VehiclesTram › ČKD Tatra T3

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T3/II.CS 243 – 272 1963 1963 – 1964 1969 – 1999 30
2. T3/III.CS 273 – 296 1964 1964 1984 – 1990 24
3. T3/III.CS 297 – 306 1964 1964 1986 – 1999 10
4. T3/III.CS 307 – 319 1965 1965 1986 – 1993 13
5. T3/IV.CS 320 – 323 1966 1966 1986 – 1992 4
6. T3/IV.CS 324 – 335 1966 – 1967 1966 – 1968 1990 – 1995 12
7. T3/V.SU 261II, 268II 1970 – 1971 1970 – 1971 from 1990 2
8. T3/V.CS 266II 1972 1972 1990 1
9. T3/V.CS 229, 239, 267III, 301II – 302II 1975 – 1976 1976 1978 – 1993 5
10. T3/V.SU 229II, 298II 1979 1980 from 2019 2
11. T3/VI.SU 336 – 355 1982 1983 2001 – 2017* 20
12. T3/VI.SUCS 356 – 375 1983 1984 from 2002 20
13. T3/VI.SUCS 376 – 407 1986 1986 from 2014 32
14. T3/VI.SUCS 408 – 414 1987 1988 2016 – 2017 7
15. T3/VI.SUCS 415 – 424 1989 1989 2016 – 2017 10
Total 1963 – 1989   192
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 14000 mm
Length over couplers 15104 mm
Width 2500 mm
Height 3028,5 mm (rok výroby 1964 - 1967)
3058,5 mm (od roku výroby 1970)
Working height 6168 mm
Height of floor 874 mm
Wheelbase 6400 mm
Doors 3
Number of seats 19 + 2 (T3)
22 + 1 (T3 po odstránení stanovišťa sprievodcu, T3CS, T3M, T3SUCS)
29 (T3SU)
24 (T3 Mod)
Number of standing places 140 (T3, T3CS, T3M, T3SUCS, T3M)
135 (T3SU)
86 (T3 Mod)
Design load 159 + 2 (T3)
162 + 1 (T3 po odstránení stanovišťa sprievodcu, T3CS, T3M, T3SUCS)
164 (T3SU)
110 (T3 Mod)
Weight of unloaded vehicle 18100 kg
Gross vehicle weight 27400 kg
Motor control ČKD TR 37 (T3, T3CS, T3SUCS)
ČKD TV1 (T3M)
EVPÚ (T3 Mod)
Engine TE 022 (600 V)
TE 033 (600 V - T3 po výmene motora)
ATR200L-4 (600 V - T3 Mod)
Continuous power output 40 kW
50 kW (T3 Mod)
Number of motors 4
Total power output 160 kW
200 kW (T3 Mod)
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

325II 244 245 246 269III 266III 249 256III 254II 287II 304II 317II 255 243II 285II 258 320II 260 268III 316II 263 264 265 294III 273III 263II 269 270 102 272

290III 274 252II 276 277 278 279 280 248III 282 295III 284 259III 286 275II 288 291III 262II 238 308II 293 283II 321II 296

