Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petrox #12967:
+ #12968 MinoSUN-55 a #12970 theo

Neviem prečo, ale z nejakého dôvodu sa v tejto diskusii začali spájať dve, podľa mňa nesúvisiace veci.

Celá debata začala tým, že pri súčasnom ekonomickom vývoji Mesto možno neudrží súčasné ceny cestovného. V zápisnici zo zasadnutia jednej z mestských komisií sa objavila zmienka o tom, že sa v budúcej tarife neuvažuje s plošným zvýšením cien všetkých súčasných lístkov, ale o riešení, kedy by jednorazový lístok zanikol a prestupný lístok ostal na nezmenenej cene. Áno, pre väčšinu cestujúcich platiacich u vodiča by tým cestovné vzrástlo (nikto to nespochybňuje), ale zároveň sa tarifa zjednodušuje tým, že sa zníži počet druhov lístkov (t.j. bude to prehľadnejšie) a tým zrušeným lístkom bude lístok jednorazový, ktorý je podľa môjho názoru nesystémový a nespravodlivý.

Ako tu už napísali predo mnou iní, ani ja nevidím v existencii jednorazového lístka žiadny zmysel. Nerozumiem tomu, prečo ten, čo má šťastie na priamy spoj, má platiť menej, a iný, ktorý si musí prestúpiť, si za prestup má platiť navyše. Je oveľa logickejšie mať len prestupné lístky a nechať na cestujúcich, aké spoje si na cestu do svojho cieľa vyberú. Filozofiou 60-minútového lístka je ponúknuť občanovu lístok použiteľný na jednu cestu odkiaľkoľvek kamkoľvek v rámci Trenčína, za jednotnú cenu a bez ohľadu na počet použitých spojov. A tak je to podľa mňa správne.

Druhá vec, ktorá ma v tejto diskusii prekvapuje, je že sa automaticky začalo diskutovať o vhodnosti/nevhodnosti akéhosi "prestupného systému", ktorý, ak správne rozumiem, si viacerí diskutujúci predstavujú tak, že z každej MČ pôjde len jedna linka a v centre mesta sa bude na iné smery prestupovať. Neviem, odkiaľ sa berie táto idea, ale ja neviem nič o tom, že by sa o niečom takom čo i len uvažovalo. Ostatne, súhlasím s tým, že na podobne radikálne riešenie ani nie je dôvod. Prestupné lístky - a to je to, o čom sa tu bavíme - však majú svoj význam aj pri súčasnom linkovom vedení.

Súčasné linkové vedenie osobne nepovažujem za zlé. Nie je dokonalé, ale určite nevyžaduje totálnu prestavbu. Skôr sa ponúkajú menšie korekcie v podobe zrušenia niektorých vyslovene zbytočných a chaotických liniek jazdiacich párkrát za deň, ktoré systém len komplikujú a reálne v ňom neplnia žiadnu dopravnú funkciu.

Reply on: Petrox #12967:
Zdá sa, že tu panuje nedorozumenie. Nemyslím si, že v tejto diskusii je ktokoľvek, kto by zdražovanie vítal. Na druhej strane sa však dá tušiť, že pri súčasnej inflácii sa úprave cien nevyhne ani MHD. Nehovoriac o tom, že jej ceny sa už nemenili dávno a dnes patria k jedným z najnižších na Slovensku.

