Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #287:

Celkom zaujímavé "počteníčko", zaujalo ma
Reply on: nin #289:
Trolejbusy č. 80 a 85 si už na 100% nezajazdia. Aspoň v Prešove nie.
Prajem pekny den! Ta Vladova historicka praca je fakt vycerpavajuca ? tesim sa! Dnes som si btw vsimol ze trolejbus 100 ma na vonk. strane dole pri harmonike nejaky nahradny plech, ktory este nie je natrety na fialovo a vyzera to dost divne... Mal ten voz nejaku koliziu?
Reply on: Vladimír #288:
Prehnane povedane, tych par ludi, ktori si nechcu nechat vyvlastnit majetok, su zodpovedni za to, ze na ceste I/18 zahynuli traja ludia.

Pravda je, ze Slovaci jazdia ako zmyslov zbaveni a z krajin EU sme druhi najnebezpecnejsi na cestach, po CR.

Pravda je i to, ze nam znicili oblast pod Kalvariou.

Pravda bude asi i to, ze uradne ceny nie su nic moc.

A teraz babo rad. Zabi bobra, zachranis strom 🙂
Trolejbusy čísel 80 a 85 si zřejmě již nezajezdí.
Korzár: Po troch tragédiach opäť rezonujú otázky o začiatku výstavby diaľničného úseku Prešov-západ - Svinia
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=4.5.2004/15376P
Pre tých, ktorí si radi nájdu dôvod na oslavu pripomínam, že dnes (3.5.2004) si pripomíname presne 40. výročie od otvorenia trolejbusovej trate v úseku Žel. stanica - Košická - ZVL.
Premávka na 1,8 km dlhej trati sa začala 3.5.1964. Prvotné zmienky o linkovom vedení sú zatiaľ nejasné a dôkazy nepriame, predpokladám však, že pôvodne bola trať obsluhovaná L1, kedy časť spojov tejto linky premávala z Nižnej Šebastovej na Soľnú Baňu a časť k ZVL. K novému usporiadaniu došlo pravdepodobne pri zavedení nového grafikonu MHD od 1.7.1967, kedy na dlhé roky Košickej ulici prischla L4 z Obrancov mieru a L6 z Leningradskej. V roku 1971 bola L6 predĺžená na Dúbravu.
Dňa 10.7.1972 sa začala výluka trolejbusovej dopravy na tejto trati vyvolaná rekonštrukciou Košickej ulice. L4 bola odklonená na Solivar a L6 na Budovateľskú. Napriek dohode so Železničným staviteľstvom Košice sa po otvorení zrekonštruovanej ulice trolejbusovú trať obnoviť nepodarilo a dlhý čas boli rokovania na úrovni DP - mesto - ŽS na mŕtvom bode. Trať bola napokon obnovená, ale až koncom júna 1975. Do pôvodnej trasy sa sem vrátila L6, no L4 jazdila naďalej na Solivar. V čase špičiek pracvných dní sa však v tomto období objavila na Košickej časť spojov L7 na trase Širpo - ZVL. V tomto období sa už však prejavoval nízky cestujúcich o tento úsek. Dôvody možno pravdepodobne hľadať v rozširovaní priemyslu ďalej po Petrovanskej ul. Keďže trolejbusová trať na Delňu predĺžená nebola, bola to vlastne likvidácia aj zvyšného traťového úseku. Zatiaľ čo trolejbusy napokon jazdili k ZVL už len v 60 min. intervaloch po celý deň (neskôr sa ešte osekávala večerná prevádzka - v tej dobe ozaj nezvyčajný krok a teda zrejme podložený absolútnym nezáujmom cestujúcich), paralelné autobusové linky premávali v hustých 5-10 min. intervaloch (veľmi slušné boli aj víkendové intervaly). Podporu autobusovej L20 umocňovala aj možnosť priameho spojenie priemyselnej oblasti s najväčším sídliskom, ktoré bolo tiež bez trolejbusov.
