Len tak pre zaujímavosť: Žilinské bezkontaktné R&G majú platnosť 5 rokov. Ak majú životnosť 100000 použití, tak si myslím, že je to dosť málo.
EmTest karty v DPB boli donedávne vydávané bez obmedzenia platnosti, potom začali obmedzovať platnosť na 4 roky. Či po uplnynutí tejto doby ju bude možno predĺžiť neviem. (Ak má životnosť 100000 použití, tak tá moja vydrží aj 12500 rokov ?)
Najďalej v tomto je (čo poznám) SAD BA. Jej karty nemajú obmedzenú platnosť (ja ju mám už od roku 1999, ale veľmi ju nevyužívam) a ako mi bolo povedané "Kým Vám funguje, možete ju používať". Podotýkam, že kartu mám úplne čistú bez označenia (tá mapka s logom sa mi už odlepila a nikomu to nevadí). ?
Osobne si myslím, že na konci platnosti karty by mohol dopravca skontrolovať jej životnosť (počet použití) a ak je ešte v dobrom stave ponechať ju zákazníkovi s upozornením, že môžu nastať problémy. Nech sa každý rozhodne sám.
Mimochodom aj SIM karty operátorov majú obmedzený počet použití (nastavuje operátor, u nás cca 50000) a nikto vás nikdy neupozorní. Len sa začnete čudovať, keď raz mobil nebude fungovať.
Mam otazku na meskanie spoja v piatok. Jedna sa o spoj c.25 zo zast. Mosr.razc. s odchodom podla cp o 16:58, skutocny odchod o 17:18. Suviselo meskanie s konciacou vystavou agraci? Dakujem.
nie každý je odborník na všetko. Keby som s tým nerobil, ani ja by som nevedel. V každom prípade ako hovoríš, pre odberateľa je smerodajné vyjadrenie dodávateľa.
Na konkrétnom rokovaní som nebol a s ukom sme nemali veľa času na vysvetľovanie. Ja osobne to beriem tak, že sa im to asi zdá príliš krátka doba na rozhodnutie o takej závažnej zmene tarify. Je mi len ľúto, že s turistickými lístkami premeškáme letnú sezónu. Hlavne však dúfam, že predplatné lístky schválené budú. Hoci aj o pár mesiacov neskôr, ale hlavné je, aby boli.
Re #1816 VLK: Ak som zle informoval, ospravedlňujem sa. Na čipové karty nie som odborník. Preto ani nedokážem posúdiť, prečo R&G stanovili platnosť kartu na takúto dobu. Ja by som tiež prijal, keby takéto obmedzenie byť nemuselo. Ale v tomto prípade je smerodajné vyjadrenie dodávateľa.
BB má EMtest karty radu PHILIPS MIFARE, a rovnaké karty používa aj RG Mielec. Každá z firiem má svoje "kľúče" aby sa na ňu nedostal niekto cudzí. Prečo RG garantoval 3 roky, je mne záhada. Štandardne sa pri týchto kartách garantuje životnosť 100 tis. operácií, čo je podľa miery využívania karty približne 3-5 rokov. To sité platí aj bankách, tie majú však svoje striktné predpisy a preto bankomatové karty vymieňajú po uplynutí doby jej platnosti bez toho, či je karta funkčná alebo nie.
EMtest umožňuje ponechať túto dobu na zákazníkovi, ktorý si môže nastaviť dobu, akú uzná za vhodnú [trebárs aj 15 r. ? ], preto prekvapil postoj RG.
Aký je ten odlišný typ? Ja len dúfam, že sa nechystajú rovnakým smerom ako česká národná karta firmičky PVT a spol. so štandardom DESFIRE, ktorý je nekompaktibilný so starým systémom.
Nitra má iné karty ako Banská Bystrica. Keď sme ich kupovali, výrobca zaručil garanciu len tri roky. Nové karty, ktoré sa práve dostávajú do obehu, sú odlišného typu, takže možno budú platiť dlhšie. Presné informácie nemám.
Ale pán primátor, aspoň podľa vyjadrení v tlači, má záujem v budúcnosti obyvateľom Nitry karty dotovať. Som zvedavý. Možno sa raz dočkáme toho, že popisované starosti celkom odpadnú.
Vladimír: to je naozaj nutné fyzicky vymieňať ČK? U nás sa pri zavádzaní vravelo, že karta je limitovaná počtom použití (cca 100 000) a tá platnosť je tam len pro-forma...