Rozpočet mesta však nie je nafukovací a ak reálne rastú náklady, tak možné sú len dve riešenia - zvýšiť príjmy (cestovné alebo počet predaných lístkov) alebo obmedziť výdaje (znížiť počet spojov). Zdražovanie je nepríjemná vec a vždy je spojené s obavou, či niektorých cestujúcich neodradí od cestovania. Ale obmedzovanie spojov je stokrát overená cesta do pekla. To doslova cestujúcich z autobusov vyháňa.
Reply on: vlado54 #12992:
Mesto má v prvom rade reagovať na spoločenské témy. Teda prečo mlčí? V tomto prípade ekonomické. Ak je Komisia životného prostredia, dopravy, investícií a územného plánovania nejaký zamestnanec mesta - tak to je veľký omyl. Nie je. A tie všakovaké prirovnania k iným krajským mestám sú naozaj trápne. Táto prepchatá jednocestná štruktúra / hovorím o ceste 61 pod hradom / je nemou ukážkou neschopnosti samosprávy v boji za uvoľnenie obchvatu cez muničák. A ešte mám jeden postreh, už som o tom písal minule. Každý si tu dovoľuje hovoriť za druhého a diktovať mu čo má robiť. 😛 Súhlasím s myšlienkou, že bude potrebné zmeniť mnohé, ak by nebodaj zrušili jednorázový lístok. To už v návrhoch nie je. Teda všetky ukazovatele. Nás občanov zaujímajú predovšetkým tie ekonomické. Píšem, že nie sme blbí. Či? 🤕
Reply on: pešiak #12991:
Mesto má na základe nejakého neoficiálneho vyjadrenia zamestnanca mesta dávať svoje vyjadrenie na stránke ? Trenčín má dnes najnižšie ceny jednorazového lístka z krajských miest. Pri prestupovaní sa extrémne znížila cena jednorazoveho lístka a ten kto pravidelne cestuje nech kúpi predplatný. Ja pravidelne necestujem, ale po zavedení prestupného lístka sa konečne môžem rychlejšie a ekonomickejšie pohybovať po meste, a to používam často smer kde priame spoje chodia Sihoť-Juh1 . Pri súčasnom linkovom vedení má prestupný lístok zmysel dokonca aj na Juh2. Samozrejme by to chcelo upratať takt a linkovanie. Dnes už nemáme 2 priemyselné zóny a dve sídliska v meste. Ako to spraviť je pre práca odborníkov. Mimo to ak chceme držať dva typy podobných lístkov som za lístok na jednu zastávku stál by 5 centov, potom dve 10 centov a tri 15 centov.
Reply on: irizar #12990:
Veru vôbec nie je ťažká tá matematika. Ak sa človek pozrie do reálneho života a predovšetkým do malej a veľkej politiky určite zistí, že nikde na svete tí matematici nevládnu. Teda akože samostatne. Ba práve naopak. V živote robia iba zmätok a bez svojich jedničiek a núl sú stratení. No a ten prepočet lístok alebo auto. Tu je toľko premenných, že dnes sa to už vôbec porovnávať nedá. Minule som písal, že mesto Trenčín má odpovedať na šumy ohľadne zavedenia iba prestupových lístkov a vidíš ani zmienka na oficiálnej stránke. Malá politika v priamom prenose. Už sa mala dávno rozvinúť debata a páni novozvolení poslanci mali ukazovať svoje lakte. O tom to je, hovorí klasik.
Reply on: Petrox #12967:
"Ked si to pasazier prepocita a v konecnom dosledku presada so auta."
Moze zacat tym, ze do tych prepoctov zahrnie obstaravaciu cenu toho auta. A poistku, udrzbu, servis... Prave tento tyzden som za sadu zimnych pneumatik plus prezutie vyvalil 485 eur. 90- dnovy PCL stoji 40. Tazka matematika?
Reply on: PtrkHrnk #12988:
Dvakrát zvoniť pri výstupe je zbytočne, tlačidlo nefunguje ako na Karose. Pre výstup z kočikom odporúčam stlačiť modré tlačidlo s piktogramom kočíka.
Reply on: MinoSUN-55 #12968:
Myslím si, že aj u nás platí: "Pri nástupe s kočíkom sa dáva znamenie. Pri výstupe s kočíkom sa zvoní dvakrát."
Ale aby to nevyznelo že nesúhlasím, naopak. Tiež poukazujem na to, že máloktorý vodič používa kneeling. Ja som na Braneckého, kde nie je obrubník žiadny, videl vystupovať starčeka s palicou – stál vo dverách a rozmýšľal či skočiť... 30 cm schod je veľa aj pre zdravého, keď zabudne, že na zastávke nie je zvýšené nástupište.
A napíšte Tradsdevu aj e-mailom. To už budeme [dvaja], a takú masu ľudí predsa nemôžu ignorovať.
Reply on: S499.1023 #12985:
Súhlasím. Ja som si účet zriadil už ako 15-ročný (skôr sa v tej dobe nedalo), aby som mohol platiť veci na internete. A to bolo 14 rokov dozadu. Dnes sú už myslím detské účty dostupné od cca 6 rokov. Vzhľadom na to ako stúpa podiel platieb kartou sa mi tiež javí ako vhodné mať tú kartu čo najskôr. Plus rodič má lepší prehľad o spendingu dieťaťa.

