Reply on: draxter #13403:
Ako som písal vo vysvetlení pre Milana, jednak preto, pretože omnoho väčší zmysel to dáva v trase DCA - TN - DCA, než naopak. Z Dca smer Ndca a TN to vytvorí neskorý večerný spoj v rozumnom čase, v smere z TN do Dca by to vytvorilo požadovaný nočný spoj. Opačne by sme síce mali nočný spoj z Tn do Dca, ale opačný spoj by bol už dávno po polnoci s nižším potenciálom, než spoj pred jedenástou.
Ďalší dôvod je trasa. Dlhodobým trendom bolo rušenie večerných a víkendových spojov, tzn. spoj by bol pod drobnohľadom. Nemôžeme si dovoliť neúspech a polovičné frekvencie kvôli trase len do Dca, ktoré vytvoria precedens, že spoje by skončili tak rýchlo, ako začali.
Ďalším dôvodom je čas odchodu, ktorý mal byť stanovený na 23:45 kvôli jednoduchej zapamätateľnosti všetkých nočných spojov, ktorý dopravca požadoval naďalej o 23:35, lebo "inak to nejde".
Ponúkli sme dobre realizovateľné, jednoduché a systematické riešenie, to, čo Milan popisuje je riešenie, ktoré je nesystémové a s obmedzeným potenciálom, preto minimálne za mňa v tomto prípade neplatí, že radšej niečo ako nič. Dôvod viď. druhý odsek.
henko151
SAD Prievidza síce o zmenách informuje spôsobom "Spoj xy...", čo pre väčšinu cestujúcej verejnosti aj tak nemá žiadnu výpovednu hodnotu. Ale všimol som si, že sa snažili aspoň odôvodniť, prečo sa daný spoj posúva.
Druhý dopravca - SAD Trenčín iba dal na stránku informáciu, že nové CP sú nahraté na stránke:
"Vážení cestujúci, dňom 10.12.2023 vstupuje do platnosti nový cestovný poriadok prímestskej autobusovej dopravy.
Viac informácií je dostupných na: https://www.sadtn.sk/ces.../primestska-doprava-podla-liniek/"
(Teraz počas kopírovania presného znenia som si všimol, že pribudli aj nejaké krajské grafiky, ale podľa mňa nezahŕňajú úplne všetky zmeny.)