Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
zdravim pani,
v trencine fungujem cca 2roky a ako si tak letmo citam toto forum, mam teda stastie, co sa tyka MHD ?
ja som zazil v podstate uz len konciace obdobie "slavnych" Ikarusov v TN. Ale "uzil" som si ich dost v inych mestach...
Podla tohto fora SAD TN kupovala nove autobusy asi fakt len velmi poriedko, kedze ten autobus je zo zlina, ten z ostravy, iny z prahy, kladna, bratislavy...fakt dost dobre ?
podla tolkych druhov lakovania sa im ani neunuvalo prelakovat na jednotny "trenciansky" typ laku tie pre ine mesta uz vyradene autobusy. V Trencine sa asi vytesovali, ze maju na com prevadzkovat linky....
To ani nehovorim, ked sa mestska karosa trmaca extremnou 40km/h napr. na primestskej linke ilava-trencin.
Kupou tolkych autobusov naraz sa stal neuveritelny obrat.
Len tak dalej,pozitivne veci urcite neostanu neocenene. Ale pamatam aky booom bol pri sprevadzkovani noveho nizkopodlazneho autobusu. To plati mozno pre tych, ktori zili, ziju a chcu zit len v trencine a nevidia/nechcu vidiet, ze v inych mestach sa taketo autobusy davno bezne pouzivaju
Reply on: Solider #209:
Novinári to zas poka..li. Kĺbová Karosa to totiž nemôže byť hneď z dvoch dôvodov:
1. Typ B 961 sa už vyše roka nevyrába.
2. A ani Karosa už nie je Karosou ale Ivecom Czech republic.

Jedine, že by sa už nejaký chytrák našiel a začal (hoc aj licenčne) začal Karosy vyrábať. ?
Z článku na trencin.sk:
"SAD, a.s., Trenčín bude naďalej pokračovať vo výmene autobusov. Tento rok pribudnú štyri, z toho tri nízkopodlažné Citellisy a jedna kĺbová Karosa"

Ten kĺbak nebude Citelis, alebo novinári zase potrebujú byť premúdrelí?
V súčasnosti mi najviac v MHD prekáža, že linka č.18 ide väčšinu dňa len 3 minúty pred linkou č.8. Keďže ideu obe na Juh, je to dosť zbytočné. Radšej by som kompetentným poukázal na intervalovosť Sihoť - Juh po 18-tej hodine v "x". Keď sa to dalo pekne urobiť v "a", prečo v "x" je taká diera? ?
si pamätám aj na časy, keď ten trojdverový kĺb robil posilák na hokej. Po skončení zápasu sa vydal smer Juh po Električnej, pamätné bývalo jeho zabočenie pri Esse, kde v slušnej rýchlosti sa celý zadný článok naklonil...a vtedy som si až uvedomil, že koľko taký Ikarus dá...inak sa len vliekli poväčšinou, šestku tam vtedy veru využíval...
Reply on: Petrox #203:
pokiaľ si ja pamätám, tak okrem 711AM boli všetky pôvodné trenčianske ikarusy prelakované /výnimka je trojdverový "pohodlňák"/.

