Zvolenčania si už teraz nabrali trochu priveľké sústo, takže kým ho strávia, nejaké dva roky bude pokoj, ale tipujem že potom bude LC na odstrel. Ale na zvyšku Slovenska budú mať trošičku hendikep - ostatné VÚCčky im totižto nebudú skákať podľa ich chuti tak, ako si na to zvykli v BB kraji. Ak to aj skúsia, vylámu si zuby a ja im to zo srdca doprajem...
ja som nepovedal, že milión nových ja som povedal milión, takže asi 500 000 šrotov a 500 000 po GO... a zvyšok slovenska sa môže triasť, je otázka času, kedy príde na rad SAD LC
Ehm... SAD Zvolen možno má milión autobusov, ale pozri sa na ich vekovú štruktúru. Tvoji obľúbenci sú totiž jedinou SADkou na Slovensku, ktorá za posledné dva roky nekúpila ani JEDEN JEDINÝ nový autobus do mestskej ani do prímestskej dopravy (diaľkovou si nie som celkom istý), a keďže bábkové vedenie VÚC im schválilo, že môžu prevádzkovať aj dvadsaťročné črepy, prímestie sa nových vozov ani tak skoro nedočká. Skús túto tému nadhodiť keď sa budeš znovu baviť zo šéfom žiarskej prevádzky, strašne by ma zaujímalo, ako to obkecá...
No nechce sa mi to čítať až na začiatok tejto debaty, ale v každom prípade čo sa týka SAD ZV, tak je to spoločnosť, ktorá so svojimi kumpánmi zneužívaním samosprávnej moci rôznymi intrigami, hrubým porušovaním zákonov a demagógiou momentálne doslova okupuje amaterizmom a nekvalitou pri súčasnom prehajdákavaní verejných financií už aj okresy BB a BR a Boh ochraňuj zvyšok Slovenska, aby sa mu nepodarilo zaradiť sa na zoznam ako ďalší bod expanzívnych chutí tých podnikavcov.
Jééj, pravda. Ten vzorec som trocha poplietol. Holt, po škole som s tým viac do styku neprišiel. Máš pravdu (však sme koniec koncov mali toho istého vyučujúceho). Aj tie 3 % nám spomínal, ale podrobnosti si už nepamätám a poznámky som postúpil mladším ročníkom.
Tu nejde o náklonnosť k podniku (alebo jeho mecenášom), ale k postupu akým bol zlikvidovaný. Keby rovnakým spôsobom začala "podnikať" trenčianska SADka v prievidzskom rajóne, skončilo by to tak isto. A toho sa všetci dopravcovia boja.
BTW, vraj to boli predstavitelia SAD ZV, ktorý na zasadnutí ZADu v roku 2004 presadzovali aby si členovia vzájomne nekonkurovali. Prišiel koniec roka a už boli nasáčkovaný v MHD BB. ?
Čo sa týka diaľkovej dopravy, môžeš mať v autobusoch aj zlaté kľučky, ak nedostaneš licenciu, je ti to na nič.
no, myslím, že SAD PD má bližšie k SAD ZV než k SAD BBDS... avšak, nám na ekonómií hovorili, že dobrý menežment predá aj hovno takým spôsobom, že sa naň tešíš... SAD BBDS mala nové diaľkové a turistické autobusy, pri troche šťastia (a pripúšťam, že k tomu treba aj trochu vôle zo strany vydavateľa licencií) by sa dal podnik zachrániť, aj keď len ako torzo pôvodného, ale meno by ostalo... a pri odpredaji celého nepotrebného parku by sa teoreticky mohla vysekať z dlhov a ísť s čistým štítom...
Nechcel som sa do toho pliest, ale to ze teraz uz sukromni dopravcovia musia vykonavat aj nerentabilne linky a spoje maju ukotvene v zmluvach vo verejnom zaujme s VUC a mestom a straty sa im preplacaju - aj ked o ich vyske a primeranosti nejdem pisat. Ak dopravca vie ze ta linka je aj s dotaciami stale velmi stratova bud poziada o zvysenie dotacie alebo ju zrusi a myslim ze castejsie sa zvysuju dotacie. Nehovoriac o tom ze sa obnovuje vozovy park aj za financnej ucasti VUC takze asi to nebude az tak ze tie dopravne spolocnosti su v stratach lebo robia stratove linky, ktorych stratu im vo vacsej miere preplatia a este im aj prispeju na nakup novych vozov... hmmm....nemyslim si ze maju niekolko milionove zisky ale az tak nerentabilne podnikanie to urcite nie je
ad Valec: nechcem ta velmi opravovat ale nas minuly rok dotycny vyucujuci ucil vzorec takto PS=ECV - Tr = (EON+PZ) - Tr
v podstate rovnake len tie zatvorky
ECV - ekonomicka cena vykonov
PZ - primerany zisk, a zevraj bol dohodnuty ako 3 % z EON
Ešte by som si dovoli uviesť mierne na správnu mieru, že do EON sa samozrejme počítajú aj odpisy, čiže tvorba rezervy na obnovu vozidlového parku. To, že sa nepriznáva zisk znamená len toľko, že sa netvorí zisk, ktorý by šiel do dividend.
Myslím, že dlhy ani "zkostnatený" manažment nemá s koncom BBDS nič alebo len veľmi málo spoločné.
Ak je pravda to, čo tvrdí Habibi, že za rok 2008 vykonávali dopravu bez dotácie, potom sa tým dlhom veľmi nečudujem. Avšak nie sú výsledkom práce manažmentu. Ďalším klincom do rakvy je preferovanie konkurenčného dopravu a to či už nevydávaním licencií na diaľkovú dopravu, alebo podmienkami pri verejnej súťaži na ZDO. Akýkoľvek výborný manažment by tu proti zaujatosti objednávateľa nemal šancu.
Koniec koncov, môžeš sa ohľadne tohto sporu spýtať na vedení SAD PD, lebo čo ja viem, celá táto "transakcia" veľmo ostatných dopravcov na Slovensku pobúrila.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
poiiii