"Ešte v roku 1968, počas výstavby novej zubačkovej trate, dodala švajčiarska firma Asper, motorový vozeň (drezina) na údržbu troleja MU 20.0001 (889 951-0), ktorý sa používal jak na ozubnicovej, tak i na adhéznych tratiach TEŽ. Mal pohon na obe nápravy, jak ozubnicový, tak i adhézny. Jeho dĺžka bola len 2940 mm, výkon motora 29 kW. Bol súčasťou dodávky vozidiel pre zubačku. Píšem v minulom čase, teda že sa používal, pretože už sa nepoužíva. Toto šikovné a unikátne vozidlo skončilo svoju životnú púť pri vážnej dopravnej nehode v piatok 1. februára 1991 na pravé poludnie, medzi Tatranskou Poliankou a Vyšnými Hágmi. Vozidlo sa po chybe výpravkyne, čelne zrazilo na šírej trati v kilometri 17,270 s električkou 420 958-1. Bolo tak vážne poškodené, že jeho oprava, vzhľadom na to, že sa jednalo o atypický výrobok zo zahraničia, by bola nerentabilná. Vodič vozidla utrpel vážne zranenia, vlakvedúci bol zranený ľahšie. Mali šťastie, že išli plošinou napred. V opačnom prípade by to asi neprežili."
https://www.facebook.com/groups/365937803517677/permalink/3162301997214563/
https://www.facebook.com/groups/365937803517677/permalink/3162301997214563/
Ike
- 4x (aspoň čo som napočítal) lux verzia busu ako NAD. Zazmluvneny súkromník (možno viacerí)
- co vozidlo, to iný náter
- euroobal s a4 ako linkova tabuľa musí byť, je to písané takým veľkým písmom, že sa tam zmestil obrázok zubacky, ale nie ilustračný ale taky, ze aj text aj obrázok rozpoznať z diaľky 70 cm, ďalej nie.
Možno ma napadla teraz blbosť, ale nebolo by lepšie, keby zssk zobrala do nájmu mestské verzie busov (možno aj klbak), ktoré sa ako NAD za ozubnicu viac hodia a keď už špekulujú s natermi lokomotív a la kakaovnik, nedali im náter pripomínajúci aj z diaľky zubacku? Cieľ by mohol byť digitálna tabuľa, alebo popri zákonom v podobe celovozidloveho napisu.