No aktuálne to je víkendovo zo Záblatia 57-00, čiže za pár minút 2 busy a potom hodinu nič. To je žiaľ neporovnateľné zhoršenie oproti stavu dnes, kedy 6+13+27 ide cez víkend skoro v 30 min intervale.
Požiadavka obyvateľov Kubrice je Max, preto mimo pôvodnej linky 16 bol zabezpečený prestup Pred poľom medzi 1 a 4/11, čo inak ako čiastočným súbehom (spoje niekoľko minút po sebe) bohužiaľ vyriešiť nejde.V prípade osobných vlakov sa to týka jedine spomínaného o 7:53, takéto "kozmetické" úpravy sú práve vecou skúšobnej prevádzky.
Rozložením 1+11 by aj určitá časť Sihote získala viac, taktiež Juh aj sídlisko Dlhé Hony.
Tiež som v starom grafikone nepovažoval za ideálny "studený odchov" vodičov v kubrickej doline ale bolo to kvôli požiadavkám obyvateľov Kubrice a hornej časti Kubrej keď odchod L11 z Kubrice xx:20 znamenal dobrý čas ako dovoz na 6., 7. hodinu, prípadne o 8:20 spoj k omši v Kubrej čo využívalo značné množstvo cestujúcich. Teraz keď je odchod z Kubrice o xx:04 odchod z Juhu pokojne mohol byť xx:26 čo by bolo dobré pre rozloženie z Juhu, na Sihoť a aj "pre vodičov".
Čo mi ešte udrelo do očí že počas voľných dní ranný súbeh 1+11 nepovažujem za dobré riešenie. Už ak by 11 išla súbežne s 3 neboli by si takou konkurenciou.
Ale napr. ak ide niekto k vlakom o 7:23 smer ZA, alebo 7:53 na osobák čo je celkom vhodný čas vyraziť niekam na výlet tak L1 aj 11 príde buď moc skoro alebo neskoro.
Teraz k vlaku 7:23 ide z Juhu L8 o 7:00, k vlaku 7:41 do BA L22 o 7:15 (to je zachované) a k vlaku 7:53 ide L11 o 7:25.
Z celého Juhu nejde nič medzi xx:17 a 47 do mesta (ak berieme Hasičská, stanica, OA najmä kvôli vlakom), starý grafikon bol za to kritizovaný ale nie je to v tomto prípade horšie?!
Pri tých posledných je to zrovna problém pretože v mnohých prípadoch majú prípoje "na dedinách" niekam ďalej po trase (Súča, DCA, Teplice, Motešice, mitická križovatka...) a mnohé zo spojov drží ich odchod pre dodržanie zákonných náležitostí vodiča. Prípadne v tých Motešiciach sú to prípoje na iného dopravcu (vodiči nevedia spolu komunikovať).
Skôr som myslel to o čom sa to hovorilo aby boli lepšie možnosti dodržania prípoja bus+bus v rámci jedného dopravcu prostredníctvom "aktuálneho stavu na mape" ktorý by si vodič vedel zobraziť. Prípadne by videl aj meno vodiča ktorý mu robí prípoj a vedel by mu zavolať (môže tam byť striedač a pod.)
Nateraz narábame s obmedzenými zdrojmi z hľadiska ako vzkm, tak aj vodičmi či autobusmi. Ak sa uchytí spojenie s Maxom na linkách 1 a 16, absolútne nebude problém doplniť v budúcnosti aj spojenie so zvyšnými časťami Sihote.
Ako spomína kolega, nie na všetky zastávky je kasselák vhodný, pretože pod ostrým uhlom vjazdu môžeme jeho použitím dosiahnuť skôr opačný efekt (viď. Soblahovská, tam sa ale sekol projektant). Sám som veľkým zastáncom štandardizácie zastávok, ale myslím si, že treba brať do úvahy aj miestne podmienky konkrétnej zastávky.
Mesto Trenčín pripravuje v lokalite výstavbu parkoviska P+R, ktorého súčasťou bude aj dvojica zastávok na ulici Pred poľom. Tieto zastávky majú byť situované trochu bližšie k podjazdu, pred BD Pred poľom 10. Ich vznik prinesie aj skrátenie peších presunov pri prestupe medzi linkami 1 a 11.
Vráťme sa do roku 2015 a pozri návrh 2016 (nie ten pamflet od DIC). Ale je pravdou, že to malo byť provizorium kvôli (doteraz) neexistujúcej infraštruktúre. Ale ak tak to bol pokrok v obsluhe oproti vtedajším linkám 6,7,13,16 a 19. Záblatie a Zlatovce mali spojenie len na stanici a interval bol 60 a 180 min.
Ja mám inú, prečo sa pri tých presunoch (1,2,4,11,16,6+spoje AS-Kubrica) nenašlo riešenie, ako sa zo Sihote I, II, III dostať k Maxu a Pod Sokolice (druhý Kaufland, McDonald, Max, kino, školy, výstavisko, colnica...). Toto ja považujem za najväčšie mínus.
Nevidel som žiadny návrh ani približne. Beriem to čisto ako vec, že nové zastávky treba robiť poriadne. Napokon, ak majú splniť príslušnú STN, tak potom by kasselak problém byť nemal.
Áno, ten súbeh 8 a 11 vadil aj mne a som rád, že sa ním už nemusím zaoberať pri finálnom článku. Takto je to rozhodne lepšie.
A tu (rano-vecer) vidím priestor rovnako, lebo ráno sa urobilo tak, akoby ľudia pred siedmou nemuseli MHD cestovať. Linky 2,4,8 začínajú ozaj neskoro než ako jazdili dosiaľ. A linka 1 má len jeden spoj, čiže interval je oproti večeru polovičný. Iste, posledná 23 na Juh bude v piatok a sobotu vyťažená, bude to nový zberák.
Zastávka ako taká sa stihne, no do 1.11. sa podľa mňa určite nestihne stavebná úprava aj s kasselákom. Bez ohľadu na to by som si dovolil zapolemizovať, či je použitie tohto typu nástupnej hrany pri tom uhle vjazdu do zastávky vhodné, skrz jeho výšku.
Dúfam, že sa to stihne, ideálne aj s kasselakom (čokoľvek iné na zastavkovy obrubník by bolo veľmi zarážajúce, ale to je otázka aby stavebný úrad mesta postriehol)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TomoSK