Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas153cv #14564:
Keď som mal službu v BA na starej 64, smerom do mesta som pri vozovni vyšiel z kabíny a spýtal sa ľudí na zastávke, resp. nastupujúcich do voza, či už 41 z Drotárskej prišla. Ak povedali áno, tak som šiel ďalej, ale ak aj 41 ešte nešla, proste dlhšie ako minútu po odchode, ak som ju nevidel v spätnom zrkadle, som tam zostať stáť nemohol, navyše tam zastávka nemá záliv, takže sa blokoval jazdný pruh a v špičke sa postupne začínal tvoriť rad a 41 sa kvôli autám nedokázala dostať na zastávku za mňa a umožňiť ľuďom prestup a navyše na opačnej strane na Jelačičovej bol len 3 minútový vyrovnávací čas a už tak sa kvôli zápcham nestíhal CP a zasa nepočkala v prípade väčšieho meškania 41 smerom na Drotársku. A tak to šlo celú špičku. Ja ako vodič som nemal mať ako inak informáciu, či spoj, z ktorého mal byť prestup už šiel.
Reply on: tomas153cv #14564:
Ja si veľmi dobre uvedomujem to,. že prestupy sú náchylné na akúkoľvek situáciu v premávku. Z toho dôvodu sú takéto nadväznosti plánované spravidla iba v sedle a počas víkendov.

Čo sa týka DPB, prestup 41-44 bol síce časovo prispôsobený, ale nebol garantovaný, takže to fungovalo "ako vydalo". Naopak prestupy 44-144 na Kolibe sú garantované, sú v cestovných poriadkoch pre vodičov a sú skutočne spoľahlivé.
Reply on: henko151 #14562:
Ja osobne si nemyslim ze vo vacsine pripadov toto bude problem. Vacsina soferov je pricetnych a nevyhoretych takze drviva vacsina prestupov bude bez problemov. Ak sa vsak ta mensina zmiesa spolu s nepredvidatelnymi udalostami, sposobi to nemale problemy.
Sice v prispevku TomoSK pise ze sa bezne vo svete pouziva " vizualna nadvaznost ", toto vsak nieje uplne celkom pravda. Bezne vo svete sa pouzivaju lepsie kontrolne mechanizmy(pravda v pripade garantovanych prestupov) ako kontrola dispecingu(je bezne ze byvaju v mestach velkosti TN 24h dispo) pripadne komunikacia prostrednictvom radiokomunikacnych spojeni.
To je ale uplne jedno, to neriesi tento problem. Treba od startu zabezpecit aby cestujuci nestratili zaujem(skor nenadobudli skepticitu) o urcite prestupy, idealne takymi mechanizmami ktore nie su zalozene na represii ale na kontrole.
Reply on: TomoSK #14559:
Ja nehovorim o papierovom(byrokratickom) zabezpeceni nadvaznosti ale ako to bude v praxi. Meskanie sposobene dopravnou zapchou, poruchou, skodovou udalostou ci nehodou, pripadne obycajne zlyhanie ludskeho faktora. Odhadom cez 35%. Udivuje ma ze nevies o com hovorim, ved v DPB sa toto riesilo snad na dennej baze(napr. 41-61) aj ked neviem ci si tam vtedy robil.
Povodne som pisal odpoved ako elaborat dlhe snad 10 stran, nakoniec este pockam na tvoju odpoved.
Reply on: kvorka #14542:
Takže z dnešných víkendových odchodov z Juhu:
3:45 - prípoj k vlaku do BA
4:40 - prípoj k vlaku do ZA
5:10 - robotnícky na šiestu Pod Sokolice

prechádzame na systém:
3:40 - prípoj k vlaku do BA
hodinudvadsať diera
5:02 - do detského mestečka
a ďalej 15 minútový interval

Neviem, miesto rušenia možno posunúť ten autobus 4:40 trochu neskôr, aby bol použiteľnejší na prestup na vlak smer DCA/IL/PU/PB/ZA.
Presne tak bol pôvodne vytvorený ako prípoj k prvému REXu do Košíc, resp. v súčasnosti s prestupom v Žiline.
Po pár rokoch minútových posunov prvého REXa sme dospeli k nezaujímavému prestupovému času 24 minút.

Alebo nejako rozhodiť prvý víkendový spoj L1 aj L11, ktoré si podľa návrhu budú zavadzať 5:19 Pod Juhom a po pár minútach na Legionárskej, Braneckého, Hasičskej... čo mi príde ako nezmysel...
Reply on: tomas153cv #14558:
V smere na Hasičskú to asi nie je problém, ďalší spoj ide o pár minút.

Ale podľa mňa aspoň v smere do Kubrice, je potrebné, aby tá 16 čakala. Keďže, ak cestujúcemu újde, ďalší spoj do Kubrice ide o polhodinu a aj to z inej zastávky (Obchodná akadémia).

