Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan005 #14620:
Požiadavka obyvateľov Kubrice je Max, preto mimo pôvodnej linky 16 bol zabezpečený prestup Pred poľom medzi 1 a 4/11, čo inak ako čiastočným súbehom (spoje niekoľko minút po sebe) bohužiaľ vyriešiť nejde.V prípade osobných vlakov sa to týka jedine spomínaného o 7:53, takéto "kozmetické" úpravy sú práve vecou skúšobnej prevádzky.
Reply on: milan005 #14620:
Rozložením 1+11 by aj určitá časť Sihote získala viac, taktiež Juh aj sídlisko Dlhé Hony.
Tiež som v starom grafikone nepovažoval za ideálny "studený odchov" vodičov v kubrickej doline ale bolo to kvôli požiadavkám obyvateľov Kubrice a hornej časti Kubrej keď odchod L11 z Kubrice xx:20 znamenal dobrý čas ako dovoz na 6., 7. hodinu, prípadne o 8:20 spoj k omši v Kubrej čo využívalo značné množstvo cestujúcich. Teraz keď je odchod z Kubrice o xx:04 odchod z Juhu pokojne mohol byť xx:26 čo by bolo dobré pre rozloženie z Juhu, na Sihoť a aj "pre vodičov".
Čo mi ešte udrelo do očí že počas voľných dní ranný súbeh 1+11 nepovažujem za dobré riešenie. Už ak by 11 išla súbežne s 3 neboli by si takou konkurenciou.
Ale napr. ak ide niekto k vlakom o 7:23 smer ZA, alebo 7:53 na osobák čo je celkom vhodný čas vyraziť niekam na výlet tak L1 aj 11 príde buď moc skoro alebo neskoro.
Teraz k vlaku 7:23 ide z Juhu L8 o 7:00, k vlaku 7:41 do BA L22 o 7:15 (to je zachované) a k vlaku 7:53 ide L11 o 7:25.
Z celého Juhu nejde nič medzi xx:17 a 47 do mesta (ak berieme Hasičská, stanica, OA najmä kvôli vlakom), starý grafikon bol za to kritizovaný ale nie je to v tomto prípade horšie?!
Reply on: draxter #14613:
Pri tých posledných je to zrovna problém pretože v mnohých prípadoch majú prípoje "na dedinách" niekam ďalej po trase (Súča, DCA, Teplice, Motešice, mitická križovatka...) a mnohé zo spojov drží ich odchod pre dodržanie zákonných náležitostí vodiča. Prípadne v tých Motešiciach sú to prípoje na iného dopravcu (vodiči nevedia spolu komunikovať).
Skôr som myslel to o čom sa to hovorilo aby boli lepšie možnosti dodržania prípoja bus+bus v rámci jedného dopravcu prostredníctvom "aktuálneho stavu na mape" ktorý by si vodič vedel zobraziť. Prípadne by videl aj meno vodiča ktorý mu robí prípoj a vedel by mu zavolať (môže tam byť striedač a pod.)
Reply on: draxter #14615:
Nateraz narábame s obmedzenými zdrojmi z hľadiska ako vzkm, tak aj vodičmi či autobusmi. Ak sa uchytí spojenie s Maxom na linkách 1 a 16, absolútne nebude problém doplniť v budúcnosti aj spojenie so zvyšnými časťami Sihote.
Reply on: draxter #14611:
Ako spomína kolega, nie na všetky zastávky je kasselák vhodný, pretože pod ostrým uhlom vjazdu môžeme jeho použitím dosiahnuť skôr opačný efekt (viď. Soblahovská, tam sa ale sekol projektant). Sám som veľkým zastáncom štandardizácie zastávok, ale myslím si, že treba brať do úvahy aj miestne podmienky konkrétnej zastávky.

