nie, na úvodnej stránke je označník v pôvodnom stave s odobrením ich autora. renovovaný označník sa na stránku nedostal, lebo tie je treba v meste a nie na lúke... tvorcom webu je divízia spoločnosti a úvodná stránka neni v jej konečnej podobe.
BA-Za ale nikto nejazdil expresne. SAD Trenčín vymetala všetky "diery" ktoré po ceste mala a ich autobusy navyše v jednom kuse meškali. Oravskí/kysuckí súkromníci pre zmenu jazdievali hlavne popoludní. A čo sa týka ojazdených autobusov, kopa SADiek si tiež nazvážala ojazdeniny zo západu - viz. Scanie SAD Michalovce alebo VanHool a Bovu SAD Liptovský mikuláš. Trh je otvorený a aj u nás viem minimálne o dvoch firmách, ktoré sa zameriavajú na dovoz ojazdených busov. Čo sa mňa týka tak na Albus nemôžem povedať jediného krivého slova - slušný vozový park, primerané ceny a na slovenské pomery priam nehorázne slušné vystupovanie vodičov.
Neviem ako je to s casmi, Ale BA-ZA jazdili minimalne : Pazdera a Jozef Hancinsky a SAD Trencin, prevadzka Povazska Bystrica (presne linka BA-ZA)
Rovnako Albus jazdi linku Topolcany - Bratislava, cim zase priamo konkuruje Veolia transport Nitra. Linka sa sprava ako "dedinar"/ primestska linka na trase Topolcany - Nitra a z Nitry ako dialkove spojenie Nitra-Bratislava, kde min. v objeme Nitra-Bratislava konkuruje Turancar a SAD Bratislava a dalsim.
Až na malý detail. Úspech firmy Albus na linke BA-ZA mal úplne iné dôvody:
- na danej trase žiaden iný autobusový dopravca linku neprevádzkoval (teda okrem jedného spoja Slovak linesu, tento ale nešiel priamo po diaľnici),
- rýchlejší spojenie ako vlakom (keďže v čase vzniku linky prebiehali najväčšie rekonštrukčné práce),
- väčšie pohodlie ako vo vlaku (neraz som na v začiatkoch tej linky vozil sám),
- oveľa lacnejšie cestovné (najmä pre študentov pri použití spiatočného cestovného),
- vhodné načasovanie spojov.
Žiaľ, SADistickým riadením tejto firmy sa dopracovali do stavu, že dnes z týchto výhod už časť neplatí a preto aj zarytí Albusáci (t.j. ľudia ktorý boli schopný radšej čakať do druhého dňa ako ísť vlakom) už túto linky nevyužívajú, resp. využívajú len minimálne.
Ok, nebude sa teraz odvolavat na SA ale na firmu Albus. Firma Albus zacinala u nas cisto na zmluvnej doprave - vykonavala a vykonava dopravu na linkach Volkswagenu, spolu so SAD DS. Albus ale ma tu vyhodu, ze na linky ako BA-ZA a pod., ktore zacal robit doviezol ojazdene Setry z Rakuska, kde v zaujme konkurencie by tieto uz asi neobstali, ale v porovnani s Karosami rady 700 tie vozy vyzeraju luxusnejsie. Ide teda o vyuzitie starsich vozidiel, s ktorymi slovenski dopravcovia mozu len tazko superit.
Rovnako SA ma aj ine zdroje, robia letecku prepravu, zajazdy, studijne pobyty... a su rozlezeni po celej Europe.
Lubomir
Rovnako SA ma aj ine zdroje, robia letecku prepravu, zajazdy, studijne pobyty... a su rozlezeni po celej Europe.