Odpovede:
a., Platnosť karty nemá žiadnu súvislosť s novým cenovým výmerom. Je ohraničená dobou záruky od dodávateľa, ktorá bola stanovená na tri roky. Po uplynutí tejto doby (prvé EZČK z roku 2002 končia práve v tomto čase) je potrebné kúpiť si novú kartu. Cestujúci zaplatí iba za kartu - fyzický nosič dát. Ak na starej karte nemá vyčerpaný kredit, tento sa mu prevedie na kartu novú. Neodporúčal by som teda nechávať si výmenu na poslednú chvíľu.
b., SAD Nitra, a.s. má veľký záujem na obnovení predplatných časových lístkov, tzv. voľných, resp. paušálnych. Sme presvedčení, že ponuka by oslovila existujúcich i prípadných nových zákazníkov a ľudia by využívali MHD viac. Preto je mi veľmi ľúto oznámiť, že k 1.7.2005 nám táto zmena nebola schválená. Aj po júli si teda budú cestujúci do kariet nabíjať kredit a používať ju ako elektronickú peňaženku. Potešiteľné je, že mesto časové lístky ako také nezamietlo, len si rozhodnutie ponechalo na iný termín. Takže snaha pretrváva, no od 1.7. sa v tomto smere nič nemení.
c., Bez ohľadu na to, či bude len dobíjanie kreditu alebo aj paušálny lístok, čipovú kartu má zmysel si vybaviť. Prípadné časové lístky totiž, ak by sa schválili, budú tiež vydávané na čipovú kartu. Informácia o platnosti lístka nebude vytlačená na kupóniku ako kedysi, ale zapísaná v čipe karty. Takýmto spôsobom majú dnes predplatné lístky v Bratislave, Košiciach a Prešove.
d., Čo sa týka cestovného poriadku, webmasterovi aktualizovaný súbor čoskoro poskytneme. Posledné posuny na základe pripomienok sa zrealizujú v doslova nasledujúcich pár desiatkach hodín. Dávame si záležať, aby aj po presunutí niektorých spojov bola zachovaná pravidelnosť. Za pár dní by to malo byť na webe.
Vladimír: Chcem sa opýtat na cenový výmer od 1.7.2005,mozete poskytnut nejake info?Pretoze vyprsi platnost karty a navyse vraj budu opat casove listky?Tak aby som vedel,ci si mam dat spravit novu kartu,alebo kupit casovy list.?
A mozete aktualizovat ten subor CP na stiahnutie?Lebo v starom CP na stiahn.napr.: konkretne 1-mala chodit aj v SO-Ne a po druhej aktual.uz nie.Navyse ste pisali,ze obce este len tento tyzden podpisali zmluvu o MHD a tiez ze ste upravili spoje na Chrenovu atd...Dakujem
zdravim, preco sa uz neda hlasovat na uvodnej stranke?? ani ked sa prihlasim... je to len nejaky vypadok?
dispecerske forum taha rekord - 539 hodin = tusim 22 dni.. ?
ivan: Je mi ľúto, že to vyzeralo takto - ten víkend sme samozrejme takto mať ani nechceli. Čakali sme ale na schvaľovanie cestovných poriadkov obcami (prebehlo až tento týždeň) a po ňom sme definitívne spoje poposúvali aj v tých úsekoch, kde sa mám neprekladali.
V rámci schváleného objemu dopravy sme si dovolili vykonať v cestovnom poriadku, ktorý bude platiť od 4.7.2005 nejaké zmeny v odchodoch. Zo spomínanej zastávky Gorazdova budú autobusy smerom k TESCU odchádzať v časoch 06, 18, 30, 42 a 54 min. Toto už za pravidelnú dopravu považujeme.
Podla noveho navrhu cestovneho poriadku SAD, ktory by mal platit od 1.jula, budu odchody z Gorazdovej cez vikend v priebehu hodiny v smere Tesco nasledujuce (linky 8, 12, 19, 32 a 6):
02, 10, 10, 25, 52
Povazuje SAD ako navrhovatel cest. poriadku takuto dopravu za pravidelnu ?
Po prečítaní článkov o nitrianskej lanovke (www.lanovky.sk) sa domnievam, že súčasný primátor sa snaží zrušiť všetko, čo nie je samofinancovateľné a na čo by bolo prispievať z rozpočtu mesta.
Takže milí obyvatelia Nitry, treba už len dúfať, že čoskoro zruší aj seba, keďže z mestského rozpočtu viac odčerpáva ako doň prispieva.
Ty BRĎO!!! To mi fakt vysvetlite, ako chce Vítek a spol prevádzkovať MHD bez straty??? CHce ušetriť tých 50 mil. či je jasné, že ich na MHD nedá... ASCII solutions nech sa vráti ku svojim výrobným automatom a dopravu nech nechá na pokoji, keď sa jej nerozumie...?
inak, pozreli ste si obchodný register, kto sa to skrýva za AScII solutions? Hrôza...!!! ? Opýtal by som sa, prečo už X-tá firma! Ak takíto "nezávislí" "Odborníci" nám tu budú fušovať do dopravy, tak AMEN. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Re #1816 VLK: Ak som zle informoval, ospravedlňujem sa. Na čipové karty nie som odborník. Preto ani nedokážem posúdiť, prečo R&G stanovili platnosť kartu na takúto dobu. Ja by som tiež prijal, keby takéto obmedzenie byť nemuselo. Ale v tomto prípade je smerodajné vyjadrenie dodávateľa.