Reply on: milan005 #13397:
Dovolil by som sa dôrazne ohradiť voči týmto tvrdeniam, nakoľko ich nepovažujem za pravdivé. Pracoval som viac ako rok v DPB, kde som pripravoval CP a obehy vozidiel podľa legislatívy tak, aby to bolo v poriadku aj v náročnej veľkomestskej premávke, a tvrdenie o nesplnení všetkých legislatívnych náležitostí sa nezakladá na pravde a veľmi rád vysvetlím prečo.V prílohe č. 1 je CP, ktorého podobu sme požadovali v prípade nočného spoja na trase (Horné Srnie -) Dubnica n/V - Trenčín a opačne. Jednalo sa o spoje:
► 22:54 Horné Srnie - 23:38 TN, Hasičská (len v 6)
► 23:11 Dca, Podháj - 23:38 TN, Hasičská (len v 5)
► 23:45 TN, Hasičská - 0:29 Horné Srnie
Vieme, že vysoké frekvencie sú na poslednom páre z Dca do TN a späť počas silných večerov (leto a pred Vianocami) v oboch smeroch. Zároveň vieme, že Nemšová a Horné Srnie sú spolu dvojnásobne väčšie, než Ilava, okrem iného sú bližšie, čiže prirodzene generujú vyšší dopyt, než okresná IL. Toľko k trase.
V prílohe č. 2 sú obehy vozidiel, ktoré sme si vytypovali tak, aby to bolo realizovateľné. Nejedná sa o žiadnu tajnú záležitosť, so súčasnými možnosťami a našim prehľadom lokálnych reálií (a stabilitou obehov na SAD) je možné aj s pomocou Ubianu pekne vytrasovať prakticky akékoľvek vozidlo, nakoľko na verejnej mape sa (síce ako MHD - červene) ukazujú aj vozidlá zmluvnej dopravy. Ak sa v obehoch nachádza chyba, ospravedlňujem sa a privítam opravu, avšak spomínate bezpečnostné prestávky. Poďme sa teda na ne pozrieť:
- obe vozidlá, ako sobotné, tak aj nedeľné jazdia výhradne linky do 50 km, riadime sa teda podľa zákona č. 462 o organizácii pracovného času v doprave,
- ustanovenia zákona hovoria o tom, že každý vodič musí mať najneskôr po štyroch hodinách jazdy aspoň 30 minút nepretržitej prestávky, ktorú, čo je veľmi dôležité, je možné rozdeliť na dva 15-minútové bloky,
- v takom prípade je však nutné počítať s tým, že vodič najneskôr po 4 hodinách jazdy bude už vyprestávkovaný, nesmie sa stať, že ešte nečerpal druhý 15-minútový blok.
V prípade druhého vozidla je situácia najjednoduchšia. Podotýkam, že vozidlo jazdí už od rána, avšak má takú kombináciu spojov, že denný čas jazdy by prekračoval aj predĺžený čas 10 hodín, tj. vodiči sa musia niekedy počas dňa striedať. Logicky to dáva zmysel iba medzi spojmi 42 a 23. Pred výkonom posledného spoja vodič 45 minút stojí, to znamená, že od 22:15 môže pokojne aj štyri hodiny nepretržite jazdiť, v prípade sobotného vodiča by teda problém s prestávkami nebol. Zároveň, ak vodiči na SAD sú schopní pracovať v tradičných 18-hodinových zmenách od 5. do 23. hodiny, nepochybujem, že tento vodič by zvládol zmenu síce do nočných hodín, ale iba od 15. hodiny poobednej.
V prípade prvého, piatkového vozidla, je situácia mierne zložitejšia, kedy musím prestávky deliť na dva 15-minútové bloky. Prvý 15-minútový blok by bol medzi spojmi 309421/53 a 56, kedy vozidlo stojí v Dubnici 24 minút (postačujúce aj s rezervou na manipuláciu a vyrovnanie prípadného meškania), druhý 15-minútový blok by bol medzi spojmi 309421/79 a návozným spojom na nočák v Dubnici, kde by stálo tiež 24 minút, čo tiež postačuje aj s rezervou. Čas jazdy potom počítam od prvého 15-minútového bloku, čo zahŕňa spoj 56, presun na zmluvku, zmluvku, presun zo zmluvky, spoj 79 a nový pár nočných spojov. 29' + 5' + 5' + 5' + 34' + 27' + 44' = 149 minút jazdy. To je zaokrúhlene 2,5 hodiny jazdy, pričom nepredpokladám, že otočenie na Hasičskej a následný prejazd domov trvá viac ako 1,5 hodiny, ibaže by vodič bol kdesi zo Žiliny... Denný čas jazdy podľa spojov počítame na 6 hodín, s rôznymi otočmi a manipuláciami povedzme, že bude 6,75 hodiny. Nočný pár by vodičovi pridal 1,25 hodiny jazdy, dostávame sa na 8 hodín. Nepredpokladám, že prejazd domov bude trvať viac ako hodinu, avšak vzhľadom na to, že dvakrát týždenne je možné vodičovi predĺžiť denný čas jazdy z 9 na 10 hodín a spoj mal jazdiť len raz do týždňa, ani toto nepredstavuje prekážku.
Preto považujem celé problémy okolo za nepravdivé.
draxter