Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas153cv #14646:
Je to o dodržaní STN na zastávku. Tam, kde to "nevydá" to zjavne tak už dnes nie je.
Reply on: Michal Mazánik #14617:
S tymto co si napisal sa plne stotoznujem. A nieje to len najazdovymi uhlami ale aj profilom cesty a samotnej zastavky, vid zastavka Detske mestecko smer vinohrady. Tam nieje mozne pritiahnut bez toho aby som nevytrafal spodok. Naproti tomu Hasicska smer Gymnazium, pripadne Dolny Sianec to je jedna radost. Osobne by som radsej videl klasicke obrubniky ale zato zastavky dotiahnute do dokonalosti, nez ako toto co je teraz.
Pekny clanok ohladom zastavok bol v Ceskoslovenskom dopravaku, tusim 8/2020, niekde to mam odfotene.
Inak otazka, stale sa postupuje podla TPS vytvorenych p. poslancom Scepkom?
Reply on: tomas153cv #14637:
V Nitre máme denne v sieti asi tak okolo 20 čakačiek medzi spojmi. Roky to riešime poznámkou v turnusovom príkaze, kde je uvedené, na ktorej zastávke koho treba čakať a ako najviac dlho. Funguje to v zásade bez problémov. A to podotýkam, že v Nitre bežný vodič strieda 15 - 40 rôznych turnusov, a štandardne nevie, na ktorého kolegu práve dnes čaká (a s najväčšou pravdepodobnosťou naňho aj tak nemá telefónne číslo).

Preto si myslím, že rovnaký systém v Trenčíne, kde vodiči turnusy až tak nestriedajú a často aj po mene vedia, koho kde stretávajú, bude ešte menej náchylný na akékoľvek problémy.

Samozrejme plne súhlasím, že doba ide dopredu a vzájomné čakania by už mohli/mali byť aj v dátach strojčeka. Jedna z prvých, ktorá to pred pár rokmi zaviedla, je Ostrava. Naše palubáky v zadávacej špecifikácii žiaľ takú funkciu nemali, a tak jej dorobenie bude zrejme vecou vývoja upgradu, ktorý bude treba zaplatiť. Ja o tom nerozhodujem, ale myšlienku podporujem. Akurát by som šiel jednoduchšou cestou oproti tej, čo načrtol milan005. Nemyslím si, že vodič potrebuje vidieť prípojný spoj na mape, podľa mňa by stačila jednoduchá textová info, že "čakať na L4 smer Opatová, príde o 2 minúty". Keď vieme reálne časy príchodu spoja zobraziť na zastávkovej tabuli, na vnútornom LCD, či v aplikácii, snáď nebude problém preniesť ho na obrazovku pre vodiča.

