Diskutuje sa, ako občan sa zúčastňujem stretnutí a výborov MČ, chodím medzi ľuďmi. A potvrdzujem, že sa budú spoje prehodnocovať. Či nočné alebo neskoro večerné, to už nie som expert. No sám si potvrdil ze to je téma. Tak čo vlastne? Máme držať hubu a krok či ako?
Neodpruj si v každom odstavci. A nevytrhavaj z kontextu. Či ťa na tom niečo osobne štve? Ak by sa škrtnúť mali spoje bez náhrady, aj to má objednávateľ právo, sám píšeš že to možme byť radi.
Draxter logicky uviedol možnosť, nič viac nič menej. Ja zase čísla z mojich jázd ktoré sú fakt nízke. A mesto Trenčín akosi vždy našlo v nočákoch dôvod prvého škrtu. A keď aj jazdili, tak obmedzene a počas najrušnejších nocí mali od mesta doslova BAN. Takže aktuálne budú logicky tiež pod drobnohľadom. Ale ja som za ne a vždy som bol. Neviem, či tu proti nim niekto niekedy niečo písal. Okrem toho, že je ozaj škoda, že nočná 2 vynecháva Kubru a Pred Poľom. A to sa vo svetle aj vianočných špeciálov ukazuje ako chýba, pretože štvorlístok smerov potom musí zachraňovať 16. Ak by šla N2 okruhom cez Pred Poľom a Max, mala by vyšší potenciál. Dokonca ja som za premávku celú noc raz do hodiny v trase pôvodnej 50.
Mesto Bratislava a BSK založili spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, a. s. v auguste 2005, prvá etapa systému IDS BK bola spustená v júni 2013 = 7 rokov, 10 mesiacov.
Mesto Žilina a ŽSK založili spoločnosť Integrovaná doprava Žilinského kraja, s. r. o. v septembri 2017, prvá etapa systému IDS ŽSK (dnes IDS PLUS) bola spustená v júli 2022 = 4 roky, 10 mesiacov.
KSK a PSK založili spoločnosť IDS Východ, s. r. o. v októbri 2019, integrácia železnice a ani jedného krajského mesta zatiaľ zavedená nebola.
Tak, ako píše Vladimír, vstup miest RK a LM do IDS PLUS bol pripravovaný od samého založenia organizátora, teraz išlo o viac-menej len formálny akt. Naopak, do konca minulého roka vôbec nebolo isté, kedy a či vôbec spoločný IDS medzi ŽSK a TSK vznikne, z tohto dôvodu sa vstup do IDS počas predchádzajúcich 8 rokov nepripravoval a nie je ho možné ho zrealizovať za pár mesiacov.
Zapojenie regiónu a mesta LM do IDS sa pripravovalo roky a schválením navrhnutých zmien mikulášškymi poslancami sa tento proces zavŕšil a mohol následne uviesť do praxe.
Uznesením trenčianskych poslancov o pristúpení do IDS ŽK, ktorý pôvodne územie TSK zahŕňať nemal, sa proces integrácie iba začal.
Alergické reakcie vyvolal výrok "je možné že nocaky skončia". A oprávnene, nakoľko v situácii, keď tomu absolútne nič nenasvedčuje, ide o zavádzajúce tvrdenie.
"Že sa to presunie inde, je logické."
Logické nevyhnutne nie, ale môžeme byť radi, že to tak je. Nerozumiem však potom, prečo sa tu umelo šíri atmosféra, že sa ide, tak ako kedysi v minulosti, škrtať bez náhrady.
"My tu nie sme tvorcovia, dopravca a ani poslanci, takže aké konkrétne debaty prebiehajú, iste nevieme."
Toto je v priamom rozpore s tvrdením milana007, ktorý tvrdí, že "Diskutuje sa. A veľa.".
Predĺžia sa intervaly na sídliskách po 21. hodine zo súčasných +-10 minút na +-15 minút, žiadna drastická redukcia. Všetky ušetrené kilometre sa využijú inde a celkový objem kilometrov opäť mierne narastie, v súvislosti s ďalšími zmenami.
Prehodnocuje sa večerná premávka, nie nočná. Rozdiel medzi nimi je ten, že večer sa jazdí šesťkrát za hodinu, v noci jeden až dvakrát za hodinu.
To je rozdiel.
To nás teší, ale v našich podmienkach sa toto naposledy tvrdilo rovnako pri linke 50. Tá možnosť tam je stále. Rovnako ako tebou uvádzané zmenu večer či v noci.
