Včera sa nám poobede okolo 16:00 v zastávke Hlavná pošta (smer SRo/UPJŠ) pokazila 4212 (ak sa dobre pamätám linka 34). Asi po polhodine sa dielni 6409 podarilo 4212 rozhýbať a odtiahli ju do vozovne.
Nj, su aj experti. Ale neviem čo furt robia ľudia paniku z toho zvončeka, veď kym dozvoni a zavru sa dvere tka vystupim aj 3x v takom IK alebo trolejbuse. Niektore vozy dlho zvonia tak preto to tak vodiči robia, že zvonia skôr ale kym sa dvere zatvoria tak už su všetci dnu.
Jasne, že treba viac času ale nie 5 minut. Nato je ta signalizacia aby si ľudia uvedomili, že tam nemaju stať donekonečna. Nevidim nič zle na tom, že vodič zazvoni, nikdy nikoho neprivru a ani im o to nejde tak neviem čo riešite.
Ale budte radi, že ste necestovali v utorok ráno o siedmej na linke 20. Na Karose nedoliehali dvere tak vkuse zvonili. Od Lingova až po SOŠ Železničná som počúval "ninininininininininini". Nakoniec vodič zvnútra zamkol dvere a bolo po probléme. ?
A ešte dodám, minule som šiel nejakou T6. Staršia pani vystupovala, predtým stlačila tlačidlo otvárania dverí s predvoľbou a keď voz zastavil, tak vodič/ka zvonil/a už počas otvárania dverí. Doslova. Dvere neboli otvorené a už svietilo svetlo a bzučal zvonček. No a potom sa snaž vystúpiť. ?
Jasné, že neprivrel, ale na každej zastávke má mať cestujúci rovnaké podmienky. A vodič nemá čo nútiť niekoho ísť rýchlejšie. Ešte som nevidel, aby niekto stál na schodoch, alebo jednou nohou na chodníku a jednou vo voze, ale vždy každý plynulo nastupuje tak, ako na každej zastávke. Veď ak niekde vystupuje z voza 100 ľudí, treba na to viac času, ako keď vystupujú traja. V druhom prípade môžu byť dvere otvorené tak 10 sekúnd, v prvom 30 a to je nepomerne menej voči počtu cestujúcich. Tak neviem čo je na tom nepochopiteľné, ako som vravel, vyrovná sa to na iných zastávkach, kde tak dlho čakať netreba.
5