VozidláAutobusy › Irisbus Agora Line 12M

Irisbus Agora Line 12M v stave po dodaní
Irisbus Agora Line 12M v stave po dodaní
Irisbus Agora Line 12M po doplnení nálepiek eurobus City
Irisbus Agora Line 12M po doplnení nálepiek eurobus City

Úvod

Dvojdverový autobus Irisbus Agora Line predstavuje verziu autobusu Agora/Citybus 12M s pozdĺžne uloženým motorom. Koncern Irisbus vyrábal autobusy Agora Line v rokoch 1998 až 2006 v spolupráci s karosárskou firmou Safra, ktorá vyrábala zadnú časť týchto autobusov.

Spoločnosťou eurobus bolo zakúpené v roku 2008 jedno vozidlo Agora Line 12M v dvojdverovom linkovom vyhotovení od spoločnosti Rošero-P, ktorá ho priviezla značne poškodený (po havárii) z Nemecka a vykonala jeho opravu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Irisbus Agora Line 12M KE-121IX 2006 2008 2023 1
Spolu 2006   1

Technické parametre

Dĺžka 11995 mm
Šírka 2530 mm
Výška 2979 mm
Výška s klimatizáciou 3380 mm
Výška podlahy 320 mm
Rázvor 6120 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 45 + 1
Počet miest na státie 50
Celkový počet miest 95 + 1
Pohotovostná hmotnosť 11300 kg
Celková hmotnosť 17800 kg
Motor Iveco Cursor F2BE1682C Euro 3, preplňovaný naftový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 213 kW / 2050 rpm
Objem motora 7790 cm3
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka VOITH / automatická
Nápravy predná: Renault E 70 XH
zadná: hnacia, portálová, ZF AV 132
Pneumatiky 275/70 R 22,5

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu zostavili zo šiestich panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili zo sklolaminátu. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili plastové materiály. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. Naftový motor uložili pozdĺžne pod zadnými sedadlami.

V interiéri osadili pre cestujúcich sedadlá s textilným poťahom v linkovom usporiadaní 2 + 2 a piatimi sedadlami v zadnej časti. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou naklonenia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili otvárateľnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a klimatizáciou.

Úpravy

Vozidlo obdŕžalo polep dopravcu eurobus-CITY. V apríli 2012 došlo k výmene čelného trasnparentu LAWO za LED panel od firmy EMtest. V roku 2016 bola dokončená výmena vonkajších transparentov - bočného a zadného.

Prevádzka

Autobus bol zaradený na linku č. 8 kde postačuje pre výstup a nástup cestujúcich. Toto vozidlo sa však vyznačuje častými odstávkami pre rôzne poruchy. V marci 2013 bolo vozidlo odstavené pre neznámu závadu. K jeho opätovnému zaradeniu došlo až po vyše roku - v apríli 2014.

Katalóg vozidiel

KE-121IX

Legenda a štatistika

KE-121IXvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.