"Ešte v roku 1968, počas výstavby novej zubačkovej trate, dodala švajčiarska firma Asper, motorový vozeň (drezina) na údržbu troleja MU 20.0001 (889 951-0), ktorý sa používal jak na ozubnicovej, tak i na adhéznych tratiach TEŽ. Mal pohon na obe nápravy, jak ozubnicový, tak i adhézny. Jeho dĺžka bola len 2940 mm, výkon motora 29 kW. Bol súčasťou dodávky vozidiel pre zubačku. Píšem v minulom čase, teda že sa používal, pretože už sa nepoužíva. Toto šikovné a unikátne vozidlo skončilo svoju životnú púť pri vážnej dopravnej nehode v piatok 1. februára 1991 na pravé poludnie, medzi Tatranskou Poliankou a Vyšnými Hágmi. Vozidlo sa po chybe výpravkyne, čelne zrazilo na šírej trati v kilometri 17,270 s električkou 420 958-1. Bolo tak vážne poškodené, že jeho oprava, vzhľadom na to, že sa jednalo o atypický výrobok zo zahraničia, by bola nerentabilná. Vodič vozidla utrpel vážne zranenia, vlakvedúci bol zranený ľahšie. Mali šťastie, že išli plošinou napred. V opačnom prípade by to asi neprežili."
https://www.facebook.com/groups/365937803517677/permalink/3162301997214563/
https://www.facebook.com/groups/365937803517677/permalink/3162301997214563/
N/A
- často sa stáva, že NAD odíde aj o 5 minút skôr oproti plánovanému odchodu
- zatiaľ čo zubačka na zmeškaný rýchlik (pokiaľ nešlo o desiatky minút) vždy počkala, u autobusov to už samozrejmosť nie je
- cez Lieskovec jazdí iba jeden autobus (ktorý kapacitne často nestíha a aby cestujúci zistil ktorý voz to vôbec je, musí sa spýtať sprievodkyne)
- v autobusoch nie sú označovače, takže lístky pečiatkujú zamestananci ZSSK
- zo začiatku slabé (až nijaké) označenie zastávok NAD, zastávka na Lieskovci je nakoniec v inej polohe než sa pôvodne avizovalo
- informácie v angličtine nulové
- napriek platnému cestovnému poriadku autobusy nahrádzajú iba celoročné spoje zubačky, v čase posilových sezónnych spojov nejde nič (čo nie je celkom v súlade s predpismi)
S mestkou verziou autobusov úplne súhlasím - keď už nič iné, je neprípustné aby bol nízkopodlažný vlak hradený vysokopodlažným turistickým autobusom bez akéhokoľvek multifunkčného priestoru. Čo sa týka toho náteru, niečo podobné spravili napr. v Štokholme: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Saltsj%C3%B6banan_-_Henriksdal_-_16_March_2017_05.jpg