Viem, že mesto toto fórum pozorne číta a preto by ma zaujímalo, či už niečo robí ohľadne tendra na MHD, pretože naposledy pod rúškom "nedostatku času" súťaž nebola a došlo k predĺženiu napriamo, na čom mi najviac vadí ten vozový park, ktorý dnes spolovice drží asi len silou vôle.
Vidíme, ako to dopadlo v BB, kde bolo málo času a dominantný dopravca si dovolil dať ponuku na úrovni 4 EUR/km. Vidíme, ako to vyzeralo v PB, ale i TT, RK, NR a pod. Obzerá sa mesto aj po vlastnom dopravnom podniku, ako to tu už viacerí z nás v minulosti písali? Lebo pri novom vozovom parku (predpokladám a dúfam, že ktorýkoľvek dopravca bude zaviazaný na "lepší" vozový park, než je dnes) tá cena nebude asi najmenšia, ale dôležitejšie bude, či to bude z pozície mesta "len cena" alebo "cena" s rozumnými podmienkami.
Rovnako by bolo vhodné, aby súťaž bola minimálne rok vopred, aby dopravca mal čas nové vozy naozaj obstarať. Aby to potom "pre krátkosť času" nedopadlo tak, že budú jazdiť naďalej niektoré B952 a B961, namiesto kvalitných vozidiel.
Vie už mesto čo chce? Skladba vozového parku, jeho parametre, budúce zmeny v CP a linkách MHD, a to aj vo vzťahu k uvažovanej električke. Integrácia s PAL - ako sa to bude riešiť, označenia liniek, nástup, farebná schéma a pod. Tam toho nie je na jeden večer...
Vidíme, ako to dopadlo v BB, kde bolo málo času a dominantný dopravca si dovolil dať ponuku na úrovni 4 EUR/km. Vidíme, ako to vyzeralo v PB, ale i TT, RK, NR a pod. Obzerá sa mesto aj po vlastnom dopravnom podniku, ako to tu už viacerí z nás v minulosti písali? Lebo pri novom vozovom parku (predpokladám a dúfam, že ktorýkoľvek dopravca bude zaviazaný na "lepší" vozový park, než je dnes) tá cena nebude asi najmenšia, ale dôležitejšie bude, či to bude z pozície mesta "len cena" alebo "cena" s rozumnými podmienkami.
Rovnako by bolo vhodné, aby súťaž bola minimálne rok vopred, aby dopravca mal čas nové vozy naozaj obstarať. Aby to potom "pre krátkosť času" nedopadlo tak, že budú jazdiť naďalej niektoré B952 a B961, namiesto kvalitných vozidiel.
Vie už mesto čo chce? Skladba vozového parku, jeho parametre, budúce zmeny v CP a linkách MHD, a to aj vo vzťahu k uvažovanej električke. Integrácia s PAL - ako sa to bude riešiť, označenia liniek, nástup, farebná schéma a pod. Tam toho nie je na jeden večer...
JurajZaTn
2) Ďalšie historické fotografie pôvodných RTO prevádzkovaných SAD Trenčín, ktoré sa do knihy nevošli.
3) Knihu okrem tlačenej publikácie mám aj v elektronickej forme ako eBook v kompletnom rozsahu 80 strán. Pre serióznych, slušných a vážnych záujemcov (nadšencov iMHD) zdarma na adrese spolocnenacestach@gmail.com.
Popluhar_-_Spolocne_na_cestach_str_50.jpg
Skoda RTO - archív SAD Trenčín 1.jpg
Skoda RTO - archív SAD Trenčín 2.jpg