Maju to aj Ikarusy , ale to sa nepoužíva priamo na " topenie " .Je tam pre lepší obeh chladiacej kvapaliny v sustave ,a v spojení z bufikom napomaha tomu aby sa kvapalina skor zohriala,napomáha zvýšit tlak kvapaliny v sustave,samotným obehovým čerpadlom bez bufiku si vôbec nepomôžeš,len poškodiš,kvapalina skor vychladne. ?
Pozri je mi to uplne jedno co robi dajaky kreten so 4211 a rec bola o zaradenych rychlostiach dole kopcom. ? Viem ze si vodic a ze vies o busoch viac ako ja ale nepouzivaj pri odpovediach na moje prispevky slova ako netrep a podobne pretoze to nenavidim ? Dik za pochopenie
Použivaju sa,čo ja viem,problem je len ten,že ak su zapnute tak je problem zohriať motor,treba stale jazdit zo zapnutým bufikom aby sa udržala teplota aspoň 70 C,použivanie bufika ide to do spotreby za ktoru su vodiči za naspotrebu postihovaný.Inač tie nove,namontovane su velmi dobre,ak by sa vymenili aj tie stare za nove a zrušilo normovanie spotreby v zimnom období bolo by príjemne teplo v celom voze ☺
Síce sa to netýka presne tohoto voza ale týka sa to IK280, keď už sú namontované tie topné telsesa tak prečo ich vodiči nepoužívajú? Alebo to môžu len na L RA ?
Peter55