Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ričard #22538:
Tak takto určite nie.
Reply on: Bubboo #22537:
Rôzne tie Ecomaty a Ecostepy a DiWy nemajú diagnostiku? Kontrolné jazdy u vás nepoznáte? Mmch., okrem ničenia prevodovky je jazda s vyradeným rýchlostným stupňom v klesaní porušením zákona a ohrozením bezpečnosti cestnej premávky.
Ja stále nerozumiem z kadiaľ zobrali šetrenie keď dajú nohu dole z plynu žerie to menej (nič) ako keď majú neutrál.
Reply on: henko151 #22535:
Liorbus totiz nemal variabilnu zlozku mzdy. Nie su premie, nie je z coho brat. Arriva sa ju od prebratia Liorbusu niekolkokrat pri zvysovani platov pokusala zaviest, ale odbory im to zakazdym zostrelili.
Reply on: Bubboo #22537:
Šotoušov nás je tu dosť... proste by sa to hlásilo.
Reply on: S499.1023 #22529:
Podnet dobrý,vítam...ale ako to vysledovať?
Reply on: henko151 #22535:
Nielen podnikmi...aj prevádzkami...
Reply on: irizar #22534:
O to smutnejšie že v podstate jedna veľká spoločnosť a takéto rozdiely má medzi svojimi podnikmi.
Reply on: henko151 #22533:
Arriva Liorbus nic take nema.
Reply on: irizar #22531:
Tak Arriva je stále len sprivatizovaná SADka. 😆 Meno sa aj akcionári sa sice pár krát zmenili, ale myslím že zmýšlanie sa u mnohých zamestnancov za tie roky nezmenilo.
Každopádne pokiaľ sa neupustí od noriem na spotreby, tak nikdy nebudeme mať verejnú dopravu ako "na západe". Darmo budeme mať moderné vozidlá, keď šoféri sa budú bať pustiť klimatizáciu, prípadne ak ju náhodou pustia tak pôjdu permanentne 30km/h. Pekne to vidieť na menších MHDčkách ako napríklad Levice, kde majú v podstate väčšinu vozového parku tvorenú novými E6 Ivecami a jednou SORkou. Darmo majú pomerne moderné vozidlá, keď tí šoféri nepustia klimatizáciu celé leto a vyšší rýchlostný stupeň ako 4 nezaradia pokiaľ nejdu linku von z mesta (napr. smer Malý Kiar)
Reply on: irizar #22531:
Čím by sme sa konečne zbavili meškaní, ktoré sa dajú vyrovnať zošliapnutím plynu.
Existuje este jedno riesenie, hoci na SADisticke pomery je to myslienka revolucna az na urovni kacirstva - prestat viazat akukolvek zlozku mzdy na spotrebu, aby nikto nemal motivaciu vymyslat taketo kraviny.
Taktiež si myslím, že brzdiť motorom je aj úspornejšie keďže to nevstrekuje žiadne palivo, zato neutrál žerie ako voľnobeh? Ak hovorím zle, opravte ma.
Reply on: Bubboo #22527:
Veď hovorím - raz na školení povedať, že to sa nerobí a potom brať prémie - hneď by ich úspory prešli.
Práve videná 963JO na L10 na železničnej stanici 😂 akurát dnes som nadával na ranného kolegu, ktorý na L7 bral obrubníky jedna radosť, vymenili sa a radosť pokračuje 😁
Reply on: henko151 #22522:
Problematika ,,Neutrál automat" je už takmer folklór...tento nešvar sa rozmohol v ostatných piatich-šiestich rokoch.Prišiel s tým vodič,ktorý už u nás opäť nepracuje a keď som sa ho osobne pýtal,aké pozitíva v tejto praktike vidí, odpovedal mi: ,,menšá spotreba" ...že sa mu podarilo slušne rozbiť ,,podávač kvaltov" v prevodovke a celé to kopalo,to už ho nesralo...a nainfikoval s tým veľké množstvo vodičov,ktorí túto praktiku rozvinuli do megarozmerov. Prakticky takmer v každej osádke sa našiel debil,čo toto praktizoval. Lebo spotreba...že má každý SOR rady NB tempomat(hádam okrem 118-ky,aj to sa nejdem hádať)a cezeň sa dá významne znížiť priemer spotreby,to nevysvetlíš.Vyššie spomenutý občan toto praktizoval aj vo vozidle 603FV, v ktorom prevodovka nikdy ani len neškubla a dnes krásne pri podraďovaní kopne..aby sa vedelo,že podradila...
Táto praktika je rovnako tristná aj pri manuálnych prevodovkách.Moderné motory takisto vypnú čerpadlo pri jazde bez plynu pod kvaltom.Konieckoncov dokázal to už ML634 od LIAZu.A to anai nemal CommonRail...
Reply on: dingo #22525:
Motoru to je úplne jedno ale škodí to prevodovke a je to zákonom zakázané (§5 ods. 4 zák. 8/2009 Z. z.). Pokiaľ nemá automatická hydrodynamická prevodovka funkciu plachtenia (čo pri vozidlách nad 3,5 tony nemá, lebo tam je zjazd kopca na neutrál zakázaný, tak sa nemá čo vyraďovať na neutrál, lebo prevodovka potom nie je adekvátne mazaná a chladená.
Reply on: Ričard #22524:
Jeden človek čo zastupoval na 149EZ chodil na neutráli z každého kopca. Síce to nešlo vôbec pomaly, ale určite to motoru nepomáha.
Reply on: henko151 #22522:
Sú dve možnosti: buď jazdil menovaný inžinierko na neutrále, lebo voz 755GK pri radení strašne trhá, alebo voz 755GK pri radení strašne trhá, lebo jazdil menovaný inžinierko na neutrále. 😐
Reply on: henko151 #22522:
Vyraďovanie do neutrálu je pri hydrodynamickej prevodovke vyslovene škodlivé. Ale u každého dopravcu bývalého Ostblocku sa vyskytne aspoň jeden jedinec, ktorý tomu rozumie lepšie ako sám výrobca. Mali by im to RAZ na školení povedať a potom už rovno brať prémie za nesprávnu techniku jazdy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.