Ale toto je výhľad. Na začiatok bude určite len poznámka vo vzoráku.
Reply on: milan005 #14631:
Toto bolo absolútne logické a vhodné riešenie. Ani dnes by som nič nepovedal napríklad na spoj linky 6 o 22:45 zo Sihote, ak by ním zaťažovali voz do garáže. A aj hocikedy inokedy mimo takt, rovnako ako ranná 11.
Reply on: milan005 #14635:
Áno, vtedy sídlisko Pod privádzačom neexistovalo, Vinohrady boli polovičné, nestala Billa. Žiaľ mesto nedokázalo zriadiť zastávky na Brnianskej niekde pri súčasnom LIDLi či Merkury Markete, hoci sa to sľubovalo. Tam zastávku treba aj dnes.
Reply on: mrcheef #14636:
Megalinku 3/6/16 je vhodné posilňovať, len ak to obe vetvy vyžadujú. Iste je nejaká rezerva napríklad aj s tými krátkymi spojmi 16 do Kubrice. Alebo nová linka, ak by to stav vyžadoval.
Reply on: tomas153cv #14638:
Btw. nevídal som C954 čísla tvojho Nicki v Soblahove? Či to bola koncovka CB.
Reply on: tomas153cv #14637:
S usmernením, kto čaká na koho, ako dlho a za akých podmienok, sa počítalo za každých okolností. To beriem ako základnú potrebu pri akejkoľvek nadväznosti.
Reply on: milan005 #14631:
To kvitujem.
Reply on: draxter #14626:
https://trencin.transdev.sk/kariera/
Tu su popisane, aj ked kolektivnym vyjednavanim doslo k uprave hodinovej mzdy, dopravca by to mal aktualizovat.
Reply on: milan005 #14602:
Toto je velmi dobry napad ako to posunut zase o par levelov vyssie. Metodicke usmernenie(max. doba cakania, ina dajme tomu v spicke a mimo spicky po zohladneni vsetkych realii) spolu napriklad s tym co si napisal - kliknem na mapku(ked uz mame tie palubne jednotky dotykoveho typu) je podla mna krasne systemove riesenie. Minimalizuju sa tym mozne problemy a zaroven sa veci pripravia tak, aby v buducnosti bolo mozne pouzivat prestupovu logiku pri stavbe CP.
Reply on: TomoSK #14633:
Mám jednu hypotetickú otázku. V prípade, že by bol v špičkách polhodinový interval na linke 3 a cez víkendy a v skorý večer hodinový interval pre rýchlo sa rozvíjajúcu oblasť Vinohradov nedostatočný, aká je predstava o prípadnom ďalšom zahustení spojov? Ísť skôr cestou skracovania intervalu liniek 3/6(16) na interval 15/30/15/30 alebo nechať 3 a 6 ako sú a miesto toho predĺžit 7 zo Zlatoviec cez Vinohrady na stanicu ako rýchlejšie spojenie na stanicu, prípadne nejaká úplne nová linka stanica-Old Herold-Vinohrady-Zlatovce-Nový most-OC Laugarício?
Reply on: TomoSK #14633:
Ja by som starý grafikon čo sa týka Záblatia, Zlatoviec v čase keď bol robený, v 2016, neodsudzoval. Odvtedy tam pribudlo množstvo nových obyvateľov. Ale riešenie posilnenia bolo navrhnuté pokiaľ viem už dávno, ešte SADkou, z vlastnej iniciatívy?! (nebolo realizované) a ja som mal tiež riešenie v podobe predĺženej 5+9 a 3+27 ktoré by boli vzájomne preložené (lacné a efektívne riešenie).
Navrhnuté riešenie MČ Západ po úprave vyložene neodsudzujem ale vnímam tam "muchy" a to nie len súbeh v Záblatí. Tie budú ale vždy - tým ako je Trenčín postavený.
Reply on: draxter #14628:
Nateraz nie, z dávnejšieho obdobia mám informáciu, že Kaufland proti nebol, ale priznám sa, že neviem, aký je ich aktuálny postoj k prípadnej výstavbe zastávky. Naposledy sme sa o tejto zastávke s mestom bavili na jar, skúsime to preveriť.
Reply on: henko151 #14630:
Je absolútnou pravdou, že tie dva odchody za hodinu tesne po sebe zo Záblatia vyzerajú jednoducho škaredo, pri zohľadnení všetkých požiadaviek a tvorbe systému ako celku však toto bola možnosť, ktorá je najmenej zlá, vysvetlím:
V Zámostí je dlhodobou témou úplne oprávnená požiadavka na obojsmerné cestovanie medzi Zlatovskou, Zlatovcami a Vinohradmi, ktoré je zabezpečené pokračovaním liniek 3 a 6/16. Tak, ako v súčasnosti, zostal zachovaný ako hlavný smer Juh (kombinácia liniek 3 a 7), ktoré by v rámci možností mali jazdiť v čo najlepšom preklade. Linka 6 by mala zabezpečiť spojenie k vlakom, vzhľadom na veľkosť MČ Západ (11-tisíc obyvateľov) je žiadúce, aby to bolo na rýchlejšú vrstvu vlakov, teda primárne expresy.

