"Ešte v roku 1968, počas výstavby novej zubačkovej trate, dodala švajčiarska firma Asper, motorový vozeň (drezina) na údržbu troleja MU 20.0001 (889 951-0), ktorý sa používal jak na ozubnicovej, tak i na adhéznych tratiach TEŽ. Mal pohon na obe nápravy, jak ozubnicový, tak i adhézny. Jeho dĺžka bola len 2940 mm, výkon motora 29 kW. Bol súčasťou dodávky vozidiel pre zubačku. Píšem v minulom čase, teda že sa používal, pretože už sa nepoužíva. Toto šikovné a unikátne vozidlo skončilo svoju životnú púť pri vážnej dopravnej nehode v piatok 1. februára 1991 na pravé poludnie, medzi Tatranskou Poliankou a Vyšnými Hágmi. Vozidlo sa po chybe výpravkyne, čelne zrazilo na šírej trati v kilometri 17,270 s električkou 420 958-1. Bolo tak vážne poškodené, že jeho oprava, vzhľadom na to, že sa jednalo o atypický výrobok zo zahraničia, by bola nerentabilná. Vodič vozidla utrpel vážne zranenia, vlakvedúci bol zranený ľahšie. Mali šťastie, že išli plošinou napred. V opačnom prípade by to asi neprežili."
https://www.facebook.com/groups/365937803517677/permalink/3162301997214563/
https://www.facebook.com/groups/365937803517677/permalink/3162301997214563/
Viko
A vôbec, aký je aktuálny stav zazmluvnenia NAD? Je niekde zašité predĺženie zmluvy s Holubom, čo bola do minulého novembra? Alebo sa už čerpá z novej zmluvy ( https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4817390&l=sk )? Lebo ak platí to prvé, čaká nás časom ešťe väčšia švanda... Nedávny výheca regiónu od Mikuláša po Ľubovňu je totiž no-name firma bez webu či facebooku založená len minulý rok. V JIS CD má oprávnenie iba na jedno vozidlo, pritom v dodatku čestne vyhlásil, že nebude využívať subdodávateľov... a na zubačke od prvého dňa výluky kmitajú obvyklé busy, ktoré tam za normálnych okolností nemalo byť vidno. Už len tŕpnem, kedy to zaklincuje výskyt Javorského LC 735-ky