Reply on: Richard Ščepko #7895:
Tak toto z rokovania ma velmi zaujalo a som rad ze som si to mohol pozriet! Ubytok cestujucich je hlavne zapricineny pohodlnostou ludi si myslim prvorado,potom tu strasne klesla nezamestnanost,kopa ludi dochadza za pracou mimo mesto a vyuziva ine autobusy ako MHD,su zamestnania kam vozia ludi Taxiky,doba sa zmenila,ceny cestovneho urobili svoje i ked ja osobne by som ich neznizoval ale ani zadarmo by som okrem deti do 6 rokov nikoho neviezol.....dalsia vec je kolko sa vozilo ludi autobusmi na hokej ci futbal a teraz staci jeden autobus...,nie je to len o grafikone,ten samotny nie je zle postaveny,horsie sa vsak v tejto premavke aka nastala dodrzuje ale to je o inom...Ubytok cestujucich z autobusov je vsade,nie len v Trencine! Ja som toto videl uz v 2001 v Mnichove a ten sa neda s nami zrovnavat,autobus jazdil casto,zvlast v prac.dni,zvlast v Sobotu a zvlast v Nedelu-to by sa zislo i u nas ohladne vikendov i ked som sam proti sebe ...ale v autobuse vsetci mohli sediet a este boli aj volne miesta...inak to vyzeralo v metre pravda...skratka autobusova doprava ma takyto osud...ale nie len ona,ved to vidim na autobusovej stanici,robim to 7rokov,ked som zacinal,pristavil som autobus,prisiel vlak a autobus sa zaplnil,teraz pride vlak ja este pijem kavu,zo zel.stanice vide 15 ludi,z nich 9 ide autom,3 taxikom a 3 autobusom ...takto to skratka je...V nasom meste ked sa postavi dalsi most a opravi sa sucasny dojde urcite k prerabke trasovania liniek ale ludi do autobusov uz sotva prilakate naspet...ked si raz niekto zvykne na auto uz si tazko zvyka na mensie pohodlie...i ked mozno na to vozenie tazko setri...ale zatial to tak stale je...
draxter
- spájať konečné, ktoré majú rovnaký potenciál cestujúcich (to u linky 1 neplatí, u linky 8, 18 a 28 naopak super, u liniek 5 a 15 tiež dobre, u linky 2 to nie je dobré a pod.): z toho sa javí ako vhodné výmena konečných u linky 1 a 2.
- prekladať podobné linky: u liniek 8/18/28 to treba dotiahnuť, v súhrne mimo špičky by mali jazdiť každých 20 min, v špičke ešte častejšie
- dokonalý preklad u liniek v časti identických 1/22, 2/24, a ja by som upravil aj 11/17
Ak máme v TN nejakú nosnú linku, tak by to mohla byť linka 1 a linka 8. Ale u oboch by to chcelo niečo zmeniť, zamýšľal som sa cez víkend a dospel som k tomu, že:
- linka 1 by mala jazdiť minimálne každých 30 min aj cez víkend, najlepšie 20/30/30
Keďže Juh I momentálne nemá žiadnu nosnú linku, zvážil by som, či by z liniek 8 a 18 nebolo dobré posilniť linku 18 (30/60/60) a linku 8 trochu na jej úkor oslabiť tiež na 30/60/60. Tým by sa dosiahlo, že linka 1 a 8 by neboli zbytočne silné v špičke pre Juh II, ale aj Juh I by mal v špičke slušné spojenie. Juh I by vyzeral tak, že 11/17 a 18 by v špičke dal 15 min interval ak by šli napreskačku - 00 (17) 15(18) 30(11) 45(18) a naopak Juh II by mal ešte lepšie 00(8) 15(1) 30(8) 35(1) 55(1). Jednoducho sa ale musia tie hodinovú diery odstrániť v intervaloch liniek 5,11 či 18 a musí to byť spolu trochu nadväzné. Linka 22 cez prázdniny skoro vôbec nepremávala, tak by mohla ostať už len ako špičková posila, rovnako ako 23 a jazdiť by mali hlavne normálne linky 1,8,28 a v rozumnom intervale.