takze po poradi:
podarilo sa mi vidiet minuly vikend novy transparent na jazvecikovi. supeeeeeeer. normalne som mal problem sa sustredit na soferovanie konecne to vyzera, tak ako by malo.
krizovatku pri zvl by bolo samozrejme najlepsie riesit mimourovnovo. ono totiz tam ma ustit aj nabrezna ! takze pozor, pojde potom o krizovatku piatich vyznamnych ciest, z toho tri az styri (zo sidliska svaby) budu vyhladovo stvorprudove !!! takze ma to byt naozaj megakrizovatka. aj ked ako alternativu by som videl kruhovy objazd s tym, ze hlavny smer (bud nabrezna-ke, alebo zst-ke) by sa dal prejst ponad kruhovy objazd, aby bola zachovana plynolost premavky z privadzaca na dialnicu a naopak. akurat ze je to vsetko len fantazia a pretoze sme v presove, tak sa vyriesi vybudovanim asi tisic ostrovcekov (ako na zaciatku s3) a semaforom a zacnu tam byt kolony zo vsetkych smerov.
vlado: blahozelam k bc.
nay ed: uz som sa vyjadril na pis.sk. a toho uradnika co to schvalil by som za nieco zavesil do prievanu ...
richard: ak to vies, mohol by si konkretizovat, kde presne maju byt tie rd ?? celkom ma to zaujima
dialnica po-svinia: ano, slovaci naozaj jazdia bud ako prasce, alebo jazdit nevedia a potom to tak konci. a co sa tyka tych pozemkov, tak podporujem tych ludi v suboji z byrokratickym molochom, ktory by najradsej stale vyvlastnoval pozemky za 2 kcs/m2 pody. nesmejte sa. mojim starym rodicom nedavno vyvlastnili velku vacsinu zahrady v inrtavilane za 10 sk/m2. (nebolo to sice v suvislosti z vystabou cesty, ale o to viac to nastve). pokial by vas zaujimala minimalna uradna cena pody v intravilane presova, tak je 500 sk/m2. vivat uradnici ...
Re #304 V.p.: Je pravda, že zo slovenských DP v tom prešovskom prebieha výmena značiek nejpomalšie (resp. vôbec neprebieha ). Ale neviem, či tým podnik niečo stráca - podľa mňa ani nie.
Keď už sme pri ŠPZ-tkách, nemôžem znova nespomenúť dávny sen niektorých prešovských dopravákov-nadšencov, aby pr hromadnej výmene ŠPZ-tiek dostali všetky autobusy značku v tvare PO x DP, kde "x" je podnikové evidenčné číslo vozidla. Napríklad taký Ikarus 280 č. 297 by dostal značku PO 297 DP. Ach, keby to tak bolo...
Re #307 dispecerske okienko: K tej 280 na L43 len vysvetlenie - je to z dôvodu nepojazdnosti CityBusu 333.
K priebehu výluky nemám ani ja zásadnejšie pripomienky, ale bol som prekvapený, čo za vraky sa vonku vytiahli. Ikarus č. 298 v prednej časti (1. a 2. dvere) vôbec dvere neotváral. Potom som bol svedkom situácie, ako jedna nemenovaná Karosa prešla jednu celú zastávku s ľuďmi bez toho, aby dvere zavrela (ale to už bol pravda ľudský faktor).
Čo sa týka prechodov, nesúhlasím s názorom - podľa mojej mienky za žiadnych okolností DP NESMIE skracovať výluku, aj keď je centrum už prejazdné. To, čo je napísané v ozname, musí byť záväzné. Ani upozornenie vodiča na zastávkach o poslednom spoji nestačí. Predstavme si len príklad cestujúceho, ktorý sa v oný moment zmeny nachádza na polceste medzi Trojicou a Vajanského. Jemu kto oznámi čo a ako? Nie - termín začatia a ukončenia výluky musí byť vopred daný a dodržaný.
Aby som len nekritizoval, chcel by som vyzdvihnúť, že všetky vozidlá, ktorými som sa viezol logicky pred odklonom prostredníctvom hlásenia informovali cestujúcich o obchádzke. Tiež oceňujem, že DP presadil (a na počudovanie to väčšina vodičov s ktorými som sa viezol dodržiavali), že na odklonovej trase vodič vypína hlásenie a prepína palubák na režim obchádzkovej trasy. Cestujúci tak na obchádzke nie sú dezorientovaní chybným vyhlasovaním zastávok.
Vlado: Ked bol zaciatok vyluky o 16.30 a uvedomis si cestovny poriadok a obeh vozidiel na L1 (do 16.40 int. 10min. dalej 15 min.) , tak to uz asi nebude zahadou.
