Zhoodu okolností som dnes v čakárni u lekára listoval v bezplatnom plátku "metro" a zaujalo ma, že v pomukách práce už je v CZ vyššia mzda aj v strážnej službe.
Snáď jedinou pozitívnou vecou toho blázinca z r. 2017 je, že potreba primeraného platového ohodnotenia vodičov sa stala verejnou témou a veci sa pohli správnym smerom. Určite fandím tomu, aby proces pokračoval ďalej a zárobky profesionálnych vodičov boli vyššie. V tom sa určite zhodujeme.
Presne tak, nie je šanca aby akékoľvek vekové posunutie tento stav spasilo, jedinou cestou je spraviť niečo s platovým ohodnotením, nech to za tie riziká a o dosť horšiu pracovnú dobu ako inde stojí..
Si predstavujem ako pride mlady clovek po strednej skole k nejakemu dopravcovi a tam mu ponuknu rovnaku mzdu ako zarabal ked brigadoval na pokladni v McDonald's za to ze bude robit rozne divoke sluzby od pol stvrtej rano, mat zodpovednost za stovky ludi, kopu stresu a neplatene prestoje... urcite nas spasi to znizenie limitu VO D na 21 rokov pri takychto pracovnych ponukach
Áno, dá sa, aktuálne v MHD jazdí niekoľko brigádnikov. Bližšie informácie podá personálne oddelenie 037/6599222, ja sa týmito vecami nezaoberám, neviem odpovedať.
Informácia spred dvoch rokov hovorila o čistom zárobku v prepočte na normu. Číslo, ktoré som uviedol dnes, sú skutočne vyplatené mzdy, a teda vrátane nadčasov. A tých bolo vtedy a je aj dnes veľa, nakoľko vodičov je stále nedostatok.
Medzičasom samozrejme prebehla aj valorizácia miezd a efekt má aj motivačný príplatok od mesta 145 € v hrubom pre každého vodiča, ktorý v danom mesiaci odpracoval aspoň normu.
Ale neviem, či ďalšie detaily patria do tohto fóra... Ja by som to veľmi preberať nechcel.
Pamätám si, že keď boli predminulý rok tie veľké výpadky, tak v médiách kolovala informácia o 550€ v čistom. Toto, ak správne rátam, znamená tak cca 900-950€ v čistom. To sa za ten rok mzda tak zvýšila, či si to médiá zas prikrášlili?
1) ARRIVA NITRA a.s. aktuálne zamestnáva 31 vodičov z Ukrajiny, z ktorých 26 pracuje na MHD Nitra a 5 na prímestských linkách v oblasti Zlatých Moraviec. Z iných krajín mimo EÚ nemá spoločnosť žiadneho zamestnanca.
2) Priemerná hrubá mzda vodiča MHD Nitra v roku 2018 bola 1258,21 €.
3) Nástupný plat neexistuje. Vodiči dostávajú mzdu v zmysle platnej PKZ od začiatku pracovného pomeru, dĺžka trvania pracovného pomeru sa nezohľadňuje. Jediným obmedzením je, že počas zácviku (prvé dva týždne pracovného pomeru) sa zamestnancovi nepriznávajú prémie.
4) Napriek snahe som sa k takémuto číslu nedostal. Mám však údaje o denných priemeroch. V pracovný deň so školským vyučovaním je priemerná dĺžka pracovnej zmeny 8:34, v pracovný deň počas školských prázdnin je to 9:11, v sobotu 9:00 a nedeľu 8:54.
Dam priklad za Bratislavu, myslim si ze sa za poslednu dobu drasticky platy nedvihali:
Pocas autoskoly / kurzu (ktory moze trvat aj 3 mesiace, alebo podla toho ci uchadzac spravi skusky na prvy pokus alebo nie) je vodic vedeny ako pracovnik v doprave za cca 330 eur v cistom. Potom maju novonastúpení vodiči s úväzkom 165 hodín mesačne priemerne od 905 eur v hrubom za jazdenie s električkou, 1024 eur za riadenie autobusu a 1111 eur za vedenie trolejbusu.
Všetky štyri nedám, ale niečo skúsim.
1) Na mestskej doprave je ich niečo cez 30. Na prímestskej neviem o žiadnych.
4) Výkony služieb na MHD sú zvyčajne medzi 6:30 a 9:30 hodín denne, i sú aj terminátorské služby s výkonom cez 11 hodín a jedna ledva 5,5-hodinová paslužba. Väčšina vodičov robí päťkrát týždenne, niekedy to vyjde na šesť. Ku každému výkonu si treba pripočítať asi hodinu. Takže 5 dní krát 4 a pol týždňa krát cca. 9 hodín rovná sa ~200 hodín mesačne.
Mám otázku na stav šoférov v MHD v Nitre.
1) Koľko šoférov z krajím mimo EÚ (napr. Srbsko, Ukrajina, atď.) pracuje na linkách MHD Nitra v spoločnosti Arriva? Príp. jazdia aj na prímestských linkách?
2) Aký je súčasný priemerný plat šoféra MHD v Nitre?
3) Aký je súčasný nástupný plat šoféra MHD v Nitre?
4) Koľko hodín mesačne odrobí šofér MHD v Nitre ak uvažujem pod pojmom "odrobí" čas celkovo strávený vo vozidle - t.j. počítam čas jazdy a aj prestojov na konečných zastávkach medzi príchodom a odjazdom, okrem času vyhradeného na prestávku stanovenú zo zákona?
Urcite ano, to co je zadane v podmienkach je podstatny posun vpred oproti existujucemu stavu Ani by som sa nebal povedat ze ak to vyda, Nitra bude v urcitych ohladoch slovenskym lidrom.
Peterzm