Reply on: Jacob #10456:
"Čiže už len pri príklade tejto zastávky by malo zmysel zrušiť všetky zastávky na znamenie....", s týmto zasa musím ja nesúhlasiť. Zastávky na znamenie by sa mali podľa mňa viac rozširovať a nie zrušiť. Na takýchto zastávkach sa urýchľuje preprava, znižuje spotreba paliva a v neposlednom rade sa na takýchto zastávkach dajú dobehnúť meškania.
Už dávnejšie som tu navrhoval, aby zastávky Ľ. Stárka, Záblatie-cintorín či aj Inovecká boli na znamenie, nakoľko tak neoficiálne fungujú aj dnes.
Takže sieť zastávok na znamenie by som rozširoval a dnes neoficiálne zastávky na znamenie spravil oficiálnymi, nakoľko je to celkom dobre zabehnuté. Zároveň by sa tak predišlo prípadným nedorozumeniam.
MA MHD
Oficiálne by malo stačiť na to, aby vodič zastal, že cestujúci stojí v priestore zastávky. To je pravda. Avšak v prevádzke v TN som sa viackrát stretol s tým, že vodič nezastavil s odôvodnením, že cestujúci nezamával rsp. nezdvihol ruku.
Aj ja vždy radšej zdvíham ruku a naozaj sa mi potvrdzuje, že ak človek nezdvihne ruku, vodič nezastaví, hoci stojí viditeľne na zastávke.
Takže podľa mňa jednak pre informáciu a jednak zo zvyku cestujúci je lepšie, aby to mali nalepené na označníku na očiach.
A samotné hlásenia vo vozidlách sú tak potichu, že cestujúci sa nemôže spoľahnúť, že ho bude počuť ?