Pre potreby MHD v Ružomberku boli nové vozidlá Karosa B 731 a B 732 dodávané v rokoch 1983 až 1990. Neskôr v súvislosti s nedostatkom financií na nákup nových autobusov boli viaceré staršie Karosy B 732 a B 731 nahradené v rámci generálnych opráv novšími ojazdenými vozidlami z DP Praha.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Karosa B 731.00 | LM 72-96 | 1983 | 1983 | 2006 | 1 |
| 2. | Karosa B 731.00 | LM 79-47 | 1984 | 1984 | (?) | 1 |
| 3. | Karosa B 731.00 | LM 83-25 | 1985 | 1985 | 1990. roky | 1 |
| 4. | Karosa B 732.00 | LM 83-55 | 1985 | 1985 | 1990. roky | 1 |
| 5. | Karosa B 731.04 | ?, LM 87-47 | 1986 | 1986 | 1990. roky – 2002 | 2 |
| 6. | Karosa B 732.20 | LM 94-17, LM 94-56 | 1987 | 1987 | 2005 – 2008 | 2 |
| 7. | Karosa B 731.20 | LM 99-02 | 1988 | 1988 | 2007 | 1 |
| 8. | Karosa B 732.40 | LMA 03-21 – LMA 03-22, LMA 03-72 | 1989 | 1989 | 2005 – 2010 | 3 |
| 9. | Karosa B 731.40 | LMA 04-18 | 1989 | 1989 | 2005 | 1 |
| 10. | Karosa B 732.1652 | LMA 08-52 | 1990 | 1990 | 2008 | 1 |
| 11. | Karosa B 732.1652 | LMA 08-83, LMA 08-88 | 1990 | 1990 | 2005 – 2010 | 2 |
| 12. | Karosa B 732.1652, Karosa B 732.40 | RK-779AAII, RK-939ADII | 1990 – 1991 | 1999 | 2006 – 2013 | 2 |
| 13. | Karosa B 732.1658, Karosa B 732.1660 | DK-036AGII, DK-051AGII, RK-233ACII | 1994 | 2005 | 2011 – 2012 | 3 |
| Spolu | 1983 – 1994 | 21 | ||||
| Dĺžka | 11055 mm
11347 mm (732.1658, 732.1660) |
|---|---|
| Šírka | 2500 mm |
| Výška | 3165 mm |
| Výška podlahy | 890 mm |
| Rázvor | 5600 mm |
| Počet dverí | 3 |
| Počet miest na sedenie | 31 + 1 |
| Počet miest na státie | 59 (*.00)
63 |
| Celkový počet miest | 90 + 1 (*.00)
94 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 9400 kg (B 731)
9500 kg (B 732) |
| Motor | LIAZ ML 635, naftový, vodou chladený, nepreplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (*.00)
LIAZ ML 636, naftový, vodou chladený, preplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (*.20, *.40, 732.1652) LIAZ ML 636 N, Euro 1, naftový, vodou chladený, preplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (732.1658, 732.1660) |
|---|---|
| Výkon motora | 148,5 kW / 2100 rpm (ML 635)
152 kW / 2000 rpm (ML 636) 155 kW / 2000 rpm (ML 636 N) |
| Objem motora | 11946 cm3 |
| Maximálna rýchlosť | 70 - 80 km/h |
| Prevodovka | Praga 2M 70, automatická, 2-stupňová s hydrodynamickým meničom (B 731)
Praga 5P 80, manuálna, 5-stupňová (B 732) Praga 5P 115, manuálna, 5-stupňová (732.1658, 732.1660) |
| Riadenie | Technometra 712 HRSB-350-6-01, hydraulické monoblokové servoriadenie |
| Nápravy | predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: RÁBA A 118.37, tuhá s dvojstupňovou redukciou, hnacia (*.00, 731.04) zadná: RÁBA A 007.24, tuhá, jednostupňová, hnacia (*.20) zadná: RÁBA A 009, tuhá, jednostupňová, hnacia (*.40, 732.1652) zadná: Detva 11N DKT, tuhá, hnacia (732.1658, 732.1660) |
| Pneumatiky | 10,00 R 20
295/80 R 22,5 |
| RK-511AE |
LM 79-47 |
RK-779AA |
RK-939AD |
RK-253AC ? |
RK-219AC RK-218AC |
RK-228AC |
RK-258AC RK-136BF RK-208AC |
RK-206AC |
RK-209AC |
RK-233AC RK-234AC |
RK-405BM RK-939ADII |
RK-233ACII RK-974BC RK-976BC |
| RK-511AE | vyradené vozidlo: 21 (100 %) |
| RK-939ADII | evidenčné číslo RK-939AD obsadené 2. krát pri danom type vozidla |
| 1. | 2. | 3. | |||
|---|---|---|---|---|---|
| LM 72-96 | RK-511AE | ||||
| LM 83-25 | RK-779AA | ||||
| LM 83-55 | RK-939AD | ||||
| LM 87-47 | RK-253AC | ||||
| LM 94-17 | RK-219AC | ||||
| LM 94-56 | RK-218AC | ||||
| LM 99-02 | RK-228AC | ||||
| LMA 03-21 | RK-258AC | ||||
| 1. | 2. | 3. | |||
|---|---|---|---|---|---|
| LMA 03-22 | RK-235AC | RK-136BF | |||
| LMA 03-72 | RK-208AC | ||||
| LMA 04-18 | RK-206AC | ||||
| LMA 08-52 | RK-209AC | ||||
| LMA 08-83 | RK-233AC | ||||
| LMA 08-88 | RK-234AC | ||||
| RK-779AAII | RK-134BF | RK-405BM | |||
| DK-036AGII | RK-974BC | ||||
| DK-051AGII | RK-976BC | ||||