Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #13172:
Nuž, nemôžem si pomôcť, ale dobrý právnik využijúc aj ,, ustálené súdne závery,,, určite pohne s touto právnou mašinériou, ktorá už sama o sebe neodráža všetky právne a praxou potvrdené postupy. Poznám to veľmi dobre na vlastnej koži. Často závidím justícii v USA, kedy súdy nekopírujú iba vlastné súdne rozhodnutia ako je to tu na Slovensku. Bol som v hlavnom meste Maldív - Malé. Vedie tam hlavná cesta, hádam aj tých po 3 m v každom smere. Idú súvisle po nej chodci po oboch stranách, vozidlá, bicykle a žiadne kolízie. Tu u nás , kedy základný zákon jasne definuje čo to oné je
x) vozovkou spevnená časť cesty určená predovšetkým na premávku motorových vozidiel
Teda , neviem prečo sa stále nedarí vštiepiť do hláv , že všetci, kto križujú vozovku musia počítať aj s tým, že mu niečo hrozí. V praxi sa konečne začalo objavovať aj pochybenie chodcov a to dokonca aj pri ťažkých prípadoch. To s tým, že vodič mal predvídať je podľa mňa často iba planá výhovorka rozhodujúceho orgánu. Nemôžem si pomôcť, ale stále ma vracia do minulosti podobný prípad, kedy až Ústavný súd musel pozastaviť zákonnosť čistenia chodníkov, patriacich obciam. Veď to bol jasne otrokársky zákon a véééľmi často naň doplatili nevinní občania, lebo mali práve naprotivný obecný chodník a niekto sa na ňom v zime polámal. Nehádžme všetko na vodičov. Radšej odporúčam na rodičov, školu , dopravnú výchovu. Veď aj ja som robil dokonca preukaz na bicykel a odovzdával nám ho v škole pán policajt. A dnes ? Nuž , doplňte si.
Reply on: kvorka #13171:
Veď ty vieš doktorke, nedodržania bezpečná pozdĺžne vzdialenosť, prechod pre chodcov, škola a poznanie miestnych pomerov Ti na súde vždy vylúči možnosť obhajoby tzv. náhlou prekážkou. A ako hovoria ustálené súdne závery, to že niekto spáchal priestupok (porušil povinnosť chodca) nedeliberuje z trestného činu vodiča. Takže aj za mňa je šťastie, že to skončilo takto. A ak viem, je tam značka aj pozor deti, značka prechod pre chodcov a vodič linky to isto dobre vie. Ale jazda spôsobom "keď idem tak idem"...
Reply on: irizar #13169:
Zdravý rozum pochoval OSTN, keď skonštatoval, že chodec idúci na zelenú cez prechod "nesprávnym spôsobom použil prechod"...
Reply on: 810zssk #13150:
To nerieši skupinu ľudí, ktorí nechcú alebo nemôžu uzatvoriť zmluvu s treťou stranou (bankou) a tých, ktorím by stačil jeden nosič – ako platidlo aj ako preukaz.
Reply on: draxter #13168:
Ze sa na Slovensku pravo a zdravy rozum navzajom vylucuju pre mna nie je ziadna novinka.
Reply on: irizar #13165:
Si vedľa, čistá vina vodiča. Deti pri prechode, vidieť ich musel. Ani nebrzdil. Som už zastupoval iné kauzy, kde vodičovi nepomohlo, ani že obeť mala 4 promile...na vzdialenosť, ktorú videl, decká mal jasné v zornom uhle a prechod pre chodcov podľa judikatúry vylučuje existenciu náhlej prekážky.
Reply on: Mike #13164:
Mal som trocha času a tiež som si pozrel to videjko. Myslím, že ,,právo,, by bolo na mieste vodiča autobusu. Teda naše deti, či vlastne už mládežníci, v tomto prípade na poslednú chvíľu zistili, že čo majú robiť - teda počkať až prejde už rozbehnutý autobus. Fyzikálne zákony by sa určite prejavili aj na cestujúcich v tom autobuse pri prudkom brzdení atd. Našťastie to zostalo iba v teórii postrehov. 🤔
Reply on: irizar #13165:
Tak keby ho zrazil (v tej rýchlosti busu to decko prežiť nemuselo), neviem do akej miery by pomohlo vodičovi že nie je na vine on, ale dieťa, hoci on tomu mohol zabrániť. Zrovna dnes som čítal štatistiku že na Slovensku pri dopravných nehodách s vozidlami iba v januári 2023 zomrelo 12 chodcov, z toho 4ia na priechodoch. (Ťažko zranených bolo 27, z toho 16 na priechodoch).Z tej štatistiky nevedno, koľko si zavinili chodci sami, ale vyzerá to zle...