Čiže v tmavočervenom šate vyradili len "second handy".
Celkom zajimavy pohlad na trencianske busy, vratane Ikarusov, som nasiel na mestskadoprava.net, kde su k dispozicii dokonca stare SPZ typu TNA-xx-xx. Otazkou zostava nakolko su tieto informacie vierohodne ❓ ❓ ❓ Nieco na tom ale bude, na jednej z mojich starych foto mam Ikarus 280.08, v uplne novom bordovom laku z vyroby, s SPZtkou TNA 10-34. Podla uvedeneho portalu by malo ist o voz, neskor znamy ako TN-715AM, co by znamenalo ze doslo k prelakovaniu tohto busu. Aky je vas nazor na pravdivost udajov na md.net?
Reply on: mato5287 #201:
ja som zasa zažil ako "prdla guma" v zadnom kĺbe naľavo, až vystrelilo... alebo povestný 711AM zlomil poloosi na zákrute z Palackého na Hasičskú...to bola rana, vozidlo sa šúchalo zo 2 metre po zemi...a osmička idúca za osemnástkou zastavila, ale cestujúcich nevzala... ☺
sa mi zda ze asi pred troma rokmi niektoremu ikarusu takmer odletela zadne neprava pod juhom videl som to na vlastne oci len uz neviem o ktore vozidlo islo viem ze pri zatacani vbehol do jamy a odtrhol napravu
Reply on: milan005 #199:
a tie meskania na linkach som myslel samozrejme len v poobednajsich hodinach
ako najaktualnejsi problem sa mi vidi katastrofalna dopravna situacia v TN pocas tohto tyzdna boli kazdy den na linkach MHD ktorymi som cestoval meskania aj nad 10 minut, teda aj tie co som videl, proste ulicou Kniezata Pribinu je po 14.00 problem prejst a ohrozuje to aj MHD. malo sa to davno riesit, kedysi byvali zapchy v tejto casti hlavne pocas hokeja a pod. dnes uz su kazdodenne a je to cim dalej tym horsie, rovnaky problem maju aj v Ziline kde zasa trolejbusy naberaju meskanie koli nie prilis dobre postavenemu kruhovemu objazdu a to je len minimum.
inak taky mensi bonus z dnesneho a vcerajsieho dna zrychleny spoj 6.20 na l. c. 1 chodieva namiesto po Elektricnej po Soblahovskej a Legionarskej na stanici je o 5-8 minut skor, predpokladam ze je to koli tomu aby si dotycny vodic mohol pocas kazdej prestavky zapalit v priestore cestujucich, tento vodic to robil vzdy este kedysi ked som s tymto busom chodieval na rannom spoji l. 17 7.23. ide o vozidlo Karosa B832 #75 http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=25537&idg=967&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
tak vodicovi "Janovi" odkazujem nech si zapali vonku alebo v kabine lebo cestujuci otvaraju zasa okna a ked je rano 3*C ako dnes neni to prijemna cesta
Reply on: Petrox #197:
veru, Ikarusy boli v MHD TN ako doma...treba niečo o nich spraviť...dúfa, že ak by sa vyradili aj 280.87 tak by sa mohla spraviť rozlúčka ako v Martine.

PS: dnes o 09:48, linka 8 zo Sihoť VÚO /Opatovská VÚO/ kĺb #53.
Reply on: Marko1 #196:
To by bolo vyborne, tema Ikarusy v TN by si veru zasluzila trosku "ozivit". Podla mna stale chyba akasi oficialna statistika posobenia tychto vozov u nas, ako napriklad celkovy pocet Ikarusov premavajucich v TN a ich prehlad. Rovnako je pomerne dost malo fotografii, neviem ako ostatni ludia co sleduju MHD v TN ale ja som nikde na nete nenasiel fotografie nasledovnych Ikarusov: TN-642AM/I, TN-836AM/I, TN-711AM/I. Marko, ty nedisponujes akymikolvek fotkami uvedenych vozov? Ked budes mat cas tak to kukni ?
Petrox: Temu Ikrausy v TN mam rozpracovanu, takze snad to v dohladnej dobe bude na nete. Ohladom detailov si musim pozriet fotky, ale az ked sa mi podari k nim dostat (casto cestujem). Ak nezabudnem, pozriem.
To, co si pamatam urcite, je srot na kolesach. Skutocne toto vozidlo bolo hrdzave, okolo kolies boli trhliny, cez ktore prefukovalo...
Marko1: napadol ma 1 detail, matne sa mi mari, ze TN-711AM/I mal na prednej maske, konkretne medzi celnym sklom a ciernou mriezkou medzi svetlami, take sikme diagonalne pruzky (bielej alebo striebornej farby), vies co myslim take tie klasicke dekoracne pokusy u vodicov trencianskych Ikarusov, ako napr. na celnej maske TN-845BP. Nepamatas si nieco take? pripadne ine charakt. znaky na TN-711AM/I? ?
Petrox:

1832/II bol klasicky bratislavsky Ikarus s indikatormi "NENASTUPIVAT" po stranach dveri. Mali taky splosteny elipsovity tvar.
Na akej linke jazdil, neviem. Ikarus s takymi indikatormi si pamatam z polovice 90. rokov v prevadzke, ale cislo som vtedy nepoznacil, ani linku.
Petrox:

TN-711AM suhlas, /II bolo udajne ex. Kladno ev. c. 15. Toto cislo bolo na 711/II az do jeho vyradenia. Len som zatial nezistil, ake ev. c. Kladno pouzivalo, ci resp. vobec nejake pouzvalo. Ak, tak mozno do privatizacie ex. zavodov CSAD v CR.
Inak 711/I posledny povodny TN Ikarus v natere z vyroby.

681AM tak.
inak podla mojho pozorovania autobusy tn680bo tn738am tn577cb tn 578cb jazdia velmi zriedkavo sa mi zda ze iba par spojov za den a to hlavne tn680bo a ten je z terajsich b732 asi v najlepsom stave

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.