Reply on: mathre #8597:
neviem posúdiť, ako sa údržba vykonáva (hoci o kadečom svedčí stav #61), ale:4x Karosy B961E - vyzerajú výborne, jazdia spoľahlivo takmer bez výpadkov, tak údržba je asi na požadovanej úrovni
11x Karosa B952E - niektoré sú lepšie, niektoré menej. #44 má za sebou už aj nejakú väčšiu opravu motora. GO nemá žiadny voz zatiaľ, hoci to už asi pomaly začne. Na mňa najlepšie pôsobí #45, aj vďaka jej vodičom je ten voz zachovalý a motoricky asi najlepší. Niektoré sú na zálohe, a tak aj vyzerajú.
5x Citelis 12M - dva stoja vo vozovni ako záloha ak dobre sledujeme, spoľahlivé byť vyzerajú, ale keďže majú automat, asi kvôli spotrebe sa menej používajú. Keďže sú to plne NP vozy, divím sa tomu. Vek na nich badať najmä vŕzganím každej šroubky vnútri, ale to je tými plastami asi ?
1x Citelis 18M - naša "slávna" #61 stojí vo vozovni, nespoľahlivý voz, údajne z riadnou nadspotrebou, čo je na najnovší kĺbový voz blbá vizitka. Najmä, keď je ako jediný NP. Rád by som ho videl v prevádzke, ale aj toto je v TN akosi naopak, inde by jazdil o 106. ?
16x Crossway 12LE - najnovšie, spoľahlivé vozy, jazdia všetky bez väčších výpadkov a problémov. Víkend by som si vedel predstaviť pokryť len týmito vozmi, jednak kvôli najnižšej spotrebe, najvyššej spoľahlivosti a tomu, že sú z polovice NP.
MA MHD
Čo sa týka KASSELSKÉHO obrubníka, tak samozrejme by mal byť na všetkých nových či modernizovaných zastávkach. Často sa ale stretám s tým, že vodiči na zastávke Legionárska smer JUH nezastavia pri obrubníku a stáva sa hlavne pri starších ľuďoch že nepreskočia vzdialenosť medzi autobusom a obrubníkom a potknú sa! V takomto prípade je tento obrubník skôr nebezpečný, preto by bolo dobré preškoliť vodičov čo sa týka zastavovania pri tomto obrubníku, ktoré (dúfam) budú v meste pribúdať. Samozrejme, nechcem všetkých hádzať do jedného vreca, nájdu sa aj vodiči, ktorý pri obrubníku zastavia ukážkovo.