Ak linka 6 prichádza zo Zámostia na stanicu na 15. minútu (prípoj na vlak) a odchádza na 45. minútu do Zámostia, vyjde to akurát tak, že v Záblatí je na 0. minútu. Táto časová poloha je veľmi žiadúca, najmä kvôli zabezpečeniu dochádzky a odchádzky z práce na celú, zároveň to robí kvalitné prípoje k vlakom. Tým, že Záblatie je okružná trasa a je požadované zabezpečiť pokračovanie ako linka 3, stáva sa práve to, že na smer Juh aj na smer Hasičská sa odchádza prakticky v rovnaký čas. Ak by sme linky rozhodili do času, Záblatie by síce dostalo rovnomernejšiu ponuku spojov, ale došlo by buď k rozhodeniu prípojov na, príp. od vlakov, alebo by jazdili linky 3 a 7 v súbehu, čo rozhodne nie je žiadúce. Do Záblatia cestuje skutočne málo ľudí a trasy liniek 3 a 6 sú natoľko odlišné (mimo Záblatia už nemajú žiadnu spoločnú zastávku), že sme sa túto možnosť rozhodli akceptovať ako najmenšie zlo.

Takisto by som rád pripomenul, že tento priaznivý stav v Záblatí je len vďaka de facto jednosmernému posilneniu linky 27 z minulého roka. Pokiaľ si dobre pamätám, stav pred posilnením bol, že Záblatie malo jeden spoj za hodinu, pričom v nepárne hodiny to bola linka 6, v párne hodiny to boli linky 13 alebo 27. To znamená, že spojenie bolo raz za dve hodiny na Juh, prípadne raz za dve hodiny na Sihoť. Podľa nového návrhu síce pôjdu oba spoje naraz, avšak raz za hodiny na každý smer. V prípade Juhu sa oproti posilnenému stavu jedná o mierne zhoršenie, v prípade cesty do centra a na stanicu zase o mierne zlepšenie.
Reply on: milan005 #14631:
Nepovažujem to za ,,top riešenie,, ale prakticky zadarmo.
Reply on: henko151 #14630:
Jeden z dôvodov prečo jazdilo tých pár spojov L5 počas voľných dní bolo odstránenie krúženia pre cestujúcich ktorí by museli ísť L13.
Napríklad pri spoji o 9:20 to bol aj koniec sv. omše toho času myslím v kostole ,,u sestričiek,,.
Vždy spoj L5 doplnil čas kde ide L13 okruhom, z Juhu I doplnil interval na 20 min a zo Zlatovskej na Juh na 30 min. Napr. spoj o 17:35 vhodný pre zamestnancov NsP. Ale tiež aj zjazd, rozjazd busov z depa a do depa.
Radšej ako má ísť bus naprázdno nech je linka s 5 spojmi za deň ktoré ľuďom poslúžia.
Reply on: draxter #14627:
Pred posilnením 13 a 27 tam zase toľko spojov nebolo. Pri dnešnej 6 so 120 min intervalom tam tiež vznikajú skoro hodinové diery (11:31 - 12:21, 12:21 - 13:07, 15:31 - 16:21). Určite je to ale viditeľné zhoršenie oproti tomu, čo tam je teraz, ale na Zlatovskej pri ktorej sa nachádzajú väčšie obytné celky už je +/- 30min. interval v oboch smeroch. Teda v smere z mesta netreba krúžiť cez Istebník, Vinohrady a Záblatie alebo šlapať od Old Heroldu, čo isto bude pozitívom pre viac cestujúcich ako pre Záblatie.

Inak tým, že sa nakoniec upustilo od pôvodne navrhovanej trasy linky 7, vidím pozitívum v tom, že Hanzlíkovská a Detské mestečko budú mať ďalšie spoje smerom do mesta navyše.
Reply on: milan005 #14619:
To by som vzhladom na gps monitoring očakával, že dopravca to zariadi, aby sa vozy počkali. To by v rámci MHD nemal byť žiadny problem
Reply on: Michal Mazánik #14617:
Zastávka Kaufland pre linku 3 nebude teda...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.