Mesto Trenčín pripravuje v lokalite výstavbu parkoviska P+R, ktorého súčasťou bude aj dvojica zastávok na ulici Pred poľom. Tieto zastávky majú byť situované trochu bližšie k podjazdu, pred BD Pred poľom 10. Ich vznik prinesie aj skrátenie peších presunov pri prestupe medzi linkami 1 a 11.
Reply on: TomoSK #14586:
Vráťme sa do roku 2015 a pozri návrh 2016 (nie ten pamflet od DIC). Ale je pravdou, že to malo byť provizorium kvôli (doteraz) neexistujúcej infraštruktúre. Ale ak tak to bol pokrok v obsluhe oproti vtedajším linkám 6,7,13,16 a 19. Záblatie a Zlatovce mali spojenie len na stanici a interval bol 60 a 180 min.
Reply on: Michal Mazánik #14595:
Ja mám inú, prečo sa pri tých presunoch (1,2,4,11,16,6+spoje AS-Kubrica) nenašlo riešenie, ako sa zo Sihote I, II, III dostať k Maxu a Pod Sokolice (druhý Kaufland, McDonald, Max, kino, školy, výstavisko, colnica...). Toto ja považujem za najväčšie mínus.
Reply on: TomoSK #14596:
Aj linka 5 cez víkend.
Reply on: milan005 #14604:
Presne tak, poznámka "čaká na príchod vlaku Max.***minút", ale len spoje buď posledné alebo tie, kde to nič nenarúša.
Reply on: henko151 #14607:
Hoši, ozivte RK sekciu, tu to trochu teraz plevíte mimo, keď máme aktuálne fakt miestnu tému 😉
Reply on: TomoSK #14609:
Nevidel som žiadny návrh ani približne. Beriem to čisto ako vec, že nové zastávky treba robiť poriadne. Napokon, ak majú splniť príslušnú STN, tak potom by kasselak problém byť nemal.
Reply on: milan005 #14600:
Áno, ten súbeh 8 a 11 vadil aj mne a som rád, že sa ním už nemusím zaoberať pri finálnom článku. Takto je to rozhodne lepšie.

A tu (rano-vecer) vidím priestor rovnako, lebo ráno sa urobilo tak, akoby ľudia pred siedmou nemuseli MHD cestovať. Linky 2,4,8 začínajú ozaj neskoro než ako jazdili dosiaľ. A linka 1 má len jeden spoj, čiže interval je oproti večeru polovičný. Iste, posledná 23 na Juh bude v piatok a sobotu vyťažená, bude to nový zberák.
Reply on: draxter #14608:
Zastávka ako taká sa stihne, no do 1.11. sa podľa mňa určite nestihne stavebná úprava aj s kasselákom. Bez ohľadu na to by som si dovolil zapolemizovať, či je použitie tohto typu nástupnej hrany pri tom uhle vjazdu do zastávky vhodné, skrz jeho výšku.
Reply on: Michal Mazánik #14594:
Dúfam, že sa to stihne, ideálne aj s kasselakom (čokoľvek iné na zastavkovy obrubník by bolo veľmi zarážajúce, ale to je otázka aby stavebný úrad mesta postriehol)
Reply on: milan005 #14606:
Plne chápem všetky tvoje argumenty, ale podľa mňa je najhoršia možná situácia, že vlak mešká 2-3 minúty, otvorí dvere napr. o 22:22:31 a cestujúci kým dobehne na zastávku uvidí len zadné svetlá autobusu. Prestupný čas 21:34 - 22:23 neberiem ako lukratívny pre žiadneho z cestujúcich, obzvlášť nie na trenčianskej žel. st., kde sa nedá ani nejak slušne si sadnúť. Oba vlaky idú z rovnakého smeru, takže ten s príchodom 22:19 ponúka možnosť ešte neskoršieho odchodu z Bratislavy o 30 minút. Od decembra bude mať taktiež prípoj z Nitry, zároveň stojí v Piešťanoch a Novom Meste nad Váhom, takže rieši aj tieto regioväzby. Samozrejme, že viac ľudí je isto pravidelne dochádzajúcich z roboty, ale ak chceme robiť verejnú dopravu atraktívnu aj na bežné používanie, tak musí fungovať na celoštátnej úrovni.
