Takže ešte raz a dúfam, že naposledy: Trváš na tom, že SAD-ky jazdia ZDO pre krásne oči a bez zisku? A že ju musia dotovať zo ziskov z diaľkových liniek? Prečo potom nejazdia LEN diaľkové linky a zisk si nenechajú? V dobročinnosť v podnikaní už dávno neverím.
Nepotrebuješ, mám kontakty na dostatočne veľkom množstve SAD-iek. Takže ty treváš na tom, že SAD-ky jazdia linky vo verejnom záujme pre krásne oči? Asi by si si mal naštudovať niečo o financovaní ZDO.
Vo verejnom záujme má dopravca nárok na oprávnené náklady + primeraný zisk. SAD-ky ani nikto iný skutočne nejazdia vo verejnom záujme pre dobrý pocit ani z humanitárnych dôvodov.
hmmm, zaujímavé, že sa tu ideme baviť o ekonomike... áno, tá linka neni stratová na nafte, aj šoféra vyplatia, aj nejaký koeficient amortizácie autobusu dostanú , zrejeme... ale, vystačí to na nutnú obnovu vozového parku? občas treba aj ten autobus oškrabať od blata, neviem, zatiaľ som predsedu kraja leštiť sklo nevidel... straty na nafte v nepredvídateľnej udalosti akou je napr zdržanie z rôznych dôvodov jej niekto zaplatí? nie, preto nikdy nebude linka vo verejnom záujme zisková!
Daj SA dotáciu (tak, ako ju dostáva ten, ktorý ju jazdí dnes) a máš ich tam. Fascinuje ma, ako niektorí šotouši necháppu ani základné ekonomické pravidlá.
To, čo píšeš, nie je pravda. Každá linka má dotovanú stratu sama za seba. SAD-ky nejazdia ŽIADNU linku pre pekné oči a bez zisku.
Keďže pracujem v doprave a v súkromnom sektore, tak ma žiadny pohrobok ČSAD typu ČSAD Liberec nemôže podobnou demagógiou oblbnúť.
Nechcem vyzerať ako sebec, ale preplácať SADkám straty z výkonom vo verejnom záujme je v prvom rade úlohou samospráv, nie cestujúcich na diaľkových linkách. A dosť ma vytočilo, keď mi v médiach voľakto z libereckého kraja svojho času vysvetlil, že ja som cestoval z Prahy do Liberca na stojáka v C934 len preto, aby sa z môjho cestovného zaplatilo vymetanie dedín cez víkendy - dopravca sa totiž nikdy nemal ocitnúť v situácií, aby musel komerčnou linkou dotovať VVZ, od toho je tu kraj.
No ja vas asi tiez zozeriem Nejde mi o obhajovanie monopolov, ale uvedomte si jedno:
Rozne linky nemaju rovnaku ziskovost. Kazda SADka, by dokazala na vysoko vykonne linky nakupit luxusne busy, ktore by sa splacali zo ziskov tej linky... lenze SADky zo zvysenych ziskov hradia aj linky, ktore az tak ziskove nie su, resp. straty na linkach inych. Toto Student Agency / sukromnici robit nemusia a nerobia. Oni SADkam urobia konkurenciu na dialkovych linkach a stratu, ktoru tym SADky maju, si tie potom kompenzuju rusenim malo ziskovych spojov... Takze za luxus pre jednych cestujucich doplacaju iny.
Minimálne pri Liberci a Brne môžem len súhlasiť, ostatné nepoznám. Ale napíš toto na K-reporte a priaznivci (a zamestnanci) tých monopolistických ČSAD ťa zožerú zaživa ?
Šotouši môžu pľuvať ako chcú ale SA priniesol na každú reláciu, ktorú začal jazdiť rádové zvýšenie kvality, zníženie cien, zvýšenie počtu spojov a najmä zamyslenie monopolistických ČSAD nad zmyslom vlastnej existencie.
C735 a C935 sú na diaľkových trasách rovnaký otras. Keď som v rokoch 2001 až 2002 cestovával medzi Prahou a Brnom spoločnosťou Český národní expres, používali práve C735, obvykle plne obsadené a to teda bol zážitok... Nech si niektorí šotouši na Student Agency prskajú koľko chcú, ale aspoň do tejto relácie priniesli zvýšenie kvality o tisíc percent.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.