Ja odkedy som skoro zrámoval s plným kĺbakom skupinu 4 deciek (zastali asi toľko od busu ako tie na tom videu), lebo sa z opačnej strany 4 prúdovky rozbehli ako súťaž, že kto bude prvý na opačnej strane cesty, pričom prebehli bez zastavenia a bez pozretia opačné 2 pruhy, stredový vyšrafovaný ostrovček, súbežný pruh vedľa mňa a už už išli vbehnúť mne pod kolesá, tak odvtedy sa snažím pred každým priechodom predvídať aj za ploty, múry, atď😇
Reply on: Mike #13164:
Zakon 8/2009 o cestnej premavke, paragraf 53, odsek 4:
"
(4) Pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva, a len čo vstúpi na vozovku, nesmie sa tam bezdôvodne zdržiavať ani zastavovať. "

Tymto je pre mna akakolvek diskusia na tuto temu uzavreta. Tym skor, ked na videu nevidim male deti, ale cca 15-16 rocnych adolescentov, ktori by mali mat jasno v tom, ako sa v premavke sprava.

Len pre zaujimavost, bol som raz ucastnikom takmer identickej situacie v zapadnej europe, kde sa ochrana chodcov berie velmi vazne, akurat ja som bol presne na mieste auta s kamerou. Decko zbadalo na druhej strane cesty kamarata, vystrelilo z nicoho nic na prechod a rovno pod protiiduce auto. A bol to kamerovy zaznam z mojho busu, vdaka ktoremu urcili ako plneho vinnika decko. Ako bonus policajti odviezli z miesta nehody v putach tatka, ktory sa choval trochu nepristojne.
Reply on: irizar #13163:
Tak vzhľadom k tomu, že tam je pred tým prechodom zábradlie, tak neviem ako ináč by mali ísť na ten priechod bez toho, že by zmenili smer svojej chôdze až na jeho úrovni. Samozrejme oni sa mali najprv pozrieť a keď uvideli v tesnej blízkosti rozbehnutý autobus, mali zastať. To bez debaty. Ale rovnako vodič profesionál mal predvídať, že keď ide veľká skupina žiakov zo školy a práve nejaké 3 žiačky cez ten priechod prešli, tak tá mikroskupinka čo ide za nimi +- 5 metrov by mohla cez priechod prejsť tiež. Ale na rozdiel od Vás ja to tam nepoznám, hodnotím iba podľa videa.
Reply on: kvorka #13161:
Keby si si to video pozrel poriadne predtym nez si zacal prskat, videl by si, ze chalani kracali po ulici rovno a az na urovni prechodu z nicoho nic zmenili smer chodze. To, ze vosiel rovno na prechod bez toho, aby sa co i len unuval pozriet, je len ceresnicka na torte.
Reply on: theo #13160:
OK ďakujem za ozrejmenie.
Že pozdravujem ****a vodiča, čo skoro zrazil deti na prechode pred 5.ZDŠ!!! Pozerajte od 5:41:
https://youtu.be/d8M3kkowly8

PS: verím že dopravca sám vyvodí patrične kroky bez potreby ďalšieho riešenia. Chlapcovi aj spadlo jablko, ešteže ho spolužiak stiahol....nemám slov!
Reply on: pešiak #13158:
Takto to ale nefunguje v žiadnom meste/kraji, ktoré nemá zľavnené cestovné viazané na trvalý pobyt. Ani v Trenčíne. Hocijaký dôchodca alebo študent z Michaloviec si môže pri dlhšom pobyte v meste odskočiť do kancelárie TD Trenčín a vybaviť si kartičku

Doma mám niekoľko kartičiek od rôznych slovenských dopravcov z čias pred dopravným pasom a aj od jedného zahraničného (dokonca mimo EÚ/EHS). Časom si možno vybavím aj kartičku na prímestskú dopravu v Zlínskom kraji - to si predstav potom, občan SR, na zlínsku kartu a použiteľná bude aj v Moravskosliezskom kraji...
Reply on: pešiak #13158:
Každú zľavu financuje ten, kto ju vymyslel a schválil. Ak teda Trenčan dostane v Michalovciach zľavu, tak len preto, že spadá do takej skupiny občanov, ktorej v Michalovciach zľavu priznali. Mesto Trenčín na takúto zľavu nijako neprispieva.
Za bezplatnú prepravu Ukrajincov zaplatil štát v železničnej doprave (kde je objednávateľom dopravy), v ostatných druhoch bolo jej zavedenie závislé na dobrovoľnom rozhodnutí krajov a miest.
Reply on: Valec #13157:
Dúfam, že obaja myslíme o finančnej podpore dopravcu, v tomto prípade názorovo Michalovce . Teda, aby mohol Trenčan využiť zľavu na cestovnom v MHD v Michalovciach dopravca by mal dostať od Trenčína aj vykrytie cestovného , či? /napadá ma aj v tomto prípade podpora od štátu za všetkých občanov SR, ale to nie je asi tento prípad/. Možno by sme mohli namodelovať prípad, kto zaplatil cestovné za utečencov z Ukrajiny , ktorí ju mali zadarmo. Asi štát a tomu to asi refundovali i EU.
Reply on: pešiak #13155:
Na základe čoho si prišiel k záveru, že by obyvatelia mesta Trenčín podporovali MHD v Michalovciach?
Reply on: henko151 #13151:
Slovenský dopravný pas nie je komerčný produkt firmy TransData, ale produkt/ponuka/projekt Zväzu autobusovej dopravy.
https://zad.sk/slovensky-dopravny-pas/