Vzhľadom na to, že tie 16 začínajú a končia na stanici, tak podľa mňa by nebolo zložité pre vodiča 16 odsledovať či 6 smer Sihoť IV dorazila a tak isto by nemalo byť ani zložité pre vodiča linky 6 pozrieť či 16 už stojí na v obratisku.
Reply on: henko151 #14560:
S cp.sk sa podobné veci podľa mňa dajú vyriešiť, za seba viem, že sa už s nimi riešili rôzne prestupy v TSK medzi zastávkami s odlišnými názvami (napr. v Hradišti). Vyhľadávač na imhd to zvláda prostredníctvom nástroja v CePo "nadväznosti" kde je možné zadávať typ nadväzností vrátane garantovanej nadväznosti na spoj, prípadne čakanie na príchod iného spoja.
Reply on: TomoSK #14559:
Čo mi ale napadá, že v prípade, že sa jedná o 0-minútový prestup, tak treba vyriešiť aby sa v plánovačoch spojenia tieto spojenia zobrazovali.
Skúšal som teraz napríklad Ružomberok na cp.sk (spojenie Čutkovská dolina - Kalvária s 0 min. prestupom na Katolickej univerzite) a bez toho aby som si nepreswipoval spoje, tak mi ponúklo ísť spojom o 30 minút skôr alebo čakať na Katolickej univerzite 60 minút. Toto podľa mňa odrádza veľké množstvo cestujúcich, ktorí nechodia pravidelne a nevedia, že spoje na seba čakajú.
Reply on: tomas153cv #14558:
Nielen v zahraničí, ale aj na Slovensku je bežné, že ak nie je možné zabezpečiť nadväznosť prostredníctvom údajov/hlášky s aktuálnymi informáciami v palubnom počítači, vykonávajú sa "vizuálne nadväznosti". Z našich CP ich je možné vyčítať v prípade odchodov dvoch liniek v rovnaké minúty, ako napr. spomínané spoje 4/11 a 6/16 na Hasičskej.
Reply on: henko151 #14555:
Nemyslim si ze dopravca dokaze zabezpecit(garantovat) nadvaznost, to nieje nijakym moznym technickym sposobom mozne. Skratka cestujuci bude musiet pockat na dalsi spoj danej linky v pripade ak dojde k meskaniu.
Reply on: Vladimír #14554:
Dopadlo to ako to dopadlo, keď 11 musela vypadnúť zo Stefanicky a stanice
Ako spomína Vladimír, pôvodne odchody mali byť 09 (11) a 39 (4), pričom jazdiť mala iba linka 6 v celodennom polhodinovom intervale. Medzi 6 a 4/11 mala byť obojsmerná garantovaná nadväznosť na Hasičskej kvôli cestovaniu z Kubrej a Kubrice do Zámostia. V roku 2016 to bola veľmi frekventovaná požiadavka v súvislosti so zrušením linky 7, kedy sa cestujúci húfne dožadovali jej obnovenia.

Kvôli Maxu a okoliu bola po podnetoch "vzkriesená" linka 16, ktorá zabezpečila kedysi hromadne požadované spojenie, ľudia však časom zabudli a odrazu si na to nespomenul nik, že v r. 2016 to bolo miestnou témou číslo 1. Dnes je hlavnou témou spojenie Kubrica - Max.

Zaujímavosťou je, že ako pri zmenách teraz, v roku 2024, tak aj pri zmenách v rokoch 2016 a 2006 prichádzalo najviac podnetov z Kubrej a Kubrice. V súčasnosti, v aktuálne zverejnenej verzii cestovných poriadkov, sa vyhovelo občanom MČ Sever tak, ako si ich poslanci na základe ich požiadaviek odhlasovali na VMČ takmer v plnom rozsahu. Teraz však iniciátori hromadných pripomienok znovu prišli s ďalšími novými požiadavkami, a nesúhlasia ani s tým, čo si sami odhlasovali.
Reply on: mikeska #14553:
Každá 16, ktorá končí na stanici a opačne má rovnaký odchod resp. príchod ako 6 v smere do Rybárov/z Rybárov. Ak tam bude zabezpečná nadväznosť, tak by sa dalo dostať pomerne pohodlne aj na Hasičskú.
Reply on: mikeska #14553:
Pôvodným zámerom bola L11 odchádzajúca z Kubrej 09 a L4 odchádzajúca 39.

L16 pôvodne vôbec nemala existovať. Zriadená bola kvôli požiadavke na zachovanie spojenia Kubrá - MAX. Neskôr, keď z Kubrej musela vypadnúť L4, dopadlo to ako dopadlo...
pracovne dni odchody z Kubrej nam.
16: 9.07, 10.07, 11.07, 12.07, 13.07
11: 9.09, 10.09, 11.09, 12.09, 13.09
to je zamer odchod za 2 minuty?

16tky ktore pojdu z Kubrice na aut.s budu na zastavke Kubra nam. stat kde? To uz fakt mohla byt nova linka trebars tak ako pisal Kvorka 26tka. A este ktomu koncia uz na stanici.
Reply on: PtrkHrnk #14550:
S Googlom sa už dávnejšie komunikuje. Aktuálne sú dáta MHD Trenčín vo finálnej fáze schvaľovania (reálne sú v mapách nahrané, bežným používateľom sa ešte nezobrazujú). Ak do procesu nevstúpia nepredvídané veci, verím, že o 2-3 týždne by mohla byť služba verejná.
Reply on: Michal Mazánik #14549:
Vďaka !!! Teším sa na ňu, ňu ňu ňu!!!
Reply on: Marek6283 #14548:
Mňa by teda skôr zaujímalo, či bude GTFS, teda špecifickejšie, či konečne niekto kontaktuje Google, aby pridali cestovné poriadky do máp.
Reply on: Marek6283 #14548:
Určite chceme vydať pred spustením aj tlačenú verziu CP, aktuálne ešte dolaďujeme jej podobu a spôsob distribúcie.
Ja by som mal záujem o brožúrku s CP a podpismi autorou! Teda vlastne, čo to trepem, chcel som sa spýtať, či vide brožúrka-knižka s grafikonom či už dopravcom ako to SAD robievala, alebo mestom v nejakých novinách čo sa hádžu do schránok tento CP, predsa len si veľa cestujúcich potrpí na "knižoôčičôčku" a aj by sa to archivovalo lepšie , alebo sa uvažuje už len s takouto e-formou ?!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.