VozidláAutobusy › Irisbus Citelis 12MNízkopodlažný autobus štandardnej dĺžky Irisbus Citelis 12M bol predstavený podnikom Karosa vo Vysokom Mýte v roku 2005. Autobusy sa pôvodne vyrábali v závode Irisbus Iveco vo francúzskom Annonay, neskôr v talianskom meste Valle Ufita. Dokončovacie práce prebiehali vo Vysokom Mýte. Od jesene 2010 sa Citelisy 12M vyrábali kompletne aj vo Vysokom Mýte. Išlo o nástupcu úspešného typu Karosa City bus 12M (v zahraničí známeho pod menom Renault Agora) vyrábaného od roku 1996.

V mikulášskej MHD premávalo krátky čas jedno vozidlo Citelis 12M z prevádzky MHD v Ružomberku ako náhrada za nízkopodlažné autobusy SOR NB 12 City, ktoré boli dočasne prenajaté SAD Trnava.


Irisbus Citelis 12M

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Irisbus Citelis 12M RK-984AZ 2008 2010 2010 1
Spolu: 2008   1

Technické parametre

Dĺžka:11990 mm
Šírka:2500 mm
Výška:2979 mm
Výška podlahy:320 mm (1. - 2. dvere)
330 mm (3. dvere)
Rázvor:6120 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:28 + 1
Pohotovostná hmotnosť:10520 kg
Motor:Iveco Cursor 8 F2BE3682C, Euro 4, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora:180 kW / 2500 rpm
Objem motora:7790 cm3
Maximálna rýchlosť:80 km/h
Pneumatiky:275/70 R22.5

Opis

Samonosnú karosériu zostavili zo šiestich ferozinkových panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili zo sklolaminátu. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili plastové materiály. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili otvárateľnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a nútenou ventiláciou. Vozidlo bolo v celobielom nátere.

Prevádzka

Vozidlo #RK-984AZ sa do premávky zaradilo v januári 2010 a po skončení prenájmu vozidiel SOR NB 12 bolo na jeseň 2010 vrátené do Ružomberka.

Katalóg vozidiel

RK-984AZ

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 1 (100%)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.