pravdepodobné, že sa točiť nebude musieť vôbec.
Klbáky - vo Hviezde sa povedalo, že počas pracovných dní linka 1 (po rannej špičke), počas víkendov linka 24. V rannej špičke by sa mali pozlučovať vybrané zdvojené spoje do klbákov, takže tie budú behať práve na takýchto účelových hromadných návozoch (linky P), následne časť z nich vykoná návozy do Laugaricia na deviatu, kĺbový by mal byť tiež ešte ranný spoj z Kubrice čo vozí školákov - súčasné dva spoje by mali byť totiž nahradené jedným spojom vo vhodnejšom čase, s odchodom 7:24 z Kubrej, ten akurát vychytí začiatok školy na ZŠ Kubranská, na Sedmičke a zároveň aj na gymnáziu, takže očakáva sa, že bude silne exponovaný. Následne sa po rannej špičke postupne zaradia na linku číslo 1. Turnusov pre klbáky by malo byť 5, z toho ten posledný má zaradené také spoje, kde klbák poteší, ale zároveň jeho prípadné nahradenie sólom ani nenaštve.