Úvod

Sériové kĺbové autobusy Karosa B 741 z podniku Karosa Vysoké Mýto sa na trhu objavili pomerne neskoro, až v roku 1991. Vychádzali z kĺbového linkového autobusu Karosa C 744, ktorého prototyp vyrobili už v roku 1983. Oproti Ikarusom poskytovali cestujúcim väčšie pohodlie, nakoľko mali tichý motor a pohodlné sedadlá. Pre potreby MHD v Liptovskom Mikuláši bol zakúpený jeden autobus tohto typu ako ojazdený až v roku 2002.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa B 741.1908 LM-337AC 1993 2002 2006 1
Spolu 1993   1

Technické parametre

Dĺžka 17355 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 890 mm
Rázvor 5600 mm + 6270 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 42 + 1
Počet miest na státie 108
Celkový počet miest 150 + 1
Pohotovostná hmotnosť 14200 kg (741.1922)
Celková hmotnosť 25600 kg
Motor LIAZ ML 636 E, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (741.1922)
Výkon motora 175 kW / 2000 rpm (LIAZ ML 636 E)
Objem motora 11946 cm3
Maximálna rýchlosť 70 km/h (741.1922)
Prevodovka ZF 4 HP 500, automatická, 4-stupňová
Pneumatiky 11 x 22,5"

Fotografie

Opis

Karoséria je polosamonosnej konštrukcie spojená z desiatich povrchovo upravených panelov. Predný a zadný článok spájal kĺb vybavený senzormi spínajúcimi hydrauliku na narovnanie kĺbu, v prípade neprimeraného vytočenia. Motor poháňajúci zadnú nápravu umiestnili v zadnej časti vozidla. Interiér vozidla na strope a bočniciach obložili sololitmi, sedačky z latexu mali koženkový poťah. Kúrenie zabezpečovali teplovzdušné radiátory, vetranie otváracie časti horných okien a stropné vetráky s ventilátormi. V bočnici sa nachádzala štvorica dvojdielnych výsuvných dverí s elektropneumatickým ovládaním. V nástupnom priestore oproti obom stredným dverám bol priestor pre kočíky. Vodičovo pracovisko malo uzavretú kabínku.

Prevádzka

Vozidlo #LM-337AC bolo začiatkom roka 2006 krátko (január - marec) zapožičané spoločnosti SAD Zvolen, ktorá ho prevádzkovala v MHD Banská Bystrica.

Vyraďovanie a likvidácia

Autobus po vyradení odkúpila SAD Trnava na náhradné diely pre svoje Karosy B 741 pôvodom z Prahy. Vrak autobusu stál v areáli SAD TT v stredisku Trnava, pričom z neho bola vymontovaná prevodovka a iné súčiastky, potom bol autobus pravdepodobne zošrotovaný.

Katalóg vozidiel

LM-337AC

Legenda a štatistika

LM-337ACvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.