Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: uko #694:
Ak si nepochopil, nie je problém vysvetliť 🙂

Prešovský DP sa už dlhé roky pokúšal o zavedenie výkonovej tarify, ktorá by bola založená na prestupných lístkoch s obmedzením na čas. O tomto sa veľmi aktuálne hovorilo už v roku 1997, čiže bola tu šanca, že by v Prešove bola prestupná tarifa ešte skôr ako v hlavnom meste. Nestalo sa tak, pretože ako to všetci dobre poznáme, neboli peniaze. Iné priority (obnova vozidlového parku, rekonštrukcie trolejbusových tratí a iné) odsúvali zmenu tarify znova a znova.
Napokon sa peniažky konečne našli a v roku 2004 sa vyhlásila súťaž na označovače - vyhrala ju firma R&G, ktorá v letných mesiacoch označovače aj dodala.
Myslím, že Tebe istotne nemusím rozprávať o zmene financovania MHD od 1.1.2005. V podstate ešte ani dnes nie je v Prešove na rovinu povedané, koľko peňazí v roku 2005 DP z mestského rozpočtu dostane. Rovnako Ti je určite jasné, že prechod na prestupnú tarifu znamená úplne nové rovrhnutie cien za jednorazové lístky, t.j. je potrebné schváliť celkom nový cenový výmer. Keďže však na konci prázdnin ešte nebolo možné stanoviť nové ceny (bola tu obava, že o štyri mesiace by sa museli znova upravovať), rozhodlo sa, že do konca roka sa ponechá starý neprestupný systém. Nič sa teda nemení - jednorazový lístok je neprestupný a stojí 10 Sk.
Označovače už ale boli tu, a investované prostriedky sa nepatrí skladovať. DP teda v auguste nové označovače namontoval do vozidiel a k 1.9. ich sfunkčnil, čím nahradili pôvodné klasické dierkovacie strojčeky.
Princíp neprestupnosti bol pri starých strojčekoch jasný - vydieruje sa kód platný v danom vozidle a pri kontrole buď takýto kód vydierovaný máš alebo nemáš. Ale ako to kontrolovať pri nových označovačoch? Resp. otázka znela, ako zabrániť opakovanému používaniu cestovného lístka v danom vozidle, ak nový označovač vytlačí len zastávku, dátum, čas a evidenčné číslo voza. Pri starých strojčekoch bolo toto ošetrené pravidelným menením kódov. Pri nových označovačoch by bolo teoreticky možné používať jeden lístok na neobmedzenú jazdu v danom vozidle v daný deň.
Aby lístok skutočne platil len na jednu cestu, stanovila sa platnosť jednorazového lístka na 30 min. od označenia. V meste veľkosti Prešova táto doba stačí na vykonanie ktorejkoľvek bežnej cesty. Časové obmedznie takto nie je namierené proti cestujúcemu, ale slúži ako kontrolný faktor, či sa jednorazový lístok nepoužíva opakovane (sadnem si do autobusu #323 do mesta a o tri hodiny sa s tým istým lístkom vrátim na tom istom buse späť domov).
Celý problém teda vlastne neexistuje. Nedorozumenie vzniklo len tým, že DP mohol lepšie informovať svojich cestujúcich o svojich zámeroch a pohnútkach. Cestujúci totiž mylne pochopili, že schválený stav je trvalý a prestupné lístky nebudú. A čo načala nevedomosť ľudí, to dokonala práca novinárov, ktorí v štvavých príspevkoch, namiesto toho, aby cestujúcim vysvetlili ako sa veci majú, vykreslili DPMP ako organizáciu, ktorá systematicky vyťahuje peniaze z vreciek cestujúcich. Pritom DPMP má dlhodobo tarify v rámci SR medzi najpriaznivejšími.
Čiže ešte raz - súčasné obmedzenie nemá vplyv na cestujúceho používajúceho lístok v zmysle tarify (t.j. neprestupuje s ním). Celý systém je dočasný a možno ho nazvať ako "stará tarifa beží popri nových označovačoch". Pravdepodobne od 1.1.2005, keď budú jasné finančné podmienky, bude zavedená klasická prestupná tarifa ako ju poznáme z Bratislavy, Brna, Ostravy, Prahy...

