Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No, práve aj o to mi ide, že v rozmedzí zhruba 10 min. tam stoja 2 autobusy z toho istého smeru (L8 a L20), čo sa mi zdá trochu zvláštne, takže ten priamy spoj ráno by sa mohol bez problémov zrušiť. Neviem síce, koľko ním chodí ľudí, ale z toho, čo ho občas vídavam pri Kocke z nášho autobusu sa nezdá byť až taký plný.
Reply on: amater #926:
Nápad je to dobrý, treba to však hodiť na papier a napísať na Mesto. čo sa týka obsluhovania zast. Hoštáky, tak tam je zriadená špeciálna L20 - priamy spoj Sídl. N.Teslu-Hoštáky (bez zastavovania inde) aj ráno aj poobede 🙂
Hmmm, to bude asi nedorozumenie, ja som myslel posunúť 1. zastávku L20 na AS (a len ráno) s tým, že by sa na zastávke Okresný úrad čakali spoločne s L8, keďže L8 odchádza z Kocuríc 15 min. po L20. A zrušiť zachádzku L20 k Sídlisku pri Váhu s tým, že by pri zastávke Hot. akadémia čakala kôli prestupom na L8, keďže tá tam má príchod 3 min. po L20. L20 by potom mohla ďalej pokračovať k Štefánikova ul.,CZŠ až po Dubovú ul (tu sme sa asi nepochopili ?).

Poobede by som ju vôbec neposúval,len ráno, lebo sa dosť (aj časovo) kryje s L8. Ak by sa čakali pri Okresnom úrade, potom by žiaci, čo chodia do školy na Vodárenskú mohli ísť na autobus o 15 min. neskôr a pri Okresnom úrade by iba prestúpili na L20 a tí, čo by chceli ísť na zastávku Hoštáky (4. ZŠ) - nielen z Tesly, ale napr. aj z Trajana by pri Okresnom úrade z L20 prestúpili na L8.
Neviem, či by bolo rozumné L20 posúvať a hlavne ráno, lebo po konečnej zastávke (Dubová ul.) ide ako 18 (začína na zast. Kláštorská, Vŕšok-čo je presun cca 2min.). L20 by teoreticky mohla chodiť skôr, avšak už 6.55 z východzej zastávky je priskorý. Takmer všetky decká z Kocuric idú na konečnú L20.

Ale zmeny MHD Piešťany by mohli a mali nastať 🙂
Mňa by zaujímalo, či by nebolo praktické pouvažovať nad trasovaním linky 20 (predovšetkým v ranných hodinách), keďže sa v značnej miere kryje s linkou 8 (hlavne čo sa týka príchodu k cieľovým zastávkam v starých Piešťanoch).
Napr. by mohla linka 20 kľadne začínať zo zastávky AS o 7:10 a na zastávke Okresný úrad by sa oba autobusy mohli počkať a kto by potreboval, ten by prestúpil. Vďaka tomu by napr. vôbec nemusel premávať doplnkový spoj L20 v trase Vrbovská ul., N. Teslu - Štefánikova ul., Hošťáky.
Ďalej: linka 20 by vôbec nemusela zachádzať na Valovú ul., ale len počkať na zastávke Pod Párovcami, Hotelová Akadémia na spoj L8, ktorý tam má príchod 7:37 (kôli prestupom) a potom pokračovať po ul. Pod Párovcami, popr. zastaviť na niekdajšej zastávke pri Cirkevnom gymnáziu (Štefánikova ul., Rím. kat. kostol) a potom pokračovať na zastávku Štefánikova ul., CZŠ.
Poobede, čo som pozeral, sa tieto linky už nekryjú.

A tiež si myslím, že aj zmena trasovania L18 by nebola od veci.
Reply on: TomJ #922:
Linka 18 je dobra linka, lenže jej smerovanie je zlé! Osobne preferujem túto linku (bývam v častiach, kde premáva), takže je pre mňa ideálna. Osobne sa radšej veziem v bude, kde sa netreba tlačiť a cítiť spotených ľudí. Vyhovuje mi to. Avšak je fakt, že keď človek ide v bude sám, necíti sa taktiež dobre ?
L8 by mala premávať: Kocurice-Tesla-OÚ-CENTRUM-CZŠ-Vršok-Jánošíkova-Bodona-Sídl. pri Váhu-HA-CENTRUM-OÚ-Tesco-Kocurice (čiže pôvodná trasa+okruh Vršok-Jánošíkova)
L18 by mala premávať: Poliklinika-A.Trajan-Mlyny-Aut.st.-Kocka-Vršok-Jánošíkova-CZŠ- presun po ul.Hoštáky -Kocka-Aut.st.-Mlyny-A.Trajan-Poliklinika.
Tým by 8 obslúžila pre staré PN: sídl. pri Váhu, VÚRCH, Centrum, OÚ, Tesco a mestskú časť. 18 zasa opačné strany mesta: Kocku, AS, Mlyny, Trajan (Kaufland, PT), Polikliniku. To by boli asi najlepšie variácie MHD a verím, že MHD by bolo využívané.