Je postavený tak, že sa vôbec nevyžaduje mať zariadenia od TransData, podmienkou je byť technologický kompatibilný, pričom tie požiadavky sú zverejnené na webe (viď link vyššie). Koniec koncov, vidno to napríklad v tom, že karty systému SDP možno používať aj v MHD TN (a tiež aj v bratislavskej či žilinskej MHD), kde je odbavovací systém od iného výrobcu.

TransData je v Pase technickým správcom systému (spravuje technické špecifikácie, zabezpečuje jeho fungovanie). V zásade jedine, čo bude prípadný nový dopravca PAD TSK od TransData nevyhnutne potrebovať sú SAM moduly s kľúčmi na kryptovanie komunikácie s kartou a aj tie výhercovi dodá TSK.
Ak by existovala obdoba SDP napr. v réžii MD SR, rovnako bude potrebovať niekoho, kto bude systém spravovať, kto bude poskytovať kryptovanie kľúče.... akurát všetko to, čo dnes robí TransData bude robiť niekto iný.

Rozhodovanie, či SPD áno alebo nie, je v súčasných podmienkach iba o tom, či majú byť karty použiteľné aj u iných dopravcov, alebo byť zeleným ostrovom v mori vzájomne kompatibilných.
Reply on: henko151 #13151:
Pozeral som , a to je teda môj laický názor, zbežne do legislatívy ohľadne tých možných podpôr /zliav/ vo verejnej osobnej dopravy - nie teda iba autobusovej - vo verejnom záujme. Aby sa tu opäť proti mne nezačala kampaň, som tiež za poskytovanie všetkých možných zliav.
Teda:
1. Určite sa zhodneme, že nič zadarmo nefunguje. Podľa okrem iného - Nariadenia Európskeho parlamentu a rady je možné poskytovať oprávnenými subjektmi / obce, mestá, kraje ale i štát / úhradu vybraným poskytovateľom osobnej dopravy.
2. Ak som správne čítal, nie je možné takúto podporu poskytovať na podporu turizmu či histórie píšu - ,,s výnimkou
služieb, ktoré sa poskytujú hlavne pre ich historický význam alebo
turistickú hodnotu.,, viz. https://www.mindop.sk/files/statistika_vud/legislativa/doprava/legislativa_eu/CELEX_02007R1370_20171224_SK_TXT_nariadenie_o_sluzbach_vo_verejnom_zaujme.pdf
3. Teda zatiaľ nie je záujem a potreba všetkých, resp ani možnosť podporovať tých, ktorí napríklad nepochádzajú z TSK a chcú zľavu v prešovskom kraji, ak sa nejedná o celoštátnu podporu ako je to napríklad u ŽSR . /dôchodcovia, študenti/. Neviem prečo by mali obyvatelia Trenčína prostredníctvom mesta podporovať napríklad MHD Michalovce. Veď aj toto by išlo z rozpočtu Trenčína. Argument , že aj Trenčan môže cestovať v Michalovciach tu určite neobstojí. Prečo? Nuž socializmus dávno skončil a je tu trhová politika. / ale asi si môžu vzájomne refundovať zľavy , ak také sú, ,,cestujúci/cestujúci ,,
Samozrejme , tie technické možnosti vyžiadania si zľavy / rôzne karty, či systémy / sú už biznisom poskytovateľov takýchto systémov. Napríklad tento týždeň sme boli vybrať zostávajúci kredit na bývalej zrušenej karte SAD Trenčín a iba za vrátenie mojich peňazí si SAD účtovala tuším 1,40€ / - iba pani vydala peniaze, nič viac/
Reply on: henko151 #13151:
S instantnými platbami, ktoré aktuálne poznajú tri dosť veľké banky na Slovensku, je budúcnosť platobných kariet ohraničená na jednotky rokov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.