Neviem kto si želá zrušenie, za mňa nech jazdí každá linka čo 5 min. No je to nereálne. Za posledných 20 rokov som sa napísal návrhov a pripomienok za účelom zlepšenia až až, takže asi viem o čom hovorím, aký bol prístup mesta a následky.
Som rád, že priznávaš, že tu je debata o obmedzovaní večer. A keďže kto má oči, vidí to, tak sa divím, že tu niekto je ešte aj alergický na tieto vyjadrenia. Večer je toho ozaj dosť, oproti ránu, kde cez víkend je to miestami málo.
Že sa to presunie inde, je logické. My tu nie sme tvorcovia, dopravca a ani poslanci, takže aké konkrétne debaty prebiehajú, iste nevieme. Ale zjavne máme dobré informácie (pokiaľ nám ich dajú) a teda potom spoj či ide na linke N, alebo inej po 22:00, aký je v tom rozdiel? Žiadny. Čiže kolega nižšie má pravdu. A treba to povedať. Nie sa tu byť do pŕs, keď sa vecerno-nocna premávka ide prehodnocovať.
Mne to skôr pripadá, že je to túžobné očakávanie troch konkrétnych diskutujúcich na tomto webe v zmysle tradičného konceptu "čím horšie, tým lepšie".
Ako už napísali iní, žiadne rušenie či obmedzovanie nočákov sa nepripravuje, ani sa o ňom nediskutuje.
Určité obmedzenia sa skutočne pripravujú, ale to sa týka (najmä) časov medzi 21. a 23. hodinou, kde sa objektívne prejavuje predimenzovanosť súčasnej ponuky. Všetky úspory sa však použijú na posilnenie inde, takže znižovanie celkových výkonov MHD sa nekoná.
Mrzí ma, že odpoveď zatiaľ neprišla, procesy teraz trvajú dlhšie než zvyčajne, kvôli dovolenkám. Budúci týždeň by to malo byť zverejnené aj oficiálne, ale pripájam čísla aj nižšie.
Počty cestujúcich na noc pred pracovným dňom neuvádzam, nakoľko vtedy premávajú takmer výlučne spoje linky N1 zabezpečujúce odvoz od vlakov, pričom 2 zo 4 spojov boli zavedené aj v pôvodnom grafikone. Na linke N2 premávajú večer len dojazdové spoje, na linke N3 je večer vedený len jeden spoj. Pre porovnanie vyberám jeden jarný a jeden letný mesiac.
Marec – v smere z mesta na sídliská:
Linka N1 = 9,4 osoby na spoj
Linka N2 = 3,5 osoby na spoj
Linka N3 = 3,8 osoby na spoj
Jún – v smere z mesta na sídliská:
Linka N1 = 10,9 osoby na spoj
Linka N2 = 3,3 osoby na spoj
Linka N3 = 7,8 osoby na spoj
Tie rozpätia v jednotlivé dni sú pomerne veľké, záleží najmä od počasia. Sú aj slabšie noci, ale rovnako tak aj noci, kedy máme v autobuse na linke N1 bežne aj cez 20 ľudí (dokonca máme prípad aj cez 40 cestujúcich, počas podujatia Príbehy z Trenčína). Linka N2 je slabšia, zamýšľame sa nad možnosťami úpravy jej trasy tak, aby plošnejšie pokryla Sever, ale zároveň, aby sme cestujúcich zo Sihote neodradili výrazným predĺžením cestovného času.
Rušenie nočákov skutočne nie je na meste témou, a to ani pri linke N2. Jej zrušením by sme totiž neušetrili prakticky nič, vodiča aj vodidlo by naďalej držali v premávke linky N1 a N3, naviac by sme tak vysoko pravdepodobne vyvolali pokles počtu cestujúcich na linke N1, keďže by zanikla možnosť cestovať medzi sídliskami. Nechcem robiť advokáta mestu, ale zo stretnutí s Útvarom mobility aj vedením mesta cítim reálny záujem neopakovať chyby z minulosti a vytvárať skutočne kvalitnú ponuku, ktorá môže osloviť aj ľudí, ktorí sú dnes zvyknutí používať výlučne IAD.
Veru veru, skúsenosti s politikou tohto mesta sú, že prvé zrušia nočné linky, potom osekaju spoje večer a potom v doobednom sedle. Bolo to tak v 1994, 2002, 2012. A naposledy 2022.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
milan007