Inak asi najskor sa nahradili budovatelske linky, L4 a L8 mali urcity cas zmiesanu prevadzku a napokon L1. Zaujimave bolo, ze niektore odstavene klbove trolejbusy sa stahovali do vozovne az okolo 21.00. ?
V porovnani s minulymi rokmi , ked sa linky 1, 4 , 8 skracovali na 1. a 3. tretinu, ale bolo problematicke ich prepojenie , taketo riesenie zachovava prepojenia a podla mna je vhodnejsie. Az na niektore zabudnute tabule z predchadzajucich liniek nemam namietky k ´ustalenemu stavu´ priebehu vyluky.
Permanentne sa vsak uz tradicne nezvladaju ´prechodne javy´ z a do normalnej prevadzky. (ide spoj, potom dlho nic a potom viacej naraz.) Zaciatok uzavierky bol okolo 16.30, ale zastupom cestujucich na hlavnej nemal kto oznamit, ze ten a ten spoj je posledny. ´´Prosim nastupte a na zastavke XY mozete prestupit ... ´´ ?
Po skonceni uzavierky prechadzal prvy spoj mestom L39 o 20.57 . A chudaci na Vajanskeho nech si len dalej cakaju .......... ?
Ja nemam namietky proti tomu, ze vyluka skonci skor. Ale je taky problem dat soferovi posledneho spoja po obchadzkovej trase instrukcie, aby oznamil cakajucim cestujucim, ze dalsie spoje idu uz po svojej pravidelnej trase a ak nastupia, mozu na ten ich spoj prestupit pri V.Poste / Trojici ? (cez zastavky na obchadzkovej trase v tom case uz nic ine nepremava) ( tento problem je obzvlast zavazny, ak sa cestuje linkou s dlhsim intervalom)
Konecne uz bol oznam aj na neobsluhovanej zastavke Okr. úrad.
Niečo čo patrí do prešovskej sránky som omylom napísal do nitrianskej.Vozidlá MHD v Nitre majú úž niekoľko rokov nové ev.čísla .V prešovskej MHD to budú ďalšie náklady na ich výmenu ,ale už budú euroznačky. V Nitre momentálne beží seria tých nových NR 3...CL a u štvorcových NR 1...CR.
Výluka mala trvať od 16:30, ale výmena trolejbusov za autobusy prebiehala aspoň čiastočne netradičným spôsobom. O 16:37 som bol na stanici svedkom ako zo Soliavru prišiel trolejbus linky č. 1 obsadený cestujúcimi, zastal na začiatky niky a cestujúcich vysadil na zastávke Železničná stanica (ak som dobre videl). Prečo ešte o takom čase bol v premávke trolejbus a kam potom odišiel mi je záhadou.
Ďakujem. Samého ma napadlo, že základ toho textu použijem pri tvorbe možno aj širšieho článku na túto tému, ktorý by sa zverejnil na stránke v budúcej kapitole História.
Re #294 Peter K: Hehe... veď ma už hlava bolela z toho oznamu, kým som ho napísal a na všetky výnimky si spomenul Aj tak som (ale to hlavne kvôli prehľadnosti) nenapísal, že posledná L24 ukončená pri Trojici tiež skončí na Vajanského, ale to dúfam čitateľ pochopil analógiou s L18.
Dúfam, že budete všetci monitorovať! Sám som zvedavý, čo všetko bude jazdiť. Škoda, že tam nebudem môcť byť - ak, tak možno len krátky čas.
Re #296 Richard: O výstavbe rodinných domov v lokalite Petrovanská som nevedel. Vyvolá to síce nejaký tlak na posilnenie dopravy, ale ak to má byť jedna ulica, na trolejbusy je to málo. Keďže k priemyslu DP nikdy trolej ťahať nebude, s Papyrom sme sa už predčasom zhodli, že ideálna v tomto smere by bola výstavba nejakého hypermarketu alebo obchodného-zábavného centra niekde na pľaci okolo zastávky Hydinárske závody pred podjazdom. V stave maximálneho snenia si viem predstaviť, že sa tam vybuduje pôvodne navrhovaná trať, ktorá bude navážať nakupovaniachtivých Prešovčanov. Ak by sa pri stavbe vybudovalo ešte záchytné strážené parkovisko s výhodným parkovným a cudzích motoristov by sme lákali voziť sa do centra trolejbusom, bolo by to eňo-ňuňo
Križovatka pri ZVL svojho času vraj počítala dokonca s mimoúrovňovým riešením. O výstavbe kruhového objazdu som tiež počul a bral by som ho všetkými desiatimi. Priestor tam je, kruhák môže byť pekný veľký - určite by splnil to, čo od neho očakávame (spomalenie prejazdu vozidiel v hlavnom smere, jednoduchšie prekonanie križovatky vo vedľajších smeroch). Len aby tam napokon nefukli semafor, lebo tým by ma veľmi sklamali.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
V.p.