Reply on: S499.1023 #11207:
Prečo? Nikde netvrdím, že by mal byť jediný vo vozidlovom parku, kľudne môžu čoskoro kúpiť ďalšie, ak by chceli (resp. ich mesto donútilo)... ? Podľa mňa je to lepší nápad ako rekonštruovať B 952E / B 961E z rokov 2005 a 2006, ktoré sú už na hranici svojej životnosti.Mimochodom, v SAD TN sa už zjavne nákupom elektrobusu zaujímajú - momentálne sa na ŽU robí diplomka na túto tému, pričom vedúci práce je sám J. P.
. Ďakujem.
mathre
Draxter: ukáž mi poisťovňu, ktorá ti havarijne poistí odpísaný voz na totálku po oprave vo veku 9 rokov. Garantujem ti, že žiadna to neurobí. Tak staré vozidlá a obzvlášť už po jednej totálke sa nepoisťujú.
Niekto tu písal, že prečo to musí byť Iveco a nie SOR. Chvalapánu bohu, že to nebude SOR. Choďte sa pozrieť do BA alebo KE v ako stave sú tie autá po 3-4 rokoch jazdenia. Sú to úplné vraky. Navyše, SADka odoberá veľké množstvá od Iveca a tak majú určite aj výhodné cenové podmienky nákupu vzhľadom na množstvo už odobraných a perspektívu novokúpených vozidiel do budúcna.
Čo sa týka koncepcie pohonu. Nad elektrobusmi je zbytočné premýšlať, naviac je to len mylný dojem, že sú neviem aké ekologické, keď výrobou batérií sa do ovzdušia dostane také isté množstvo exhalátov, ako za 4-5 rokov prevádzky EURO6 motora. Životnosť batérie 6 rokov a výmena za nové, to ekologické naozaj nie je. Ďaľšia vec je potom aj to, čo so starou batériou. Je to ťažko spracovateľný odpad, nehovoriac o emisiách pri výrobe elektriky.
Popísanie toho, že naftový motor nie je ekologický je absolútna hlúposť, dnešné dieslové motory EURO6 sú na tom s emisiami veľmi dobre, preto by som tu v počte 1ks vozidla nešpekuloval ani s hybridom ale mohli by kúpiť Urbanway 12m a bolo by vybavené. To, čo tu niekto písal o dĺžke 10,5m sa mi zdá byť zbytočné, vozidlo tak bude obmedzené na ktoré linky môže ísť a na ktoré nie. Keď sa kúpi 12m, môže si jazdiť kde ho budú potrebovať.
A k tej reko tých starých verklov je asi aj zbytočné niečo písať, tie sa majú začať vyraďovať miesto nich kupovať nové autá, nie dávať 12-14 ročné autá rekonštruovať, to sa robilo na začiatku 21.storočia a nie v roku 2018. Tu by malo jednoznačne zasiahnuť mesto a zabrzdiť to. Nechápem načo chcú rekonštruovať vysokopodlažné staré haraburdy.