Ak by autobus napr. čakal do max 3-5 minút, tak by sa eliminovali situácie, kedy by niekomu ušiel pred nosom. Samozrejme, čakanie 15 minút v tomto prípade by nemalo zmysel, keď o 22:53 ide Os, ktorý ale podľa môjho názoru obsluhuje aj tak úplne inú časť Dubnice a neobsluhuje Novú Dubnicu (ani v jednom prípade sa nebavíme o nejakých malých dedinkách). V tomto konkrétnom prípade by bol problém s tým prestupom na IL, kde vravíš, že je problém s nočným odpočinkom, ale inak nevidíím problém, prečo by nemohol posledný spoj 5 min meškať, ak by to mohlo niekomu pomôcť.
Reply on: henko151 #14605:
Strop čakania spoja 22:13 z TN do DCA je 0, pretože už bol posúvaný o 3 min. neskôr, piatky meškáva pravidelne a v DCA má prípoj do IL na bus prev. IL kde je na prestup 2 min.
Tento neskôr nemôže ísť z dôvodu noč. odpočinku resp. doby v práci vodiča.
Zároveň veľké firmy v TN ako Leoni alebo Europin končia prac. dobu o 21:50 a 21:45, resp. OZ Belá o 21:10. Ľudia idúci z týchto inštitúcií každou minútou posunu čakajú dlhšie. Takisto aj z nemocnice alebo od vlaku ktorý príde 21:34.
Takže ak najmä piatky prídu nejakí cestujúci tebou spomínaným vlakom môžu využiť osobák o 22:53 ktorý by mal slúžiť tomuto účelu.
Takto si aspoň vzájomne regiobus a vlak "nekonkurujú" ale idú v polhodinovom rozostupe.
Reply on: milan005 #14604:
Tak, keď sa určí strop čakania pri každom prípoji, tak v tom problém nevidím. Najmä posledné spojenia by podľa mňa všeobecne v prímestskej doprave mohli čakať na vlaky. Večne bojujem s tým, že vlak do Nitry prichádza o 21:12, a posledný autobus z Nitry mi odchádza o 21:20. V polovici prípadov to nevýjde tak o 2-3 minúty, ktoré mi chýbajú. Keby nemám možnosť aj odvozu autom, tak by som vôbec toto spojenie nemohol využívať. A hlavne vlaky a regiobusy by mali sa spoločne dopĺnať, nie si konkurovať.

Z Trenčína mi napadá posledná Dubnica v PD o 22:23 zo stanice. 22:19 prichádza vlak z Bratislavy, keďže je to hlavná koridorová trať a jazdí tam poschodový Stadler, tak nezvykne meškávať, ale stále je šanca, že bude meškať 95 sekúnd a už to máš neistejšie. Pritom do Novej Dubnice sa už neskôr nedostaneš, do Dubnice len Os o 30 minút neskôr a na opačnú stranu mesta.
Reply on: henko151 #14603:
Pri tých vlakoch je to problém pretože vodiči busov si môžu spoločne zavolať že čo je aký problém, rušňovodičovi nezavolajú. Ale pri niektorých častých a nie malých meškaniach vlakov by asi vodič "nevedel čo s tým" zvlášť ak ho čaká povedzme v Jastrabí ďalší prípoj, ten ide na otočku naspäť, prípoj na ďalší spoj ktorý ide tiež k vlaku 🙂 Takéto meškania by sa zauzlili. Možné by boli na pár vybraných spojoch kde by to nenarušilo ďalšie náležitosti spoja.
Reply on: milan005 #14602:
K tej mapke, niečo také si predstavujem, že by mohla Transdata implementovať aj s vlakmi a mohli by konečne fungovať aj nadväznosti regiobusov na vlaky. Na Ubiane sa predsa zobrazujú aj vlaky, tak dáta majú.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.