Viete čo, aj sa čudujem že ten 15 minútový interval ešte existuje. Zlikviduje sa určite ako prvý. Potom začneme posúvať časy odchodov na základe požiadaviek inštitúcii, to jest pri meste tohto typu školy a kostoly. Do toho dáme nejaké regulácie, potom nám vlastne nebudú fungovať prestupy, dáme zase nejaké okružné linky, nejaký jeden voz čo nám vymetie Hrboltovú, Biely Potok spraví kľudne aj kraj. A vybavené. Neviem, mne to príde akoby mala na MsÚ pod palcom MAD tá istá osoba čo ju mala predtým, alebo je niekto veľmi veľký fajnšmeker a zmena koncepcie MHD z r. 2021 ho zabolela pri srdiečku natoľko že by túto kapitolu najradšej úplne vymazal z dejín. Aj ja som prevracal očami, toto v Ružomberku? Ale prax ukázala, že to funguje, zvykli si aj starší občania. Čo sa týka postoju mesta k MAD, videli sme to pred rokom 2021. Polovraky, jazdenky, prejazdy, otras... Čo sa parkovania týka, tento víkend vzhľadom na sviatky ktoré máme si to znamenite užijem. Možno budem až veľmi chváliť, keďže pre mňa ako obyvateľa BB je parkovanie na návšteve či nebodaj u seba doma zadarmo niečo nepredstaviteľné...
Jednoducho znížia frekvenciu a na pripoj sa bude čakať pol hodinu. Veď aj tak MAD považuje radnica len za náklad navyše. Také platené parkovanie po celom meste je už iné kafco. Tam to do kasy mesta cvaka
Uvidíme, kedy sa dostaneme do stavu pred r. 2021. Takto to začalo aj vtedy. Keď systém 1,2,3,4,5 v roku 2004 začal fungovať, tiež mali linky takt. Postupne sa to znivočilo skracovaním spojov po Baničné, I. Houdeka, nezmyselným zrušením L3 na cintorín, ktoré sa plátalo L6 a 7, skrátením L5 v Hrboltovej po prvú zastávku. Bolo toho viac. Možno prídu nostalgické spomienky z mojich školských čias, kedy som býval na Rovni. Pokiaľ som zmeškal autobus, musel som ísť na Supru či Plavisko. Asi vďaka bohu, že už roky v RK nežijem a som len občasný návštevník
Žiaľ, Mesto Ružomberok zlikvidovalo funkčnú MHD doslova zo dňa na deň. Súčasný prevádzkový koncept MHD je pri nástupe prednými dverami absolútne nepoužiteľný. Zároveň samospráva hľadá zvláštne formy optimalizácie formou papierovej úspory na jazdnej dobe. Dôkazom, že celý tento "projekt" ružomberskej samosprávy je absolútnym fiaskom je už len to, že mestský správca Facebooku obmedzuje komentovanie pod príspevkami týkajúcich sa MHD. Skrátka, vyzerá to tak, že aj Mestský úrad si už uvedomuje, čo napáchali. Na Slovensku sa žiaľ presadzuje nekompetentnosť celým spektrom spoločnosti. A Ružomberok je jedným zo žiarivých príkladov.
Gratulujem mestu Ružomberok k tejto novej zbabranej MHD, teda skôr MAD. Vďaka nastupovaniu len prvými dverami meškania, absolútne rozbité nadväznosti, moja 85 ročná matka musela ísť pešo od MsÚ na cintorín, keďže L6 odišla skôr ako L1 prišla. Snáď sa niekto preberie. Vyjazdiť sa to očividne podľa starých časov nedá, som zvedavý, čo bude ďalej...
Ktorym smerom to Plavisko?
Ked presunuli Sladkovicovu, tak stratilo vyznam nezastavovanie vybranych spojov L2 na Soltesovej...
Od zajtra sa vraj meni CP L5, kedze babraci z MsU zabudli informovat o presmerovani niektorych spojov, ale nikde ziadny oficialny oznam ani novy CP, iba niekde v hlbinach fb v jednom komentari sa to spomina.
Zastávka Sládkovičova bola presunutá do staronovej polohy, na Blagussackej zastávke sú stále staré vývesky... Aj zastávka Plavisko v smere do mesta bola o pár metrov presunutá...
Plavisko, Dr. Hulej smerom do centra bola zrejme na Holleho ul., odkial L4 pokracovala priamo na Banicne, otocka.
L3 sa na otocke asi neotacala (mozno okrem spoja 6:15/6:20), preto mohla kludne vylozit cestujucich na opacnej strane ako bol oznacnik (ak nebol obojsmerne).
Čo sa týka toho otáčania, vzhľadom na polohu nástupnej zastávky sa mi to zdá nezvyčajné, ale povedzme si pravdu, v podniku ČSAD a neskôr SAD bolo vždy možné všetko. Ani ma už nenapadá, koho by som sa opýtal. Všetci ľudia, ktorých som odtiaľ poznal, vrátane môjho otca, sú už tam hore. Tým CP z r. 2002 ste ma milo prekvapili, veľmi rád by som si takýto materiál preštudoval. Ak by to bolo možné a boli by ste taký úžasný, poslali by ste ho na adresu mareks.krnac@gmail.com ? Bol by som Vám veľmi vďačný, len neviem čím by som sa revanšoval. Z pred roku 2010 mám okrem spomínaného MHD RK 2004 len linkový CP L č. 505427, je to myslím rok 2006 alebo 2007.
Dobrý postreh, v prípade CP z roku 2002 však na zastávke Baničné otočka občasne končia dve linky a to L3 a L4, v prípade L3 spoje tu končiace prichádzajú od zastávky Do Baničného rázcestie a naspäť premávajú opäť cez túto zastávku, kde sa teda autobus otáčal? Možno pri nákupnom stredisku v centre sídliska? Ťažko povedať. V prípade L4 spoje prichádzajúce na zastávku Baničné otočka obsluhujú ako poslednú zastávku Plavisko, Dr. Hulej, mohli teda robiť spomínaný okruh sídliskom pričom spoje v opačnom smere už jazdili cez zastávku Karola Sidora Novák (č. 69) čo podporuje neskorší už opísaný vývoj...
Ku koncu prevádzky tohto systému sa otáčalo prejazdom ulicou. Teraz budem čerpať z CP platného pre rok 2020. Spoje linky č. 1 začínajúce na zastávke I. Houdeka majú prvú nácestnú zastávku K. Sidora 69. Spoje l.č. 2 majú poslednú nácestnú zastávku Baničné,,kostol. Spoje l.č. 3 to majú rovnako (samozrejme nie tie, kt. mali konečnú na MNV). Podľa tohto by teda nebolo o čom uvažovať, je to jasné. Ale teraz CP z r. 2004. Linky 1 a 3 sú na tom rovnako, avšak linka č. 2 má pri spoji končiacom v Baničnom poslednú nácestnú zastávku Do Baničného, rázc. Odtiaľ má na zastávku I. Houdeka jazdnú dobu 2 minúty (v tej dobe taký spoj bol iba jeden, posledný večerný). Pravdepodobne to tak urobili kvôli tomu, že voz išiel už na garáž, teda prišiel do ulice zo severu, a už služobne pokračoval na Roveň. Ale tá jazdná doba sa mi zdá dlhá. Ja mám CP z r. 2004, a potom až 2013. Ten novší nemám zdigitalizovaný, to Vám teraz nepoviem, až keď prídem domov. Možno ma niekto vyvedie z omylu. Ináč, existovala táto zastávka pred zavedením tohoto systému? Ja sa na ňu nepamätám...
yymasakr