V roku 1982 pokračovala rekonštrukcia cestnej siete v Prešove, tentokrát spojená aj s výstavbou novej budovy železničnej stanice. Od 3.7. bola od Bardejovského mostu k stanici (a teda aj Solivar a Košickú) trolejbusová doprava zastavená. L4 a 6 boli zrušené, trolejbusová doprava na Košickej bez akejkoľvek, čo len autobusovej náhradnej dopravy. Z Košickej bolo vybudované nové napojenie na mesto na Východnú ul. v podobe cesty dnes asi najvýštižnejšie nazvanej "medzi Baumaxom a Tescom". Okolo autobusovej a železničnej stanice bola vybudovaná provizórna cesta na ktorú v roku 1983 zavesili trolejové vedenie, ale len do Solivaru. Premávka k ZVL bola prechodne pozastavená. K dôvodom pre neobsluhovanie trate po Košickej sa čoskoro pridružila výstavba diaľnice do Košíc. V dôsledku výstavby diaľničného privádzača (Petrovanská ul.) bolo zrušené obratisko trolejbusov pred ZVL. So zachovaním trate po Košickej sa ale počítalo. Privádzač bol vybudovaný ako šesťprúdová komunikácia s 2+2 pruhmi pre diaľkovú dopravu a jedným pruhom v každom smere vyhradeným pre trolejbus. Trať sa mala predĺžiť k podjazdu - dnešnej konečnej L24 Hydinárske závody. So zavedením trolejbusovej dopravy sa počítalo hneď po ukončení výstavby, reálny mal byť rok 1990. Celý navrhovaný úsek sa osadil stožiarmi pre uchytenie trolejového vedenia.
Napriek tomu, že oficiálne sa trať po Košickej vlastne nikdy nezrušila, stala sa de facto jedinou zrušenou trolejbusovou traťou v Prešove. V zmenených podmienkach po roku 1990 najprv obnovenie trate ustúpilo iným prioritám, neskôr na ňu neboli peniaze až napokon bolo konštatované, že jej obnovenie nemá zmysel. V úseku po zastávku Košická veľmi dlho viselo pôsovodné trolejové vedenie. To bolo demontované až koncom predošlého desaťročia (napriek tomu, že som to zažil, nemám poznamenaný presný termín - v hlave držím rok 1999, ale mohlo to byť aj o rok skôr). Dôvody pre zamietavé stanovisko DPMP k obnoveniu trate sú zrejmé a pochopiteľné. Takmer nulová frekvencia cestujúcich. Počas výstavby diaľnice si všetky podniky z Petrovanskej ul. vytvorili nové vrátnice zo zadných vstupov z Jesennej ul. Petrovanská sa tak stala skutočne len privádzačom. Ak odmyslíme L14, ktorá premáva až do Záborského a spoje L24, ktoré sú tam predĺlžené, denne je v pripravenej otočke Hydinárske závody ukončených (slovom) päť spojov (spojov, nie liniek!). Je len logické, že z ekonomického hľadiska je ich nahrádzanie trolejbusom nezmyslom tak ako aj prípadné výrazné rozšírenie prevádzky v tomto smere.
A čo budúcnosť? Ktovie... Pôvodný úsek na Košickej by mohol teoreticky povstať pri výstavbe trate na Šváby, ale zaklínadlo na Košickú pretrváva aj po tridsiatich rokoch. Opäť prestavba komunikácií. Samotná Košická má byť v budúcnosti rozšírená na štvorprúdovú a budúca podoba križovatky pri ZVL tiež nie je doriešená.

