Úvod

Typ Škoda 706 RTO bol vyrábaný v rokoch 1958 - 1971. Karoséria pochádzala z dielní firmy Karosa Vysoké Mýto a podvozky s motormi dodávali závody LIAZ. Koncom roku 1958 odkúpili Jelczańskie Zakłady Samochodowe licenciu na autobusové karosérie 706 RTO a tak výroba autobusov československého pôvodu prebiehala aj v Poľsku (podvozky a motory sa naďalej dovážali z Československa).

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 706 RTO SN 20-87, SN 26-52, SN 26-56, SN 26-67, SN 27-36 1970 – 1973 1980. roky 5
2. Jelcz MEX 272 E SN 31-97, SN 32-34 1975 1980. roky 2
3. Jelcz MEX 272 E SN 46-15 – SN 46-16 1979 1986 2
Spolu 1970 – 1979   9

Technické parametre

Dĺžka 10520 mm
10810 mm (s ťažným zariadením)
10870 mm (Jelcz MEX 272)
Šírka 2500 mm
Výška 2900 mm
Výška podlahy 885 mm
Rázvor 5450 mm
Počet dverí 2 + 1 manipulačné pre vodiča
Počet miest na sedenie 22 + 2
Počet miest na státie 55
Celkový počet miest 77 + 2
Pohotovostná hmotnosť 8570 kg
Celková hmotnosť 14400 kg
Motor Škoda 706 RT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 117,6 kW / 1900 rpm
Objem motora 11781 cm3
Maximálna rýchlosť 66 km/h
Prevodovka Praga, manuálna, 5-stupňová

Opis

Na podvozku Škoda 706 RTOch umiestnili oceľovú polosamonosnú karosériu trambusového typu, zvonku oplechovanú. Do pravej bočnice umiestnili pre rýchlu výmenu cestujúcich dvojicu dvojdielnych dverí s elektropneumatickým pohonom. Bočnice a strop nad oknami v interiéri pokryli umakartom, zvyšnú časť stropu sololitovými doskami. Drevenú podlahu pokryli gumeným kobercom. Osvetlenie interiéru riešili žiarovkovými svietidlami. Pre cestujúcich umiestnili v interiéri koženkové sedadlá v priečnom usporiadaní 2 + 1. Pri zadných dverách umiestnili v prvých sériách sedadlo pre sprievodcu. Pracovisko vodiča s vlastnými dverami v ľavej bočnici oddelili od priestoru pre cestujúcich polovičnou zástenou a krytom motora.
Vykurovanie vozidla v zimnom období zabezpečili naftovým agregátom v bočnej schránke autobusu. Na vetranie interiéru použili jeden veľký výklopný stropný vetrák, tri malé stropné vetráky pretlakového vetrania a posuvné horné časti bočných okien.

Prevádzka

Vozidlá boli zakúpené pre potreby novovzniknutej MHD v Spišskej Novej Vsi.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozidlá boli postupne nahradzované novším typom Karosa ŠM 11.

Katalóg vozidiel

SN 20-87 SN 26-52 SN 26-56 SN 26-67 SN 27-36

SN 31-97 SN 32-34

SN 46-15 SN 46-16

Legenda a štatistika

SN 20-87vyradené vozidlo: 9 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.