Reply on: paiac #3217:
Ja som také šumy síce nezaregistroval, ale ak existujú, ide najskôr o zvláštny druh šumov, ktorým sa hovorí "predvolebné šumy". Trolejbusy majú oproti autobusom veľkú nevýhodu v podobe vysokých zriaďovacích nákladov. A tie by musel byť ochotný niekto uhradiť. Tým niekým by z časti mohla byť aj EÚ, no výstavbu dráhy by muselo zabezpečovať mesto, nie súkromná firma (ktorou napr. SAD NR je). Aj keď som hlboko presvedčený o absolútnej vhodnosti trolejbusovej dopravy pre mesto Nitra (v prípade rozumne postavenej siete dokonca aj o ekomomickej (!) výhode), pri súčasných podmienkach a okolnostiach ma v tomto smere ovláda hlboký skepticizmus. Za vybudovanie trolejbusovej dopravy v Nitre som síce počul minulý rok vyjadriť sa jedného poslanca MsZ, no obávam sa, že je toho času kvapkou v mori názorov.
Do budúcnosti ma povzbudzuje len paradoxne minulosť. Kto si naštuduje históriu trolejbusovej dopravy na našom území, objaví, že sa doslova neustále od jej vzniku striedajú (rôzne dlhé a vždy z iných príčin) obdobia silnej podpory tohto druhu dopravy a na druhej strane nezáujmu o trolejbusy. Zhruba od roku 1995 sme sa prehupli do fázy ďalšej stagnácie. Ja len verím, že trolejbusy sa znova dostanú k slovu, tak ako už veľakrát predtým.
Nitra pri "pro-TR" vlne 50.-60. rokov zaváhala, pri ďalšej vlne rokov 80.-90. ju doslova minuli o chlp. Musíme si počkať na ďalšiu "vlnu" a tentokrát to dotiahnuť do konca
?
TeBeCe