Zdravím,
Tiež ma celkom zaujímalo, že ako CP Tescobusu, lebo to doteraz bolo len na august. A dnes som bol v Tescu a pri informáciách sa nachádzal oznam o zmene CP Tescobusu:
Tescobus naďalej bude premávať trasou, ako cez august (Tesco - AS - Kocka - Centrum - OÚ - Tesco), avšak s odchodmi od Tesca už len o 12:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00.
Len škoda, že nedali posledný spoj namiesto o 19:00 o 20:00, bo 18:57 odchádza z Tesly do centra L14, tak by aspoň išlo ešte niečo aj o 20-tej a nie až o 21-ej. Som inak zvedavý, či na večernom spoji L14 o 21-ej pribudnú cestujúci.
Ešte na doplnenie infa ohľadom Tescobusu:
CP Tescobusu sa mení od 1.8. do 31.8. (čo má byť skúšobná doba) spôsobom, ako som to popísal nižšie s tým, že z CP vypadáva zastávka Vajanského námestie, čiže bude premávať len jedna linka v trase Tesco - AS - Ul. A. Hlinku - Nitrianska ul. - Okresný úrad - Tesco s odchodmi, ako som ich už nižšie popísal (12:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:15).
Pozeral som, že je to už opravené.?
Len ešte jeden dotaz, keďže som sa v predchádzajúcom príspevku vyjadril trochu chaoticky. Ten spoj, čo ide 20:25 na Trajan premáva aj späť s odchodom 20:35 zo zastávky Adam Trajan II.
Dnes som bol na zastávke pri Tescu a všimol som si, že spoje Tescobusu na Trajan sú tu zle zapísané.
Totižto, spoje po 21:00 na Trajan nepremávajú, čiže Tescobus ide na Trajan 8:25, 10:25, 11:25, 12:25, 14:25, 15:25, 16:25, 18:25, 19:25, 20:25 a následne sa hneď vracia. Rád by som požiadal administrátorov, aby to v systéme opravili.
Musím ešte podotknúť, že neviem ako je to so spojom 22:15 do centra, keďže v poriadkoch je prelepený. Je dosť možné, že premáva len pre zamestnancov, nakoľko som ho dnes ani nevidel od Tesca odísť.
Dnes som volal na infolinku TESCO Piešťany -prepojili ma na Informácie a tam veľmi nepríjemná pani mi oznámila, že ona nemá žiadnu vedomosť o tom, že by mal byť TESCOBUS obmedzený, alebo zrušený spojmi (argumentovala tým, že ona predsa najlepšie vie, či sa spoje budú/nebudú rušiť, lebo ona cestúva spojom po 22.00 a osobne nemá takú informáciu, ktorá by obmedzovala premávku TESCOBUSU. Ďalej dodala: že v prípade, že by ku zmene došlo, zabezpečí TESCO výveskami na zastávkach zmenu). Moja poznámka: Ako býva slovenským zvykom, ak dôjde k zmene, dozvieme sa to neskoro, alebo po určitom čase, lebo ani dnes na zastávkach cestovné poriadky tejto linky nie sú (viď Nitrianska, Aupark, Kocka, Aut. stanica, Vajanského, Okresný úrad - čiže nikde nie je, okrem zastávky TESCO a to tento spoj sop zmenou dopravcu premáva od 1.1.2008).
No, kolegyňa v práci niečo spomínala, že po 18-tej by Tescobus nemal premávať, ale s určitosťou to neviem. Ak nezabudnem, spýtam sa na informáciách.
Inak, všimol som si, že sú tu zle zapísané poriadky Tescolinky na Trajan. Ak by som vedel, ako presne premáva, napísal by som, ale ešte to pozriem.
L2 by som z centra trasoval: Štefánikova - Pod Párovcami - Strečnianska - Tematínska - Tech. služby - Sídl. pri Váhu - HA - Centrum a začiatok a konic by som dal na Sĺňavu.
L3 by som zmenil trasovanie už z Tesly na: Tesla - AS - Mojmírova ul. - Vodárenská ul. - Vodárenská, ZŠ - Detvianska - Jánošíkova - Pod Párovcami - Centrum a späť
Ide mi hlavne o to, že trasa Štefánikova - Vršok - Detvianska - Sadová - Vodárenská ZŠ - Jánošíkova je podľa mňa zbytočnou zachádzkou liniek, ktorá sa dá vyriešiť jednoduchým prepojením starých Piešťan s AS cez Vodárenskú a Mojmírovu ul. Problémom pre mňa však boli (a teraz mám na mysli všetky návrhy riešenia MHD PN, čo som si robil), keď som si to rozpísal na papier, prestupné uzly pre staré Piešťany, nie a nie sa vykriť. Preto som v svojom návrhu rozpísal L2 tak komplikovane.
Ono celkovo ide o to, že ktorú časť mesta chceme prepojiť s ktorou a kde chceme mať prestupné uzly.
Ja som v návrhu prepojil:
Trajan s Floreátom a Sĺňavou
staré Piešťany s Teslou a Kocuricami.
Tiež som chcel ponechať priame spojenie všetkých častí mesta s centrom a stanicou. (z Tesly a Kocuric by cestu do centra tvoril 1 prestup, keďže trmácať sa cez celé staré Piešťany by bolo značne časovo náročné).
