približne o 8:25 som videl KT8D5 s transparentmi L 5, keď prechádzala križovatkou pri VSS z Barce. Asi minútu nato prichádzala z Južnej triedy opäť KT8D5 a mierila do Barce.
Nahradnu dopravu za eliny v useku NO-ZST zabezpecovali busy: SU15 (moze byt, ze 3527-cislo som nevidel, lebo stal za brikou) a skutocne aj Ik435 (cislo som uz z tej dialky nevidel).
L5,L6,L2 sa otacali pri Strojari. Vyzeralo to tak, ze napr. L5 vysla zo slucky, zacuvala do priamej kolaje v nespravnom smere na VSS, za nou stojaca L2 odisla na trat, L5 zacuvala naspat do slucky.
Keby 618 len vykoľajila, ale došlo aj k roztrhnutiu súpravy! O 8:20 som pri Krajskom súde videl jazdu 618 s výstražnými svetlami a zmenovým majstrom na palube a vzadu odtrhnuté spriahadlo zo 619-ky. O 8:24 som už videl trojičku 619+361+414, vpredu s pozostatkom ESW, kde zostalo iba "žihadlo". Na námestí stoja 604 na L2, 602+603 na L3 a meracie vozidlo 112, ktoré stojí za nimi v smere na stanicu. Doteraz sa stojí a pred pamätníkmi stojí náhradný autobus 3527. Električky sa už pohli, je 8:35.
Tiez sa mi to zdalo to vysledne postavenie 619 nezvycajne, podla zakony fyziky by zadny podvozok mal vykolajit von z obluka, t.j. voz by mal vybehnut na cestu, nie dovnutra k protismernej kolaji.
Pred krytou plavarnou doslo k vykolajeniu voza 618+619 na L3, zhodou okolnosti pred par tyzdnami sa tato ista suprava (uz ako Tmobile) vykolajila na tom istom mieste. Suprava sla od ZST, na vonkajsom obluku sa pravdepodobne vykolajil zadny voz poslednym podvozkom. Suprava stala skoro pri CSS pred krytou plavarnou, takze vykolajeny zadny voz bol tahany niekolko metrov, co malo za nasledok jeho skrizenie. Predny podvozok bol vo svojich kolajach, zadny uz "sledoval" protismerne kolaje(vyzera to tak, ze sa podvozok vykolajil dovnutra). Vysledkom bolo zdemolovane zabradlie nad cestnym podjazdom k VSE, pravdepodobne cast zabradlia poskodila aj auto iduce k VSE. V opacnom smere (od Jakabovho palaca) mohlo tiez dojst k poskodeniu aut stojacich na krizovatke.
Chcel by som sa verejne ospravedlniť Irisbovi, 280-kovi a ďalším nadšencom ikarusov v Košiciach. Ikarusy 280 sú dobré, výkonné, spoľahlivé a s SU neporovnateľné autobusy ! Naopak, SU sú zlé, nekvalitné, nespoľahlivé poľské omyli, rozhejgané hrklaky, ktoré ledva ťahajú dokopca a myslím si, že by ich mali čím skôr zošrotovať a rozpáliť, lebo sú len obyčajné hnusné konzervy, ktoré hyzdia MHD v Košiciach ! Tak...