297 101 299 257III 300II 251III 303 309II 305 306

307 292II 289III 260II 323III 312 313 314 315 247II 281II 318 319

250II 253II 310II 322II

327II 324II 335II 332II 284II 328II 331II 326II 333II 330II 329II 334II

100 311II

272II

229 239 267III 302III 301III

112 101II

336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355

356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375

376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407

408 409 410 411 412 413 414

415 416 417 418 419 420 421 422 423 424

Legend and statistics

100vehicle in service: 6 (3.1 %)
336vehicle ot of service: 4 (2.1 %)
325IIwithdrawn vehicle: 186 (96.9 %)
336historic vehicle: 1 (0.5 %)
102work vehicle: 4 (2.1 %)
325IIfleet number 325 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.
243 325II  
247 269III  
248 267II 266III 
250 256III  
251 290II 254II 
252 287II  
253 304II  
254 317II  
256 289II 243II 
257 294II 285II 
259 295II 320II 
261 291II 268III 
262 316II  
266 269II 294III 
267 248II 273III 
268 263II  
271 102  
273 257II 290III 
275 252II  
281 248III  
283 295III  
285 259III  
287 275II  
289 256II 291III 
290 251II 262II 
291 238  
292 308II  
294 273II 283II 
295 259II 321II 
298 101  
300 257III  
1.2.3.
301 300II  
302 251III  
304 309II  
308 292II  
309 289III  
310 260II  
311 323III  
316 247II  
317 281II  
320 250II  
321 253II  
322 323II 310II 
323 322II  
324 327II  
325 324II  
326 335II  
327 332II  
328 284II  
329 328II  
330 331II  
331 326II  
332 333II  
333 330II  
334 329II  
335 334II  
229II 102II 112 
261II 100  
266II 272II  
268II 311II  
298II 101II  
301II 302III  
302II 301III  

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispatcher2 #23:
prebieha kurz, teraz bude trocha vonku
#100 opúšťa zastávku OC Optima

Edit: Prepáčte za zlú kvalitu fotografie
Reply on: T6A5.3 #21:
do reálnej premávky už určite nezasiahnu
pre mňa bude zázrakom, ak sa niekedy začne pracovať na 336, 359 už mala byť dávno rozobraná, nechápem, načo tento nepojazdný skvost ešte držia... nefungovala v bežnej premávke, tak ako nejaký "historičák" nebude mať veľmi zmysel
plus čoskoro sa bude prerábať zrejme vozovňa, som zvedavý, kde tie vozy chcú "dočasne" dať
Reply on: Bmpeer #20:
A plánuje sa ich spojazdnenie?
Reply on: T6A5.3 #19:
Pretože nie sú vyradené.
Prečo sú 336, 359, 381, 383 ešte stále vedené ako odstavené, aj keď už nejazdia 5 rokov (336 a 359 už asi 15)
Reply on: Matejo #16:
Žiadne.
Posledné červeno-krémove vozy boli 381+383, tie skončili ešte niekedy v roku 2015.
Ktoré T3 jazdili v krémovo-červenom prevedení až do konca prevádzky T3 v Košiciach, čiže do februára 2016?
Spriahanie do súprav u vozov T2 a T3 bolo po úprave el. výzbroje T2 teoreticky možné. Skúšalo sa to v Brne, ale pravidelne na linky také súpravy neboli nasadené. Hlavný problém bol v dynamickom nevyvážení, vozy T2 sú o poznanie ťažšie než T3, v súprave to malo zlé jazdné vlastnosti. Hovoril som o tom s človekom, ktorý to realizoval, povodne mali byť T2 ako druhé vozy v takých súpravách.
V polovine 80-tych rokov boli T2 pri velkých opravách modernizované dosadením čela a stanovišťa vodiča typu T3. U niektorých, ale nie všetkých vozov vymenené aj zadné čelo. Takéto vozy boli často spriahované s neupravenými T2, pre laika to mohlo budiť dojem zmiešanej súpravy z dvoch typov (priznám sa , že aj mňa to vtedy na chvílu zmiatlo, ked som to videl poprvý krát).
Táto úprava "modernizácia" T2 bola vykonaná aj v Košiciach na niekolkých vozoch.
Reply on: afeno #11:
Pardon, Kvazar som myslel.
Reply on: Dispecer #12:
a Praha, Olomouc, Ostrava, Riga... 😊 https://transphoto.ru/list.php?t=1&cid=101&sort=start
Reply on: Matejo #8:
Ak sa dobre pamätám, v Charkove by mali byť len pôvodom bratislavské T3.
Reply on: Matejo #10:
Pars Nova nekupovala žiadne električky z Košíc.
Reply on: afeno #9:
Ani cez Pars Novu? Či to sa tu nevie.
Reply on: Matejo #8:
Nie.
Boli niektoré Košické T3 odpredaané do Charkova?
Reply on: Matejo #6:
V pôvodnom stave nie. Ale väčšina T2 bola v priebehu času prekopaná na výzbroj TR37, rovnakú ako T3 a takto to už mohlo bez problémov premávať. Napr. v Brne takéto súpravy jazdili bežne a nie som si úplne istý, či nie aj v Ostrave.
Bolo by možné spojiť T2 a T3 do dvojičky?
Reply on: 4004 #3:
Dakujem ?