To nás teší, ale v našich podmienkach sa toto naposledy tvrdilo rovnako pri linke 50. Tá možnosť tam je stále. Rovnako ako tebou uvádzané zmenu večer či v noci.
Neviem kto si želá zrušenie, za mňa nech jazdí každá linka čo 5 min. No je to nereálne. Za posledných 20 rokov som sa napísal návrhov a pripomienok za účelom zlepšenia až až, takže asi viem o čom hovorím, aký bol prístup mesta a následky.
Som rád, že priznávaš, že tu je debata o obmedzovaní večer. A keďže kto má oči, vidí to, tak sa divím, že tu niekto je ešte aj alergický na tieto vyjadrenia. Večer je toho ozaj dosť, oproti ránu, kde cez víkend je to miestami málo.
Že sa to presunie inde, je logické. My tu nie sme tvorcovia, dopravca a ani poslanci, takže aké konkrétne debaty prebiehajú, iste nevieme. Ale zjavne máme dobré informácie (pokiaľ nám ich dajú) a teda potom spoj či ide na linke N, alebo inej po 22:00, aký je v tom rozdiel? Žiadny. Čiže kolega nižšie má pravdu. A treba to povedať. Nie sa tu byť do pŕs, keď sa vecerno-nocna premávka ide prehodnocovať.
Mne to skôr pripadá, že je to túžobné očakávanie troch konkrétnych diskutujúcich na tomto webe v zmysle tradičného konceptu "čím horšie, tým lepšie".
Ako už napísali iní, žiadne rušenie či obmedzovanie nočákov sa nepripravuje, ani sa o ňom nediskutuje.
Určité obmedzenia sa skutočne pripravujú, ale to sa týka (najmä) časov medzi 21. a 23. hodinou, kde sa objektívne prejavuje predimenzovanosť súčasnej ponuky. Všetky úspory sa však použijú na posilnenie inde, takže znižovanie celkových výkonov MHD sa nekoná.
Mrzí ma, že odpoveď zatiaľ neprišla, procesy teraz trvajú dlhšie než zvyčajne, kvôli dovolenkám. Budúci týždeň by to malo byť zverejnené aj oficiálne, ale pripájam čísla aj nižšie.
Počty cestujúcich na noc pred pracovným dňom neuvádzam, nakoľko vtedy premávajú takmer výlučne spoje linky N1 zabezpečujúce odvoz od vlakov, pričom 2 zo 4 spojov boli zavedené aj v pôvodnom grafikone. Na linke N2 premávajú večer len dojazdové spoje, na linke N3 je večer vedený len jeden spoj. Pre porovnanie vyberám jeden jarný a jeden letný mesiac.
Marec – v smere z mesta na sídliská:
Linka N1 = 9,4 osoby na spoj
Linka N2 = 3,5 osoby na spoj
Linka N3 = 3,8 osoby na spoj
Jún – v smere z mesta na sídliská:
Linka N1 = 10,9 osoby na spoj
Linka N2 = 3,3 osoby na spoj
Linka N3 = 7,8 osoby na spoj
Tie rozpätia v jednotlivé dni sú pomerne veľké, záleží najmä od počasia. Sú aj slabšie noci, ale rovnako tak aj noci, kedy máme v autobuse na linke N1 bežne aj cez 20 ľudí (dokonca máme prípad aj cez 40 cestujúcich, počas podujatia Príbehy z Trenčína). Linka N2 je slabšia, zamýšľame sa nad možnosťami úpravy jej trasy tak, aby plošnejšie pokryla Sever, ale zároveň, aby sme cestujúcich zo Sihote neodradili výrazným predĺžením cestovného času.
Rušenie nočákov skutočne nie je na meste témou, a to ani pri linke N2. Jej zrušením by sme totiž neušetrili prakticky nič, vodiča aj vodidlo by naďalej držali v premávke linky N1 a N3, naviac by sme tak vysoko pravdepodobne vyvolali pokles počtu cestujúcich na linke N1, keďže by zanikla možnosť cestovať medzi sídliskami. Nechcem robiť advokáta mestu, ale zo stretnutí s Útvarom mobility aj vedením mesta cítim reálny záujem neopakovať chyby z minulosti a vytvárať skutočne kvalitnú ponuku, ktorá môže osloviť aj ľudí, ktorí sú dnes zvyknutí používať výlučne IAD.
Veru veru, skúsenosti s politikou tohto mesta sú, že prvé zrušia nočné linky, potom osekaju spoje večer a potom v doobednom sedle. Bolo to tak v 1994, 2002, 2012. A naposledy 2022.
Ja som šiel toto leto 5x, dva razy so synom. A nikdy som nenapocital viac než 5. Dvakrát sám. Keďže vírus bol krásnym zastieracim dôvodom pre zrušenie nočnej linky, ja som realista a ocakavam, že sa ich číslam bude ekonomická komisia venovať. A buď osekanie alebo zrušenie. Však ako vždy za posledných 30 rokov
Slobodná diskusia nie je slobodné šírenie nepravdivých informácií, že nočáky možno čoskoro skončia. Falošné naratívy tu iba vytváraš. O informácie súvisiace s obsadenosťou nočných spojov si už prostredníctvom oficiálnych kanálov požiadal, na čo ti bude aj riadne zodpovedané po vypracovaní odpovede.
Bludy si nechaj pre seba.,ako obvykle. A nechaj slobodne diskutovať každého, kto úplnou náhodou šiel prázdnym spojom. Či ten nemá písať? Či nie je pravda že sa linky X, 50 a 99 rušili v minulosti? A že netušiš ani aké mali čísla vtedy. Nevadí. Dôvod bol zámienkou pre zrušenie nočaka tiež. A kto sedel vo vedení? Pri posledných riešeniach Rybníček. Prečo by to teraz malo byť inak?
Radšej nám prezrad, aké čísla to má dnes, ak je to taká náhoda, nech vieme. Či radšej nie?
Prosím, prestaň tu šíriť bludy! O rušení nočákov sa nediskutovalo, nediskutuje, a na základe prípravy vyhodnotenia ich prevádzky sa 100% o tom ani diskutovať nebude.
Takže tu prosím nezavádzaj na základe jednej individuálnej skúsenosti niekoho, kto sa pokojne mohol viezť ktorýmkoľvek spojom, v ktoromkoľvek smere a počas akéhokoľvek dňa.
Zmena vo vlakovej doprave, od augusta v osobných vlakoch na trase Trenčín-Žilina nebudú vlakvedúci. Cestovný lístok si bude treba kúpiť vopred.
Zároveň na všetkých vlakoch Os, REX a Zr nepotrebujú seniori a študenti "bezplatný" cestovný lístok. Stačí preukaz ZSSK na bezplatnú prepravu (pre Trenčín ide o osobné vlaky z Nového Mesta, z Chynorian/Bánoviec a vyššie spomenutej Žiliny).
milan007