Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #517:
ach ježíííš maria, máš pravdu, je to čistá ryža... SAD-ky sú už vo vate a za vodou... hlavne tá bystrická...
Reply on: poiiii #516:
A prečo si netvoria odpisy? A prečo to vlastne jazdia, keď sa to nevyplatí? A tie nové autobusy (MT, ZA, BA) kupujú za čo?
Reply on: S499.1023 #515:
nejazdia so stratou, jazdia s miernym ziskom, ktorý ale stačí len na prevádzku a nie na budúce investície
Reply on: poiiii #514:
Takže ešte raz a dúfam, že naposledy: Trváš na tom, že SAD-ky jazdia ZDO pre krásne oči a bez zisku? A že ju musia dotovať zo ziskov z diaľkových liniek? Prečo potom nejazdia LEN diaľkové linky a zisk si nenechajú? V dobročinnosť v podnikaní už dávno neverím.
Reply on: S499.1023 #513:
zrejme nie v potrebnom postavení... alebo v nesprávnej vrstve menežmentu...
Reply on: poiiii #510:
Nepotrebuješ, mám kontakty na dostatočne veľkom množstve SAD-iek. Takže ty treváš na tom, že SAD-ky jazdia linky vo verejnom záujme pre krásne oči? Asi by si si mal naštudovať niečo o financovaní ZDO.
Reply on: N/A #511:
môžeš mňa 🙂
Reply on: S499.1023 #509:
zisk? ty nežiješ v tomto štáte, nie? že zisk... dohodnem ti stretko na SAD? vysvetlíš im to, že ako majú na to ísť...
Reply on: poiiii #508:
Vo verejnom záujme má dopravca nárok na oprávnené náklady + primeraný zisk. SAD-ky ani nikto iný skutočne nejazdia vo verejnom záujme pre dobrý pocit ani z humanitárnych dôvodov.
Reply on: S499.1023 #506:
hmmm, zaujímavé, že sa tu ideme baviť o ekonomike... áno, tá linka neni stratová na nafte, aj šoféra vyplatia, aj nejaký koeficient amortizácie autobusu dostanú , zrejeme... ale, vystačí to na nutnú obnovu vozového parku? občas treba aj ten autobus oškrabať od blata, neviem, zatiaľ som predsedu kraja leštiť sklo nevidel... straty na nafte v nepredvídateľnej udalosti akou je napr zdržanie z rôznych dôvodov jej niekto zaplatí? nie, preto nikdy nebude linka vo verejnom záujme zisková!
Reply on: irizar #504:
Oni samozrejme tú linku ani nikdy z toho nedotovali, to bol len obvyklý ČSAD kaleráb. Okrem iného, ČSAD Liberec mala linku Praha-Liberec dotovanú!!!
Reply on: poiiii #503:
Daj SA dotáciu (tak, ako ju dostáva ten, ktorý ju jazdí dnes) a máš ich tam. Fascinuje ma, ako niektorí šotouši necháppu ani základné ekonomické pravidlá.
Reply on: Lubomir #502:
To, čo píšeš, nie je pravda. Každá linka má dotovanú stratu sama za seba. SAD-ky nejazdia ŽIADNU linku pre pekné oči a bez zisku.
Keďže pracujem v doprave a v súkromnom sektore, tak ma žiadny pohrobok ČSAD typu ČSAD Liberec nemôže podobnou demagógiou oblbnúť.
Reply on: Lubomir #502:
Nechcem vyzerať ako sebec, ale preplácať SADkám straty z výkonom vo verejnom záujme je v prvom rade úlohou samospráv, nie cestujúcich na diaľkových linkách. A dosť ma vytočilo, keď mi v médiach voľakto z libereckého kraja svojho času vysvetlil, že ja som cestoval z Prahy do Liberca na stojáka v C934 len preto, aby sa z môjho cestovného zaplatilo vymetanie dedín cez víkendy - dopravca sa totiž nikdy nemal ocitnúť v situácií, aby musel komerčnou linkou dotovať VVZ, od toho je tu kraj.
Reply on: Lubomir #502:
presne, ako sa hovorí, sú rovní a rovnejší 😛 keď bude SA robiť linku Temeš - Nitrianske Rudno, tak potom im zložím poklonu 😃
Reply on: S499.1023 #500:
No ja vas asi tiez zozeriem 🙂 Nejde mi o obhajovanie monopolov, ale uvedomte si jedno:

Rozne linky nemaju rovnaku ziskovost. Kazda SADka, by dokazala na vysoko vykonne linky nakupit luxusne busy, ktore by sa splacali zo ziskov tej linky... lenze SADky zo zvysenych ziskov hradia aj linky, ktore az tak ziskove nie su, resp. straty na linkach inych. Toto Student Agency / sukromnici robit nemusia a nerobia. Oni SADkam urobia konkurenciu na dialkovych linkach a stratu, ktoru tym SADky maju, si tie potom kompenzuju rusenim malo ziskovych spojov... Takze za luxus pre jednych cestujucich doplacaju iny.
Reply on: S499.1023 #500:
Minimálne pri Liberci a Brne môžem len súhlasiť, ostatné nepoznám. Ale napíš toto na K-reporte a priaznivci (a zamestnanci) tých monopolistických ČSAD ťa zožerú zaživa ?
Reply on: irizar #499:
Šotouši môžu pľuvať ako chcú ale SA priniesol na každú reláciu, ktorú začal jazdiť rádové zvýšenie kvality, zníženie cien, zvýšenie počtu spojov a najmä zamyslenie monopolistických ČSAD nad zmyslom vlastnej existencie.
Reply on: S499.1023 #496:
C735 a C935 sú na diaľkových trasách rovnaký otras. Keď som v rokoch 2001 až 2002 cestovával medzi Prahou a Brnom spoločnosťou Český národní expres, používali práve C735, obvykle plne obsadené a to teda bol zážitok... Nech si niektorí šotouši na Student Agency prskajú koľko chcú, ale aspoň do tejto relácie priniesli zvýšenie kvality o tisíc percent.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.