Reply on: rexino #24165:
Ešte ma napadlo, že Bratislava mala svojho času zapožičané kadejaké "moderné" autobusy zo západu, ale dlho sa tam nehriali pre rôzne technické problémy. Som zvedavý ako im osvedčiatieto.
Prečítaj si:
https://imhd.sk/ba/vozidla/43/autobusy-inych-dopravcov
Vladimír
V tom prvom prípade som ochotný uveriť, že v lete mesto reálne "vymiera". Prešov nie je Praha, neprúdia sem tisíce turistov, ktorí vykompenzujú tých, čo sú práve v Chorvátsku. Ďalších počasie z trolejbusov vytiahne na bicykel alebo peši - tie vzdialenosti vôbec nie sú neprekonateľné. Napr. v Nitre (veľkosťou porovnateľné mesto) môžem s veľkou mierou presnosti povedať, že počet prepravených osôb počas letných prázdnin klesá o 25% oproti školskému roku. A to je dosť.
Na druhej strane je tu otázka komfortu ponuky pre tých, ktorí zostali aj v lete. Chcú cestovať, ale počet spojov je výrazne obmedzený. Oni neriešia finančnú náročnosť služby, zaujíma ich len jej použiteľnosť. A tá trpí. V rakúskom Salzburgu niekoľkoročná prax zavádzania letného CP vyústila do politickej kauzy, kde občania, poslanci a DP po médiách riešili, či má byť v lete nejaké obmedzenie. Napokon to skončilo v roku 2018 kompromisom - obmedzenie ostalo, ale bolo výrazne menšie ako predtým.
Sám nemám v tejto veci jednoznačný názor. Srdce mi trhajú riedke intervaly ale aj poloprázdne spoje, ktoré ukrajujú z ročného objemu km. Samozrejme, ak by sa samospráva nesnažila permanentne výkony MHD brzdiť, dilemu by som nemal. S takým prípadom som sa ale na Slovensku ešte asi nestretol. Svoju úlohu tiež zohráva nedostatok vodičov.