L8 by sa s L18 dopĺňali (nechodili by súbežne), ale s odstupom času,aby si ich ľudia nemýlili + 18 y vykrila prázdne miesta medzi spojmi na Poliklinike. Napr. medzi 9.43 a 10.25, resp. 10.25 a potom ide až 11.16 (takže medzi hluchými miestami by premávala), napr. 10.50 🙂
Reply on: lukisho #921:
Zaujímavé ale je, že pôvodne 18 chodila k poliklinike a potom ju zmenili do súčasnej podoby. Neviem podľa čoho robili jej terajšiu trasu, ale je to zrejme najmenej využívaná linka v PN. Dnes som na ňu nastupoval o 15.43 na Nám. 1. mája. Prišla prázdna. Pri Auparku nastupovali 3 ženy, pričom dve vystupovali na AS. Tam nastúpila ďalšia. Ja som vystúpil pri Semafore, čiže na Vŕšok išli 2 cestujúci (pochybujem, že pri Kocke niekto nastupoval)! Páči sa mi trasa, ktorú si navrhol.
Reply on: TomJ #920:
veď s tým súhlasím práveže aj ja. To, čo obsluhuje L18-zastávky, tak z 50% obsluhuje aj L8, takže je zbytočná.

L18 by som nechal, ale s iným trasovaním. Problémom je dostať sa zo starých Piešťan na Polikliniku, tak by bolo lepšie zaviesť taký spoj, aby tam premával. Napr. trasa: Poliklinika-A.Trajan-Mlyny-Aut.st.-Kocka-Vršok-Jánošíkova-CZŠ- presun po ul.Hoštáky -Kocka-Aut.st.-Mlyny-A.Trajan-Poliklinika.

Túto linku by využívalo naozaj veľa ľudí. Ak by vznikla, tak L13 a 14 + L3 a 4 by som trasovanie nemenil.
Reply on: lukisho #919:
To sa mi zase zdá byť trochu zbytočná zachádzka. Ja ale linkou 8 moc necestujem, takže to neviem dobre posúdiť. Páči sa mi návrh, že by 8 zachádzala na Vŕšok, pričom túto zachádzku by mohla robiť aj cez víkend. V takom prípade by som ale 18 zrušil, alebo nechal iba pár spojov v trase AS - Vŕšok - Letisko - AS v pracovné dni ako prípoje k vlakom. Spojenie Vŕšku z AS však nepovažujem za také podstatné, lebo to zabezpečujú aj medzimestské autobusy SAD.
Reply on: TomJ #916:
to by nebol zlý nápad, avšak najvýhodnejšie by bolo, keby L8 premávala cez AS, Kocku a potom k OÚ a naopak taktiež. Či nie?
Linka 18 by pokojne ani nemusela byť (alebo len ako doplnková linka k L8) s tým, že by L8 od zastávky Štefánikova, CZŠ obsluhovala aj zastávky: Kláštorská-Vršok, Orviský kút, Jánošíkova-letisko, stred, hostinec a ďalej pokračovala vo svojej trase- Pod Párovcami-Bodona, Technické služby a podobne.

L18 by mala byť vedená inak, najlepšie tak, aby z AS premávala na Vršok priamo a potom v pôvodnej trase do CENTRA (zviezlo by sa viac ľudí od AS), ale neviem túto linku výhodne zakončiť, asi takto: AS-Kocka-Vršok-CZŠ-Kino-Aupark-OÚ-Mlyny-AS a spiatočná linka: AS-Mlyny-OÚ-CENTRUM-Kino-CZŠ-Vršok-AS (avšak to by bolo asi nevýhodné, lebo by kopírovala L8 od OÚ po CZŠ)
Reply on: TomJ #916:
K tým presunom: napr. končiaca linka č.18 s príchodom po 17tej na konečnú ide prázdna do SADky, čo by mohlo byť v CP zapracované ako: spoj premáva po SAD (čiže sa kľudne môžu ľudia odviesť na AS). To isté aj pri poslednom spoji tejto linky (ten vykonáva iný bus s iným vodičom).

Rovnako tak pri poslednom spoji v X,a linky 14, mohol byť zavedený spoj po 22.00 ako L2 premávajúca cez CENTRUM do vozovne SAD, by sa možno aj niekto zviezol.