Ale tak každý má iné preferencie. Ako píšem, aj tá zľava na niektoré MHD môže byť motiváciou ísť do toho.
Reply on: pešiak #12963:
A prečo by si mal byť zvýhodnený práve ty len za to, že práve v tvojej relácii je náhodou priame spojenie?
Reply on: 810zssk #12984:
Navyše nevidím dôvod, prečo by neplnoletý nemal mať kartu. Práve naopak, je to vynikajúci úvod do finančnej gramotnosti. Neviem ako na Slovensku ale v ČR je väčšina detských a študentských účtov aj zvýhodnená.
Reply on: kvorka #12983:
Potom ale predpokladám že má nárok na nejakú zľavu a neplatil by tých 1,50€.

(A aj toto je možno dôvod prečo tú kartu poriešiť :))
Reply on: 810zssk #12981:
Nie, nie je plnoletý tak nie je na to dôvod.
Reply on: Vladimír #12980:
áno? wauu, tak to som rád. Potom myslím, že celá debata o neprestupnom lístku je úplne ale že úplne irelevantná.
Reply on: kvorka #12979:
Tvoj brat nemá platobnú kartu?
Reply on: kvorka #12979:
Ad c)
Asi si to prehliadol, ale celodenný lístok tu je a stojí 2 eurá (z karty 1 euro).
Vidím že sa tu špirála roztáča nesprávnym smerom:
a) TN súčasný systém vyhovuje, ale treba ho upraviť. Isto priame linky zostanú (Sihoť - Juh, Sihoť - Záblatie, Juh - Zlatovce/priem. park, Juh - Kubrica...). Ale prestup je fajn, nakoľko sa nedá dosiahnuť napr. 15 min interval do Zámostia. A preto treba na takýchto smeroch popracovať pri zmene CP a úpravách liniek, ktoré nastanú keď sa konečne otvorí otoč v Zámostí. Nikto asi nebude rušiť nosné linky 1,8,11,24,28. Ale isto treba riešiť veci, čo uvádzame tu už dlho.

b) PCL je v TN k tomu, aby pravidelný cestujúci bol vo výhode. Preto zrušenie jednotlivej cesty a nahradenie jemne drahším prestupným je za mňa ok.

c) chýba mi celodenný lístok. Zase 1,50 EUR za jedno jazdu u vodiča pre náhodného (ako môj brat) mi príde veľa, ak by bol celodennný napr. za 2,50 tak je to super.

d) obnoviť linku 50 s normálnym CP a splatnosťou PCL!!!!

e) treba prerobiť vzoráky kĺbakov. Končia skoro a treba ich už teraz aj cez víkend na 24. Rovnako v špičke nech jazdia viac.
Reply on: pešiak #12977:
Kto má rozum a chce šetriť a nie sa nechať vyžmýkať, tak by si v prípade denného dochádzania do práce MHD mal zaobstarať 90-dňový PCL za 40€. Keby len 60 dní chodí z toho do roboty a inde by MHD nechodil, tak ho to výjde 0,33€ na cestu, čo je menej ako dnešný jednorázový lístok. A to nehovoriac o tom, že okrem ciest do práce môže PCL využiť hocikedy inokedy na iné cesty po meste.
Reply on: theo #12975:
Prejavom všetkých snažení je aj tá doprava. Teda napríklad bezplatná MHD je v Komárne, Dunajská Streda, testovanie v neďalekom Púchove, Poprad a tak. Je tu však otázka prečo nesťažovať ekonomicky čudnými nápadmi cestujúcich - znižovanie výhodnosti cestovania a ako som už naznačil zdražovania cestovného, nič iné v tom nie je potrebné hľadať. Sám tvrdíš, že nárast vo verejnej doprave stagnuje. Veď Trenčín je malým mestom, i keď politicky nafúknutý, ako keby sa tu zrážali všetky druhy dopravy. Takže čo na koniec, národ slovenský nie je až taký hlúpy, ako si mnohí myslia. Žmýkať a žmýkať , rušiť a žmýkať občana - cestujúceho. Však, ale máme i nohy a predovšetkým rozum.
Reply on: pešiak #12973:
"Stačí sa pozrieť do civilizovanejšie sveta / dokonca i tu doma na Slovensku / kde je MHD úplne zadarmo."
Úprimne, nechcete v Trenčíne mať MHD takú, akú ju majú vo Vranove nad Topľou, kde sú iba 1-2 kmeňové vozidlá MHD (zvyšok sú prejazdy autobusov z regionálnych liniek) a MHD jazdí tak často, že pre väčšinu obyvateľov nemá veľký zmysel. 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.