Reply on: endromeda #23466:
Takže poporiadku: Dopravný podnik nedávno vytvoril pracovné miesto a zamestnal pracovníka - informatika, ktorý práve rieši externú dátovú komunikáciu. Nie je vôbec pravda, čo tu píšeš o nejakých províziách, naopak vedenie DP je plne naklonené otvoreným dátam. Ale k tomu trošku informatiky. Otvorené dáta nie sú na to, aby každý kto ma v zadku dieru a v nose dve si mohol cucať dáta a vymýšľať aplikácie. Open data je systém, ktorý umožňuje "tretím stranám" využívať dátový tok. Každý, kto poskytuje otvorené dáta v rámci vlastnej bezpečnosti by mal vedieť, čo sa s jeho dátami deje. Ďalším faktom je to, že, ak chceš vybudovať ozaj funkčný systém zdieľania dát a pritom nastaviť súdržnosť jednotlivých modulov, musíš zachovať systémovosť, zrozumiteľnejšie povedané, nemôžeš pustiť k dátam 10 firiem, jednu pre BČK, jednu pre tabule, jednu pre palubáky a pod. Ďalšia podstatná vec je to, že dáta o polohe vozidiel a informácie sú vo vlastníctve firmy PZI TARAN, ktoré sa zhromažďujú na ich serveri a oni môžu rozhodovať ako a komu ich sprístupnia. MyBus odstránil po skúšobnej verzii Prešov páve pre neautorizované cucanie dát, pričom sa aplikácia tvárila ako MyBus. O tom tu bolo písané ale skôr, skrátka boli tu porušené právne podmienky, pretože MyBus nie je Open Source softvér. Ak by sa táto nemilá udalosť nestala, MyBus alebo aj Ubian by dávno frčal na našich mobiloch. Takže zhrniem: Podnik sa snaží o systémové a komplexné riešenia a tie si vyžadujú odborný prístup a trochu času. Či aplikáciou bude MyBus alebo Ubian s plne funkčnou prešovskou sekciou, uvidíme. Či tabule budú Mielec, tak isto uvidíme. Dajme im čas a vyvarujme sa amatérskym tliachaním s poznaním problematiky á la Dr. Google.
Vladimír