Taktiež pri všetkých končiacich spojoch b y v CP mohlo byť zaprac. poznámka: premáva po Dopravná ul.,SAD
Napadlo ma, či by nebolo výhodné, keby linky 13 a 14 premávali cez víkend okolo mlynov a nie cez Teslu, pretože linka 13 aj tak pokračuje ako 8 na Teslu a linka 14 je pokračovaním linky 8 z Tesly. Tesla by tak nestratila toto spojenie, iba by dané autobusy išli najprv na Trajan až potom na Teslu. Trajan by mal naopak rýchlejšie spojenie. Pozitívum tejto zmeny vidím v tom, že by sa ušetrili vozokilometre a linka 8 v trase Trajan - Tesla a späť by mala väčší význam ako dnes. Z Trajana totiž jazdí 8 minút po 14 a z Tesly zase 15 minút po bezplatnom TESCOBUSE. Myslím si, že táto verzia linky 8 existuje iba kvôli prejazdu vozidiel z linky 13 na bežnú linku 8 a z tej zase na linku 14. Tiež by bolo vhodné prehodnotiť víkendovú obsluhu Kocuríc, kde je interval 4 hodiny asi taký, že to tam už rovno nemusí nič chodiť.
Čo si o tomto návrhu myslíte?
Neviem Ti povedať, prečo Mesto nevyužíva svoje kompetencie. Označenie busov je nové, ale nedomyslené. Neprehľadnosť, malé písmo (chudáci starí ľudia). Aj číslo je pomaly z diaľky problém vidieť.
Po dlhých rokoch sa začali opravovať zastávky, takmer každá je nedokončená, alebo odfláknutá (viď zastávka Bodona- oprava krytej zastávky prebehla, lavičkové dosky tam montujú už celý rok a ešte ani jedna tam nie je). Zastávky sú v katastrofálnom stave, človek nevie, či sú hnedé, čierne, červené alebo biele, či ružové. Na viacerých sú CP dokrčené (i keď novonalepené), na niektorých odrezali starý podkald s CP a nechali za ,,novým,, plexiskom (napr. Detvianska, Bodona...)
Reply on: lukisho #912:
tu je zmluva, i licencia. ODporúčam článok kontrolné oprávnenia a sankcie - prečo ich emsto nevyužije?
http://www.piestany.sk/fileadmin/media/documents/mesto/agenda/zmluvy/2011/0941103.pdf
http://www.piestany.sk/fileadmin/media/documents/mesto/agenda/zmluvy/2011/prilohy.pdf
Reply on: AAA #909:
áno, zle som si prečítal lukisha. POzrel som si zmluvu aj licenciu, ale iné sa tam nič nehovorí. Takže bielo-čierne je zle.
Reply on: jvrabel #911:
ja dobre viem, ako to bolo s tým vyrovnávaním sa SAD a Mesto Piešťany, ale vieš, akonáhle ide o peniaze a soc.politiku, tak sa asi nikdy nezhodnú. Ono problém bol aj v tom, že namiesto nových elektr.tabúľ inštalovali staré, čo odkúpili za lacné eurá od iných SAD (tak som to aspoň počul) a to sa mestu nepáči.

V Piešťanoch nič nie je, ako má byť! Zastávky sú staré, neudržiavané- teraz po xy rokoch sa pristúpilo k akejsi oprave (aj to len aby sa nepovedalo), výmena CP nikdy neprebiehala (len keď tam CP už nebol,tak vtedy). SAD TT nedodržiava/la svoje podmienky, ktoré mala. Ani to označenie busu nie je správne (len jedna v predu malá smer. tabuľa, namiesto troch). Ani vo vnútri elektron.displeje zastávok nejdú tak,ako majú (bus stojí na zastávke a až potom naskočí zastávka, kt. je najbližšia). otras.
Reply on: lukisho #910:
Trnava trucuje, že sa z mestom nedohodli na preplatení montáže elektických tabúľ. Demontovali ich. Pritom sú to ozaj ich busy (EVČ TT) a prevádzkujú MHD pre mesto. Všade už dávajú - majú el. tabule len v Piešťanoch sa vrátili k ošarpaným starým papierovým a to ešte len malé v predu. Je to v prvejrade ostuda SAD Trnava!!!
Reply on: AAA #909:
SAD Trnava si vo svojich busoch MHD robí čo chce. Biely podklad, malé čierné písmo, ktoré splýva ako neorganiovaná správa, človek sa v rýchlosti nezorientuje. Dokonca na súčasnej L18 som orientačnú tabuľu vyrobil na svoje náklady ja, pretože som nezniesol, že linka premáva (v tej dobe) viac ako rok a mala len perom označenie č.18/20. Teraz aspoň viem, že linka je ,,upravená,, čo mohlo mať za následok, že sa neveziem sám, ale postupne pribúdajú cestujúci ako na iných linkách MHD.
Reply on: draxter #907:
Vyhláška hovorí o čiernom písme na žltom podklade, ak licencia nehovorí inak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.