Hádam som to ozrejmil.
Reply on: Vladimír #700:
ok, uz tam nie je.
Reply on: TeBeCe #690:
Veru. Článok o Žiline je už neaktuálny a Žilina má už vlastné stránky na adrese za.imhd.sk, takže by vlastne medzi "cestopisnými" článkami nemala byť.
Reply on: TeBeCe #698:
Neboj, malo to svoje opodstatnenie. Dovody, preco sa to takto zkomplikovalo uz boli presovcanom vysvetlene (vid web dpmp) a nema vyznam sa tym zapodievat. Samozrejme radikalna zmena je vzdy lepsia, ale co sa da robit.
Reply on: pete. #697:
pekna blbost. zaujimave, ze v BA sa prechod na casove lisky zaobisiel bez takehoto nezmyslu...
Reply on: uko #694:
He, veru ze to nepochopilo vela ludi. Tak len v strucnosti: Nezaviedli sa casove listky(s listkami sa nerobilo vobec nic), zaviedli sa len elektronicke oznacovace, aby sa v buducnosti (1.1.) mohli zaviest casove listky. Tych 30min je tam kvoli tomu aby sa niekto nevozil cely den.
Reply on: uko #694:
zda sa, ze to nepochopili ani samotni presovcania ?
Reply on: kalimero #693:
...vyhlásili sme zásadu dvakrát a dosť, to znamená, že kto dvakrát svojvoľne odíde zo zástavky skôr, tak u nás končí... ? ?
Reply on: pete. #692:
...v Prešove som fakt ešte nebol, ale celkom som nepochopil ten systém tzv. časových lístkov (30 minútove atď), keď aj tak platia iba na jeden spoj... ? ?
Reply on: TeBeCe #690:
ok , tesim sa na dalsie. urcite to je viac zaujimave na citanie ako novy cas ?

PS: nechcem to zakriknut, ale busy odchadzajuce zo zobora 25, 26, 27 sa zlepsili! uz chodia nacas (aspon co som ja isiel) ? radsej nech chodia o 1-2 minuty neskor ako skor...
Reply on: uko #689:
No je nacase aby si sa prisiel pozriet do Presova. To by si si uz potom nemohol mysliet ze najlepsia doprava je v Ziline.
VÚC v Nitre patrí fakt maďarom.To isté platí aj o vláde,parlamente,zamestnancoch VÚC,ministerstiev atď.A prečo ? Lebo bez nich by neexistovala koalícia a dzurindovci,ruskovci či hrušáci by pálili do r... ?
Reply on: kalimero #688:
clanky pisali ti ludia, ktori su pod nimi podpisani (je to uplne naspodu). vacsinou su to stali spolupracovnici iMHD. ano, vsetky mesta, ktore su na transport.imhd.sk popisane ti ludia navstivili. uz coskoro mozno pribudne aj Londyn, ak sa mi podari ten clanok dopisat 🙂 a ked sa vrati hlavny "sef" z USA, tiez by mohli pribudnut aj dalsie americke mesta. btw. clanok o ziline tam uz nemal byt (resp. je trochu neaktualny), pretoze Zilina ma vlastnu podstranku na iMHD 😉
Reply on: kalimero #688:
...plne s tebou súhlásím, že v Žiline je mestská doprava na vyššej úrovni ako v Nitre (bol som tam viackrát priamo v dopravnom podniku), ale velmi veľa závisí od vzťahu mesta k doprave,ďalej od dotácií (tie boli za posledné roky o niekoľko sto miliónov nižšie v Nitre), inak si osbne myslím, že najlepšia doprava na Slovensku je v Žiline. Ozaj všimol si niekto ako náš podarený VUC rozdeľoval financie na školstvo (v Komárne dali na žiaka viac ako 5 tisíc Sk, no a v Nitre niečo okolo 300,-Sk, do budúcich volieb by mali ísť všetci voliť, lebo maďari si skutočne robia čo chcú, viď prerozdelenie peňazí na školstvo, dopravu, zdravotníctvo, kultúru atď., drvivá väčšina peňazí končí na južnom území)... ? ?
pozeram si tieto stranky uz asi hodinu a pol (neklamem) a su tu fakt zaujimave veci. cital som si o newyorskom metre, o doprave vo frankfurte, potom zilinu ako mesto - tak tam tie autobusy aspon pekne vyzeraju, z clanku som vycitil, ze tam ta doprava nie je taka zla - kedy to bude aj u nas tak? ? kto tie clanky pisal? to niekto pochodil vsetky tie mesta?? ty admin? ?
To chce T-Busovú prevádzku. Však NR má viac obyvateľov ako ZA alebo BB.
Reply on: uko #685:
otazne je, ci sa potom aj zastavi, ked dosiahne tych40....
...mám taký smutný dojem, že cena nafty sa chce asi zastaviť skutočne až na tých sľubovaných 40,-Sk... ? ?
Reply on: Mato #682:
...žiadny strach, šoféri sú informovaní, že musia počkať až pokiaľ neprídu cestujúci, skôr problém bude v tom, že veľa ľudí cestovalo načierno...od nedele počnúc sa bude nastupovať len prednými dverami... ? ? ?
Reply on: Mato #682:
ved by nist nezarobili keby odisli skor 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.