VozidláAutobusy › Karosa C 744Karosy C 744 boli prvými sériovými kĺbovými autobusmi v Československu vyrábané podnikom Karosa Vysoké Mýto. Prototyp Karosy C 744 vyrobili už v roku 1983, no pre viaceré technické problémy sa ich sériová výroba rozbehla naplno až v roku 1989. Konečne tak vznikla alternatíva k maďarským autobusom Ikarus 280, ktoré boli dovtedy jedinými dostupnými kĺbovými autobusmi v Československu. Keďže Karosa predstavila mestskú verziu kĺbového autobusu až v roku 1991, mnohé podniky zakúpili linkové Karosy C 744 aj pre potreby MHD.

Pre MHD v Liptovskom Mikuláši bolo zakúpené jedno vozidlo tohto typu.


Karosa C 744

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Karosa C 744.24 LMA 10-40 1990 1990 2007 1
Spolu: 1990   1

Technické parametre

Dĺžka:17355 mm
Šírka:2500 mm
Výška:3165 mm
Výška podlahy:890 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:60 + 1
Počet miest na státie:70
Celkový počet miest:130 + 1
Pohotovostná hmotnosť:13800 kg
Motor:LIAZ ML 637 N Euro 0, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora:189 kW / 2000 rpm
Objem motora:11946 cm3
Prevodovka:Praga 5P 80.40, manuálna, 5-stupňová
Nápravy:predná: LIAZ
stredná: RÁBA
zadná: RÁBA 007.20
Pneumatiky:11 x 22,5"

Opis

Polosamonosná kĺbová karoséria bola zostavená z oceľových panelov, predná a zadná časť boli spojené točnicou. Strop a bočnice interiéru obložili u výrobcu sololitmi. Nad sedadlami linkového vyhotovenia v kombinácii textílie a koženky vyčlenili priestor na batožinu so sieťkou. V pravej bočnici boli troje dvojdielne výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Interiér osvetľovali žiarivkové telesá. Vykurovanie interiéru bolo zabezpečené naftovým agregátom a teplovzdušnými radiátormi, vetranie prebiehalo cez stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. Kabínka vodiča bola pri dodaní polouzavretá podobne ako aj pri ostatných prímestských autobusoch. Vyfarbenie bolo po vzore prímestských autobusov v modro-bielej kombinácii.

Úpravy

Pôvodne modro-biely náter z výroby bol neskôr prelakovaný na červeno-biely typický pre vozidlá MHD.

Prevádzka

Autobus doslúžil začiatkom roka 2007 a následne ho na linkách MHD nahradili autobusy štandardnej dĺžky.

Katalóg vozidiel

LM-087AG

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 1 (100%)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
LMA 10-40 LM-087AG 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.