Prestupný uzol som vytvoril dva: predovšetkým na stanici, ale aj v centre. Nosné linky by boli prakticky len dve (L1 a L2). L3 som rozpísal pre 1 autobus, keďže vieme, koľko ľudí v súčasnosti chodí s L1 a L11 na kúpeľný ostrov.
Amater: zaujímavé. Niektoré linky sú totožné s pôvodnými, ja by som skúsil zaviesť aj niečo nové, čo tu ešte nebolo.
L1 Poliklinika-Trajan-Mlyny-Aut.stanica-KOCKA-Centrum-Kúp.Ostrov a späť
L2 Poliklinika-Slnava-Floreát-Centrum-Kino-Stefánikova-Vrsok-Detvianska ul. + nové zavedenie státia na ulici Vodárenská (rázc. Sadová), Vodárenská, ZŠ, Vodárenská/Kláštorská (sídl.pri Váhu-nová vilová štvrť)-sídl.pri Váhu-Hotelová akad.-Kino-Centrum-Floreát-Slnava-Poliklinika
L3 (prečíslovanie L8) + zo zast. Štefánikova by premávala aj cez zast. Vŕšok, Detvianska ul. + nové zavedenie státia na ulici Vodárenská (rázc. Sadová), Vodárenská, ZŠ, Vodárenská/Kláštorská a Jánošíkova ul., I.-III. -inak bez zmeny
L4 Trajan-Tesla-(Priemyselná ul.)-Aut.st.-KOCKA-Centrum (+ niektoré spoje na Floreát)a späť (s možnosťou prestupu na iné linky)
L5 (ak by to bolo nutné) -ponechanie súčasnej linky 2/ alebo 12 (v predlzenom trasovaní).
ale to sa asi nikdy nestane. To,že je toľko liniek až tak nevadí, skor to,že je ich trasovanie niekedy nepotrebné.
To čakanie na vlaky by bolo fakt pozitívne aj čo sa týka trasovania by to malo ohlas určite.
Ten nápad s dvoma linkami je zaujímavý. Skúsil som si to tak nejak rozpísať a zistil som, že by sa to dalo, ale liniek by som zaviedol 5.
L1 Poliklinika - Adam Trajan - Mlyny - Autobusová stanica - Detský domov - Nitrianska ul. - Veľký Floreát - Komenského ul. - Sĺňava
L2 Kocurice - Sídl. N. Teslu - Autobusová stanica - Mojmírova ul. - Vodárenská ul. - Jánošíkova ul. - Sídlisko pri Váhu - Štefánikova ul. - Kolonáda - Nitrianska ul.
L3 Autobusová stanica - Teplická ul. - Nitrianska ul. - Kúpeľný ostrov
L4 Adam Trajan - Sídl. N. Teslu - Autobusová stanica - Detský domov - Nitrianska ul. - Veľký Floreát - Komenského ul., ZŠ (školská linka)
L11 Adam trajan - Mlyny - Autobusová stanica - Nitrianska ul. (doplnková linka k L1)
Prvé dve linky by chodili každú polhodinu s tým, že by boli napasované na príchody a odchody vlakov (čiže príchody na stanicu by pri L1 boli 00:15 a 00:45, pri L2 00:10 a 00:40), L3 by chodila max. každú hodinu, L4 by išla len ráno a L11 by chodila počas špičky každú polhodinu medzi intervalmi L1 (t.j. 00:00 a 00:30) + mimo špičky z Trajana na stanicu ako spoj k vlakom do BA a z vlakov zo ZA.
Na obsluhu by bolo treba 9 autobusov, počas školských dní 11. ?
Ahojte,
videl som novú verziu cestovných poriadkov na zastávke Dopravná ul.,SAD ,kde pribudli nové aspekty: zmenené logo, infolinka, zmenšené číslo linky, skrátenie intervalu odchodov (pôvodne 5-22hod), napr. pri L4 je tento CP iba od 5 do 17 hod. CP vyzerá fakt dobre
Amater: presne tak, chaoz v MHD sa dá poriešiť fakt dobre, zmena liniek a trasovanie + rozložiť odchody. Stačilo by tak upravoť pár liniek
No, ak sa obmedzí Tescobus, možno nejaké spoje na Teslu a z Tesly pribudnú, aj keď je to možno skôr len moje vrúcne želanie.
Aspoň sa konečne začnú využívať aj večerné spoje L14, ktoré odchádzajú z Tesly 5 min pred Tescobusom, takže každý, kto chce ísť smer centrum si radšej počká na Tescobus.
Ono by to chcelo celú piešťanskú MHD poriadne prepracovať, aby sa ňou oplatilo chodiť aj ľuďom z iných častí mesta ako z Trajana, ale to je otázka na dlhšiu diskusiu.
amater
Tiež ma celkom zaujímalo, že ako CP Tescobusu, lebo to doteraz bolo len na august. A dnes som bol v Tescu a pri informáciách sa nachádzal oznam o zmene CP Tescobusu:
Tescobus naďalej bude premávať trasou, ako cez august (Tesco - AS - Kocka - Centrum - OÚ - Tesco), avšak s odchodmi od Tesca už len o 12:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00.
Len škoda, že nedali posledný spoj namiesto o 19:00 o 20:00, bo 18:57 odchádza z Tesly do centra L14, tak by aspoň išlo ešte niečo aj o 20-tej a nie až o 21-ej. Som inak zvedavý, či na večernom spoji L14 o 21-ej pribudnú cestujúci.