Uff, tak som sa rozpísal. To asi tá sviatočná chvíľa (a nechuť učiť sa na štátnice) 🙂
Reply on: V.P. #285:
Zadné číslo Solarisu je len náhoda. Aj podľa novej smernice o označení vozidiel samozrejme vozidlo musí mať vzadu evidenčné číslo. Predpokladám, že pri 348-čke sa naň jednoducho zabudlo a okrem pár nadšencov si nedostatok nikto nevšimol. Minule som sa pýtal jedného z vodičov tohto vozidla, že kedy budú mať vzadu číslo. Vyšiel z autobusu (boli sme na konečnej) a prekvapene sa pozeral na miesto, kde by číslo byť malo s otázkou, že odkedy tam číslo nie je. Ja mu hovorím "No od augusta, ako ten voz prišiel..." 🙂
No dobre,ale ešte niečo.348 čke chýba zadné poradové číslo.Takto to bude aj u napr.nových busoch Solaris v prípade ich nákupu alebo je to len náhodný nedostatok.
Takže opäť sa raz potvrdilo, že koľko ľudí, toľko názorov. Okrem týchto dvoch tu bol v minulosti ešte podnet ponechať vzadu len vodorovné pruhy a zvislé odstrániť. Istý čas tak asi po nejakej havárii s náhradným oplechovaním jazdil Tambus 327. Tiež to nevyzeralo zle.
Reply on: V.P. #282:
Mne sa tie pruhy vzadu uplne pozdavaju! Ja by som ix vobec nemenil. Podla mna su velmi originalne a je lepsie ked sa predna a zadna cast farebne lisia. Celocervena ploxa vzadu by tam nepasovala. To je moj nazor ?
ad.mestský náter busov.Nedalo by sa niečo urobiť so zadným náterom? Tie pruhy sú dosť gýčove podľa mňa ale aj názoru mojich priateľov.Podstatne elegantnejšíe by pôsobil červený teda totožný s prednou časťou vozidla.Pruhy stačia na bokoch. ?
S499.1023 > mail pod nickom
Prosim nelakajte sa, ta reklama je len docasny jav, ktory potrva mesiac. Na oplatku v majovom a junovom cisle NotaBene najdete reklamu na iMHD.sk 😃
Peter K: Hoď sem svoj email aj Ti pošlem kotakt na človeka, ktorý má tie schémy pre ČR. Pre SR neviem.
Reply on: Pitto #276:
Samozrejme, že tá fotografia do galérie pôjde. Ale všetko má svoj čas. Nové fotky nájdeš najprv v odkazoch z hlavnej stránky a tam si ich môžeš aj prezrieť. Do odkazu na galériu sa dostanú neskôr.
Reply on: Richard #273:
Prednedávnom došlo k zmene vo výprave a na N3 jazdí trolejbus č. 71. Vozidlo 74 bolo zaradené do dennej prevádzky. Dôvod mi nie je známy.

Ktoré sólo trolejbusy odstavené vo vozovni považuješ za rozhodne v lepšom stave? Neber to zlom, neodporujem Ti, len si skutočne teraz neviem spomenúť, žeby sme niečo také fajnové skrývali vo vozovni 🙂 Ale situácia sa s krátkymi trolejbusmi začne meniť budúci rok, keď príde prvý nízkopodlažný trolejbus 🙂

Re #274 Pitto: Čítaj aj staršie príspevky. Bolo tu už napísané, že displeje sa vraj nemontujú preto, lebo chýbajú nejaké potrebné káble alebo čo... Neboj sa, dočkáš sa 🙂

Re #275 Pitto: Tento rok prídu 2 sólo a 3 kĺbové nízkopodlažné autobusy. Značka je ešte neznáme - súťaž ešte stále beží.

Tá exkluzívna informácia nie je až taká exkluzívna. Už sme to tiež kedysi preberali. Áno, je to pravda. Na jeseň prídu elektronické označovače do všetkých vozidiel. To si nevedel?
Tarifa sa zmení na prestupnú - s jednorazovým cestovným lístkom bude môcť cestujúci prestupovať. Platnosť jednorazových cestovných lístkov bude obmedzená časom od označenia.
Či sa budú meniť lístky? Neviem, či aj nejako radikálne, ale určite sa meniť budú. Zmizne z nich stará známa šachovnica s číslami a bude nahradená voľným miestom, kde označovač vytlačí informácie a dátume, čase, linke, vozidle a pod.
A napokon - naše označovače nebudú celkom určite také isté ako v Blave. Naše totiž budú mať okrem otvoru na papierové cestovné lístky a čítačky čipových kariet.
Hadam tu fotografiu s displejom na Solarise date do Galerie? ?
Vlado: ? ake a kolko pride tento rok busov? ?

exkluzivna informacia;BUD V SEPTEMBRI ,ALEBO V OKTOBRI PRIDU TAKE STIKACE/znehodnovace listkov/AKO MAJU V BLAVE.


P.S**-nebudu sa menit listky? ? ? ? ? ?
?Akokeby nebolo ludi ktory by davali tote displeje.
o 13.49 na linke 48 bolo:
28.4.2004-2 cestujuci
29.4.2004-8 cestujucich
30.4.2004-7 cestujucich/so mnou 8/ ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.