Vie nekto ?
Chodí teraz viac KT8D5 , ako o prázdninách, keď su teraz kratšie intervaly na všetkých linkách ?
Případně koľko a ktoré ?
Vopred Dík.
S pozdravem Jiří Smolík Jižní Moravy
Záloha, která se může objevit kdykoliv, kdekoliv, když zdechne Vario.
Třeba 25.8.2025 odpoledne jela na 9 z Barca a na zastávke Spoločenský pavilion cestující, tedy aj mňa vyhodili do čekajícího Varia a 523 se odebrala do depa, tak jsem vyběhl a zdokumentoval odjezd do depa ze zastávky Spoločenský paviilon.
Hľadanie slov "modernizácia Kysak - Prešov - Plaveč" ukáže niekoľko zaujímavých materiálov a medzi nimi aj to, že podľa kapacitných predikcií ŽSR do roku 2027, Kysak-Prešov má vysoko naplnenú kapacitu, ale nie extrémne naplnenú. Vysoké naplnenie je istým spôsobom želané optimum. Túto úroveň momentálne máme na väčšine koridorov. Tu je mapa naplnenia kapacít koridorov s výhľadom do roku 2027 – na strane 39: https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/infrastruktura/ttr-sr/kapacitna-strategia-zsr-rcp-2027.pdf
Takže tvrdenia, že "jednokoľajka je nedostačujúca" sú mylné. Zatiaľ je výhľadovo dostačujúca a nie je ani nebude zaťažená nijako viac ako väčšina koridorov. Podľa ŽSR, preťažené trate sú momentálne na juhozápade Slovenska a nie Kysak-Prešov.
Lebo je to take jednoduche len hodit druhu kolaj. Aktualne sa nic neriesi. Mozno je tam EIA na niektore casti. V plane je tunel v Obisovciach, takze druha kolaj v najblizsej 5rocnici urcite nebude
Tak v tom prípade snáď sa to už aj rieši. Ak by niekto chcel vedieť viac a nie je to dohľadateľné, tak by mala pomôcť infožiadosť na ŽSR.
Ja som predošlý príspevok písal všeobecne, lebo niekedy je taká predstava, že stačí poslať dve Avie s robotníkmi a zakrátko sa môžu doviezť koľajnice pre druhú koľaj.
Aby sa oplatila, muselo by sa voziť toľko, že jedna koľaj by kapacitne nestačila. Dokiaľ jedna stačí a na prípadné križovanie vlakov stačia existujúce dopravne, tak desiatky miliónov eur na pridanie druhej koľaje (vrátane desiatok železničných stavieb a nových nástupíšť všetkých zastávok) nemá význam niekde hľadať.
Teraz do Košíc skoro nič zo západu Slovenska neprichádza načas, sú výluky medzistaničných úsekov na severnom ťahu. Zažil som nedávno ten úsek pri Mikuláši a keďže tam na jednu koľaj striedavo púšťajú obidva smery, nie je veľká pravdepodobnosť, že vlak do toho úseku vbehne na prvú dobrú. Väčšinou čaká v stanici. Stačí jeden takýto úsek na celej trati a všetko mešká a nedá sa s tým veľa urobiť.
Je to ako na dlhej diaľnici – takmer vždy je nejaký úsek v rekonštrukcii (pomalá premávka v jednom pruhu), kvôli pravidelnému plánu opráv a modernizácií.
mi.v
https://www.zsr.sk/pre-cestujucich/vyluky/ – všetky výluky
https://aplikacie.zsr.sk/MapaVylukZsr/index.aspx – významné výluky
Je to ako na dlhej diaľnici – takmer vždy je nejaký úsek v rekonštrukcii (pomalá premávka v jednom pruhu), kvôli pravidelnému plánu opráv a modernizácií.