Reply on: Kubik96 #13762:
Toto je neuveriteľne pritiahnuté za vlasy. Naposledy sa zvyšovalo cestovné v roku 2011, kedy malo 1€ výrazne vyššiu hodnotu než dnes. Vtedy si to tí ľudia mohli dovoliť? Alebo ideme popierať infláciu, viac či menej divokú za celé to obdobie od 2011 do 2024?Mesačníky by sa cestujúcim mali po novom oplatiť už pri niekoľkých jazdách za týždeň... ženie sa to tu do totálnych extrémov, ako keby mal niekto denne platiť 2€ za cestu tam a 2€ za cestu späť. Ak by toto niekto chcel robiť, tak mesačník ho vyjde lacnejšie už pri šiestich cestách do mesiaca, keď mám nadviazať na tieto extrémy.
tomas153cv
Ked pises ze je to len o pohodlnosti a ze rozdiel je zanedbatelny, mozem sa teda opytat? Rozdiel medzi obycajnym cestovnym(JCL) pri platbe v hotovosti a pri platbe dopravnou kartou(ci uz bankomatovou v dnesnom nastaveni dopravcu) je 100%, cize obyc listok cez kartu stoji 40c a v hotovosti je 80c, to je zanedbatelny rozdiel? Prieskum ukazuje ze financna gramotnost Slovenska je na urovni cca. 62.5 percenta, takze nemam uplne pocit ze si to ta, tebou poukazovana skupina ludi nevie zratat. Ano v ludovom ponimani je 80c prd do sumavy, ale tu sa prave opierame o data a statistiky.
Cize jednak to stale nevychadza a druhak, mne predaj listku v hotovosti(i ked to neumerne zatazuje soferov) trva v priemere 1.7 sekundy(od vypytania po ukoncenie) a platba kartou trva v priemere 4 sekundy(opat opakujem, je to moja statistika ktora nemusi byt uplne objektivna a nemusi ju kazdy akceptovat).
V tomto pripade sa jednoznacne preukazuje riesenie v podobe terminalov pri vsetkych dverach a pripadne zvysenie ceny cestovneho nad unosnu medzu tak aby to naozaj malo zmysel. Cize je to nepopularne riesenie ale bolo by ucinne, takym musi byt. Vtedy sa vytrati(podla niekoho menej podstatna, podla niekoho nemenej podstatna) cast cestujucich z autobusov. Inak budu stale chodit.