Reply on: irizar #10936:
No to, ale cestujúcim je jedno, im je jedno aká je spotreba autobusu ich sa to netýka. Ak im ide ušetriť PHM tak to mali kúpiť elektrobusy jedine, alebo na plyn. Je pekné, že majú nižšiu spotrebu ale také mamičky s kočíkom či vozíčkari môžu zabudnúť v Trenčíne na chodenie MHD keďže garantovaných nízkopodlažných spojov je len pár, a inak nemôžu nikdy poriadne vedieť kedy ide nízkopodlažný spoj a kedy nie (aj tak vo väčšine chodia tie B952 ako inak).Hlavný problém je, že naša MHD existuje skôr asi kvôli ziskom, než pre ľudí, keby bola pre ľudí tak to tu nevyzerá ako teraz, a služby pre cestujúcich by boli oveľa lepšie. Porovnám to napríklad s Bratislavou kde MHD funguje tak ako by mala, áno je to hlavné mesto a aj veľké mesto ale u nich sa niekde tá MHD posúva u nás nie.
Nakoniec je celkom zaujímavé, že mešie mesto od nás a to Prievidza má iba nízkopodlažné autobusy a to najviac má 10.5M Citelisov a 8 kusov SOR BN 10.5 a je na tom pomaly lepšie ako naša, aj keď nemá možnosť nástupu všetkými dverami, nemá vo vnútri autobusu informačnú tabuľu, ani hlásenie zastávok tak stále sú na tom lešpie, dokonca čo vidím tak majú aj B952 kde majú 5 kusov ale z toho dva kusy už vyradené. A to nerozprávam síce o menšiom detaile ale o tom, že ich autobusy majú pekné logo na každom ich autobuse (v MHD či prísmestskej doprave) čo Trenčín dokonca má autobusy s farbou od výroby a jednou nálepkou Slovenská Autobusová Doprava Trenčín, a toto je len dôkazom, že šetrí kde sa dá.
Jacob
Kĺbové autobusy tiež áno mali by sa využívať všetky keď ich je tak málo, ale SADka moc rada dáva všade iba slávne B952.
Citelisy čo som postrehol jazdia teraz celkom dosť na linke č. 1 ako keby namiesto kĺbových autobusov, autobusy nie sú to zlé ale sú v hroznom stave čo je pravda, ako aj informačné tabule ktoré sú v týchto autobusoch ani jedna už vyše roka ani v jednom autobuse nefunguje, čo tu niekto kedysi písal, vyjadrenie SAD-ky prečo nefungujú je odpoveď, že nedajú sa spárovať zo systémom alebo proste niečo so spárovaním, čo mi príde ako nejaká hovadina, ale skôr to bude ich lenivosťou, keďže ani keď prerábali zastávku Legionárska v smere do centra nevedeli nastaviť aby hlásilo zastávku len v jednom smere, že to je problém, čo je blbosť, keď dokáže hlásiť v jednom smere zastávky napr. Ľudovíta Stárka, Piešťanská, Veľkomoravská. A to isté s hláškou "Konečná zastávka, prosím vystúpte", s tým, tiež že bol problém tak to odstránili (typujem, že si nedali ani námahu snažiť sa zistiť chybu).
S tou zálohou pre garantované nízkopodlažné spoje, tam naozaj stačí jeden autobus, predsa koľko v Trenčíne máme garantovaných takýchto spojov? Málo, iba na linke č. 1 sú iba dva.
Pri tej STK by ma zaujímalo, ako môžu B952 ešte prejsť STK. A stavím sa, že aj keď tieto autobusy budú musieť byť vyradené, tak nenakúpia nové a budú jazdiť Crossway-e, keďže typujem, že momentálne jazdia všetky B952 najviac a Crosway-ov jaždí iba pár.
Proste tu v Trenčíne kto by sem prišiel teraz po veľmi dlhej dobe a pôjde MHDčkou tak si bude myslieť, že sa tu zastavil asi čas, lebo s týmito autobusmi to tu vyzerá ako v roku 2006 odkedy jazdia, vtedy boli krásne všetko, dnes už nevyhovujú štandardu.